Los bericht bekijken
Oud 12 augustus 2007, 23:10   #40
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Allereerst: bedankt om helder en zonder beledigingen te reageren. Dat doen ze hier niet allemaal
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sante Bekijk bericht
Misschien, maar hier verschillen we van mening. Ik vind vrijheid van meningsuiting belangrijker dan openbare rust.
Dat zou ik niet veralgemenen. Een dronkeman die op een begrafenis zijn 'vrijheid van meningsuiting' komt bestendigen moet je gewoon verwijderen. Betogen voor het recht op seks met minderjarigen lijkt mij ook niet echt okee in deze wereld. Ik begrijp dat er aan de vrijheid van meningsuiting grenzen zijn. Het bepalen van die grenzen is een lastig maatschappelijk proces, maar d�*t er grenzen zijn lijkt me eigen aan een maatschappij (normen en waarden, hé.)

Citaat:
Prima, maar... verboden is verboden, en uiteindelijk zie je enkel het resultaat.
Op zich zou ik die betoging niet verbieden, maar als ik Burgemeester van Brussel was (in een democratische staat, laten we dat niet vergeten!) dan zou ik wellicht dezelfde beslissing nemen. Hij zit daar niet voor de vrijheid van meningsuiting maar wel als burgervader. Welke luizige burgemeester zou onder het mooie principe van de 'vrijheid van meningsuiting' zijn burgers in gevaar brengen?

Tot slot: dit IS een lastige discussie hoor. Ze confronteert ons met de paradox van vrijheid hé. Als je alles toelaat ondergraaf je eigenlijk de vrijheid zelf. Als je niks toelaat ... ook.

Laatst gewijzigd door Goldband : 12 augustus 2007 om 23:11.
Goldband is offline   Met citaat antwoorden