Los bericht bekijken
Oud 30 december 2003, 01:42   #42
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

En welke opofferingen zijn dat? 24 plastieke zakken van de Delhaize van en naar de bushalte zeulen, daar een eeuwigheid wachten in de regen om vervolgens nog eens een heel pak langer onderweg te zijn dan met de wagen? Neen dank u.

Eerlijk gezegd, ik ben het beu om altijd maar opofferingen te moeten doen. Ik ben het beu om altijd maar meer te moeten betalen en vervolgens lijdzaam te moeten toekijken hoe mijn centen over de balk gegooid worden....
Inderdaad!, Het is vooral de middenklasse die die opoffering moet leveren.
Als u autorijden duurder maakt, hoe zal u dan de mensen helpen die geen openbaarvervoer kunnen gebruiken? Of die niet instaat, zijn het openbaar vervoer te gebruiken!

Hebt u er als eens aan gedacht, als mensen hun auto moeten laten thuis staan welke economische consequenties daar aan vastgekoppeld zijn?
Evenementen op verdere afstand die zeker minder bezoekers zullen trekken. Bedrijven die personeel hebben die niet vlot meer mobiel zijn.
Als ge veel mensen hoort dat hun kleine autootje dat ze maar hebben vaak hun sociale contacten waarborgt? Want mensen die uit financiële redenen hun auto zullen mogen laten staan zullen niet zoveel meer uit hun huis kunnen komen. Van vereenzaming in de maatschappij gesproken!
Natuurlijk zijn er die mensen die hun auto nodig hebben, maar er zijn er ook die hun auto NIET nodig hebben en ze evengoed kunnen thuis laten en met het openbaar vervoer komen.

Wat men dikwijls vergeet zijn de talloze vrachtwagens die dagelijks op one wegen rijden. En het zijn er enorm veel omdat België een doorvoer haven is van vrachtverkeer. Als men op alle vrachtwagens nu eens een tol heft waarvan hun lading niet voor België is bestemt? Of sowieso, op alle vrachtwagens een tol heffen want het zijn zij die veel ongelukken veroorzaken en onze wegen belasten en verslijten.