![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het Liberaal Appel profileert zich als een rechts-liberale partij voor mensen die genoeg hebben van een te links beleid en het Vlaams Belang een stap te ver vinden. Meer info op www.liberaalappel.org of [email protected] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wat men dikwijls vergeet zijn de talloze vrachtwagens die dagelijks op one wegen rijden. En het zijn er enorm veel omdat België een doorvoer haven is van vrachtverkeer. Als men op alle vrachtwagens nu eens een tol heft waarvan hun lading niet voor België is bestemt? Of sowieso, op alle vrachtwagens een tol heffen want het zijn zij die veel ongelukken veroorzaken en onze wegen belasten en verslijten.
Het Liberaal Appel profileert zich als een rechts-liberale partij voor mensen die genoeg hebben van een te links beleid en het Vlaams Belang een stap te ver vinden. Meer info op www.liberaalappel.org of [email protected] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eén grote vergetelheid hierin: Dit artikel pakt de symptomen aan, niet de oorzaken... Als de wegen zo vol zitten is dat vnl het gevolg van het just on time delivery systeem: ttz ipv stocks aan te houden zal een firma eisen dat de producten haar juist op tijd geleverd worden, voor�*l géén 14 dagen te vroeg. De firma die stukken fabriceert wil die liever niet opslaan en dat financieren. Dus waar zitten die stocks die elke firma vroeger had? Op de weg, in vrachtwagens: gezien de onafhankelijke camionneurs elkaar doodconcurreren (want de aflossingen bij de bank moeten betaald worden) zijn er altijd camionneurs die voor een spotprijs met die goederen willen rondtoeren op de weg en zo sparen firma's stockageruimtes et stockfinanciering uit: de stockfinanciering wordt minimaal, de stockageruimte en haar kost naar de camionneurs en naar de gemeenschap. Oplossing: vrachtvervoer over de weg zwaarder belasten .... Een ander punt dat vergeten werd: de flexibiliteit die firmas vragen van hun personeel: iemand die carrière wil maken kan dat meestal maar door 6 maand of 2 jaar elders te gaan werken, in dezelfde job, maar in een hogere functie. Resultaat: een aantalmensen bouwden zich een huis (natuulijk niet naast het station, daar is de grond duur) en krijgen dan een promotiekans, op voorwaarde dat ze 100km van daar gaan werken. Sommigen rekenen het eens na en weigeren, maar de meesten nemen het aan omdat ze voelen dat ze anders die promotie nooit zullen krijgen (iemand die aan zijn werkgever iets weigert ligt niet meer in de bovenste schuif.) Openbaar vervoer is dikwijls beneden peil, zelfs in dit landje, dus nemen ze de wagen... Iemand een voorstel om d�*t te reguleren? Verbetering openbaar vervoer uiteraard, maar de NMBS en de LIJN moeten winstgevend zijn, heeft men beslist. Vermindering beschrijvingsrechten, zodat men gemakkelijker zijn huis kan verkopen en een ander kopen, dichter bij de nieuwe job? Gaat dat de Belgen ertoe aanzetten te verhuizen mét hun job? en wat dan met de job van de echtgenote en de school van de kinderen? Iemand voorstellen? Belastingvermindering voor locatiegetrouwheid? Voor tewerkstelling van beide bij één bedrijf en uitbatingszetel? Er is nog een alternatief: glijdende uurroosters, zodat men voor of n�* de file kan rijden... Probleem is wel dat als de werkgever goed aandringt, men dan én voor de file ('smorgens) én n�* de file rijdt ('s avonds)... en werkgevers kennen dat aandringen héél goed! gebeurt ook meer dan je denkt: stapels onbetaalde overuren zo elk jaar. In werkgeversjargon heten ze "meeruren", ipv overuren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Gouverneur
|
![]() Opnieuw is dit een tekst die enkel chauffeurs verantwoordelijk stelt voor het file probleem. Ik denk dat er heel wat andere zaken mede aan de basis ligt van het probleem.
