Los bericht bekijken
Oud 6 september 2007, 11:45   #38
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Omdat wij slimmer zijn...
Onze soort is al lang uit de survival of the fittest als winnaar gestapt.
Sommige soorten daarentegen vergaan nu nog steeds en anderen houden wij artificieel levend door ze te onttrekken aan die survival. Maar onze soort zal de laatste zijn om te vergaan. (ik reken de bacteriën en companie natuurlijk niet als dier)
Waarom zijn wij beter omdat we slimmer zijn, is dat een objectieve definitie? En hoezo zullen we de laatste soort zijn om te vergaan? Tijdens de koude oorlog is het ons al bijna gelukt om onszelf uit te roeien. Daarnaast wil ik even wat vraagtekens bij jouw definitie van winnaar plaatsen. Ben je een winnaar als je als laatste overblijft door alle andere uit te moorden, of ben je juist een winnaar als je jezelf en anderen veel langer in leven kunt houden? Ook vraag ik me af waarom je van mening bent dat we nu al "gewonnen" hebben, of zelfs waarom je denkt dat voor ons survival of the fittest niet meer geld. Het principe van survival of the fittest houd heel simpel in dat degene die de meeste nakomelingen heeft de meeste invloed heeft op waar de soort genetisch heen gaat. Mensen die door een hartziekte op hun derde sterven zijn darwinistisch gezien niet "fit", mensen die drie vrouwen zo ver krijgen dat ze dertig kinderen baren zijn wel "fit", dat is het hele eieren eten en daar hebben we ons op geen enkele manier aan onttrokken. Ik zie in jouw post met veel fantasie een toekomstsvoorspelling zonder argumenten, maar ik zie geen betoog waarom wij beter zijn.