Op vlak van infrastuctuur zijn er heel wat problemen. De E wegen zijn de enige wegen waar een beetje vaste structuur inzit en zelfs dan laat het soms te wensen over (Voorbeeld is de E 17 Gent A'pen net voor de kennedy, daar mogen maar liefst 4 vrachtwagens over een lengte van 7 km naast elkaar rijden en zo alle vakken te reduceren tot 90 km/h terwijl er duizende auto's afkomen aan 120 km/h. Gevolg is een file in minder dan 20 seconden) De N wegen of gewestwegen die steden en gemeenten met elkaar moeten verbinden zijn meestal 100 jaar of ouder. De wegen doorkruisen de gemeenten en tellen tal van opritten of kruispunten met voorrang van rechts. Afwisselende snelheden tussen 50 en 90 km/h. Fietsers en voetgangers die onbeschermd gebruik moeten maken van deze wegen zorgen voor gevaar voor zichzelf en de andere. Voetgangers krijgen onvoorwaardelijk voorrang en werken heel gemakkelijk verwarring in de hand bij de chauffeurs. De wegeniswerken zijn zelden tot nooit op elkaar afgestemd. Tijdelijke werken worden zelden voorzien van correcte signalisatie en zetten fietsers en voetgangers aan tot gevaarlijk gedrag. Door de vele gelijklopende werken op korte afstand wordt de gemiddelde snelheid waarmee de chauffeur zich kan verplaatsen drastisch verminderd. Werken worden veelal enkel overdag gewerkt en werken tijdens verlof niet worden verdergezet. Indien een E weg tijdelijk moet worden afgesloten dan leid men het verkeer steeds naar de overvolle N-wegen. Momenteel ben ik een alternatief aan het opmaken die het fileprobleem op korte termijn drastisch moet verminderen. De oorzaken van de files ligt dus bij verschillende zaken zoals: - Slechte infrastructuur - Oversignalisatie - Geen vaste structuur - Infrastructuur beheerd door gewesten de regels door federale - Verwarrende regels met vele uitzonderingen - Het toenemend verkeer (alhoewel die binnenkort zal stagneren) - etc... |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het blijft me verbazen dat iedereen de gigantische investeringen aan het wegennet heel normaal vindt (allemaal uitgevoerd en betaald door de overheid, lees: de belastingsbetaler), terwijl men onmiddellijk gaat steigeren wanneer het openbaar vervoer ook, maar niet volledig, door de overheid moet worden betaald. Nochtans kan een grotere investering in het spoorwegennet bijvoorbeeld alleen maar positieve gevolgen hebben op de wegeninfrastructuur: meer mensen nemen de trein, minder dus de wagen, minder slijtage van de wegen, minder snel onderhoud nodig, minder investeringen dus, ook minder nood aan uitbreiding van de wegen. Alleen een kost die nu al dan niet indirect door de belastingsbetaler wordt opgehoest (een gedeelte komt natuurlijk uit de accijnzen, maar een ander gedeelte komt uit de inkomstenbelastingen van iedere werkende burger). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik geen wagen zou hebben hé, kan ik nergens meer gaan, en kan ik mijn beroep langs geen kanten uitvoeren. Dus ik moet maar gaan meer betalen? Om te kunnen mijn beroep uitvoeren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
linkje Het grote probleem van de nmbs is volgens mij dat gewone ticketten zo duur zijn. Een go-pass is bvb bijna steeds goedkoper op korte ritten. In feite zou het interessant zijn om eens te weten hoeveel ons treinverkeer kost en welk percentage door ticketverkoop gedekt wordt. En dit liefst ook zo opgesplitst dat je het onderscheid tussen spits en erbuiten kan maken (spits kost meer omdat je veel materieel, energie en middelen maar korte tijd kan gebruiken). Helaas verstaat enkel Etienne Schouppe de boekhouding van de nmbs. En een analytische boekhouding zullen ze al helemaal niet hebben. Als blijkt dat zoals in Hasselt met de bus het bedrag van de ticketverkoop maar 7% uitmaakt, dan ben ik bvb voorstander van gratis treinen buiten de spits. Ofwel betaalt de overheid voor veel mensen, ofwel niet. Maar geen geld om lege treinen te doen rijden.
![]() |
![]() |
#48 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In totaal zijn er misschien niet meer zoveel minder auto's, maar denk eraan dat je bij 10% minder auto's je file gemakkelijk half zolang wordt. Volgens mij is het dus wel een vorm van belasting op files, zeker als het te betalen bedrag hoger is tijdens de spitsuren.
![]() |
![]() |
#49 |
Parlementslid
|
![]() Mijn vriendin heeft zo een jaar dagelijks de trein van Leuven naar Brussel genomen.
Spijtig genoeg moest ik haar elke dag tot aan het station voeren, want bussen reden er zo vroeg niet. S'avonds kon ze dan meestal een uur wachten in het station, totdat er misschien eens een bus passeerde. Als die al niet gewoon verderreden omdat ze vol zaten. Er moet eerst gewerkt worden aan het openbaar vervoer, VOOR ze maatregelen gaan treffen om het autorijden minder aantrekkelijk te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik las met verbazing op teletekst dat de Lijn 365 miljoen passagiers vervoert, oftewel 1 miljoen per dag.
Blijkbaar is het toch niet zo slecht gesteld met het openbaar vervoer in Vlaanderen.
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het marktaandeel is ongeveer 33%. Eén van de hoogste van Europa. bron: http://www.wienplan.com/24online/n14.../144_15_L.html
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een go-pass is ook niet voor iedereen: mooi meegenomen voor de studenten, maar de rest staat weer in de kou (als er wel een andere "pass" maar die is toch niet goedkoop). Waarschijnlijk bedoel je wel dat de go-pass heel goedkoop is voor lange afstanden. Daar rendeert een go-pass. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.aixam.com/index_english.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bvb multi-pass enzo
![]() |
![]() |
#56 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In het dorp waar ik woon komt er ongeveer 1 bus om het uur. Ik kan met die bus enkel naar Antwerpen. De bus doet er ongeveer 40 minuten over om in het centrum te geraken. En op sommige uren komt er gewoon geen bus. En de laatste bus die komt aan om 8 uur 's avonds en dan is ons dorp verlaten van de wereld wat openbaar vervoer betreft.
Mijnoudste zoon ging vakantiewerk doen op een dag dat ik niet ging werken en die is 2 uur (twee uur - two hours - deux heures - zwei stunden) onderweg geweest om de fenomele afstand van 14 km af te leggen. Tevoet was hij vlugger geweest. Openbaar vervoer is geen optie als je woont waar ik woon. Mijn vrouw kan gratis rijden als Vlaams ambtenaar en wou dat zeker doen als we gingen wonen waar we nu wonen. 1 keer heeft ze het gedaan. Gat in de nacht opstaan en nog net met de laatste bus terug thuis geraakt. 1 keer en dan nooit meer. We bollen dus allebei met onze auto over de wegen naar ons werk. al nemen we ook en passant onze kinderen mee om die af te zetten aan school. En o ja in het weekend rijden nog minder bussen. Dan is het helemaal hopeloos. En den ben ik nen egoist van den buiten zeker.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of alleen heen? In dat geval koopt u beter een "lichte vracht": geen inschrijvingsbelasting, belachelijk lage jaarlijkse wegenbelasting en de verzekering is ook niet zo hoog als bij een gewone personenwagen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 'k wacht met ongeduld op de hybride wagens. Als dat tegen laat ons zeggen 5 jaar hier te koop is dan koop ik mij der zo ene. Staan ik tenminste proper in de file.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |