Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2007, 22:07   #21
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Tijd om daar wat hackers op te zetten om de identiteit te achterhalen. Enne... me dunkt dat je dit al eens verteld had.
Dan moet ge mij persoonlijk kennen, want ik denk dat ik dit nog nooit op een forum/chat heb gezegd

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 5 september 2007 om 22:07.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 00:23   #22
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Pollycorrect, eigenlijk heb je wel gelijk hoor, door naar dit soort filmpjes te kijken werk je dit inderdaad in de hand. Dat eendje is dit aangedaan om het nadien op internet te kunnen zetten.

Ik snap dit niet, wat is het nut van dit leed? Als je een vis eet, dan eet je en dat is goed voor jou, maar niet zo fijn voor de vis.
Maar wat is het niet hiervan???????
Wat is dat toch de laatste tijd? Cavia's worden van bruggen gegooid, asielcentra worden in brand gestoken, eendjes worden gepest, vogeltjes krijgen bommetjes gevoederd, mensen schieten pijlen naar eenden,....
Oud 6 september 2007, 00:32   #23
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Tijdje terug bezocht ik nog regelmatig een site met "vorte" filmpjes. Eentje daarvan was een buitenbeentje. Een stel pubers had een kat in een kooitje en goten er benzine over en staken het beestje in brand. Van de reacties te zien hadden die liefhebbers van vorte filmkes tezamen meteen een lynching squad... paar duizend reacties die gingen over het zoeken naar de daders en wat ze met hen zouden doen. Ik hoop dat ze de daders hebben gevonden intussen.
Op geenstijl.nl was er een tijdje geleden juist hetzelfde aan de hand. Ze kwamen uit bij een extreem filmpje waarin een kat werd gedood op gruwelijke wijze, hier ergens in België.
Hier beloven ze 1000 euro voor info over de daders http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/006415.html
En een paar uur later hebben ze daders, met foto's en adres en al http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/006424.html
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 07:09   #24
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=LU8DDYz68kM (heeft 16 mio views)
we moeten niet gaan overdrijven hé...

Nuja... Mensen zijn zich zo gaan vervreemden van de echte dierenwereld dat dit wel het gevolg is.
En pas op ik zeg niet dat wat die kerels deden correct was-of wath ever- maar hell er zijn toch VEEL ergere zaken. Maak eens een uitstapje naar het platte land... Ga je rubberbotten kopen en doe eens een weekendje zot!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 09:25   #25
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Pollycorrect, eigenlijk heb je wel gelijk hoor, door naar dit soort filmpjes te kijken werk je dit inderdaad in de hand. Dat eendje is dit aangedaan om het nadien op internet te kunnen zetten.

Natuurlijk! En dat gaan we hier nog eens extra verhufteren.

Wat is dat? Het is fascinatie voor gruwel.

Is het nieuw? Ik denk het zeker niet. 25 jaar geleden zag ik in Schaarbeek iets dat me nu nog doet huiveren: een groepje cultuurverrijkers had een hondje, en ze lieten dat, om 1u 's nachts, oversteken door het aan de andere kant van de straat te roepen of door iets te gooien - terwijl er een auto aankwam.

Sindsdien kan mijn liefde voor de cultuurverrijkers niet meer op, en ben ik steeds meer van Schaarbeek gaan houden.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 09:33   #26
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Dat eendje is op internet gezet door iemand die het op straat zag, het is dus niet mishandeld om het op internet te kunnen zetten. Geen leugens verspreiden hè? *Gaat weer verder met het controleren of alle forummers geen wespen plat slaan*
Oud 6 september 2007, 09:48   #27
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ja, het is dierenmishandeling, maar het plaatsen van het eendje op de speaker is nou eenmaal geen gebeurtenis die nu nog teruggedraaid kan worden en kom op, het is een eendje op een speaker. Er worden op deze wereld elke dag weer hoopjes dieren levend gevild, in kleine hokken gehouden, snavels afgesneden, onthoofd met kettingzagen (daar is ook een filmpje van) etc. Er zijn mensen die de massamoorden van Stalin een noodzakelijk kwaad vonden, er zijn mensen die homo's graag terug willen sturen naar waar ze vermoord worden, er zijn mensen die niet aan aidsbestrijding willen doen omdat er dan meer vluchtelingen overblijven. Er is zoveel onheil en ellende in de wereld, en welk groot kwaad verdiend het om met twee topics op pollitics.be te staan? Een eendje op een speaker. Als je iets wilt doen tegen dierenmishandeling dan is het openen van een topic als deze nou niet direct het eerste waar ik aan zou denken. Natuurlijk, het scoort, sentimenteel doen over een schattig onschuldig kuikentje, maar er zijn wel grotere schandalen om je op te richten hoor.
*Mompelt nog iets over nesten van 12 eendjes waar er aan het eind van de zomer ook zonder dierenmishandeling nog maar twee van over zijn en vind het daarna wel weer genoeg geweest.*
Een verschil: hier wordt toch duidelijk de spot gedreven met dat arme diertje.
Oud 6 september 2007, 10:05   #28
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, het is dierenmishandeling, maar het plaatsen van het eendje op de speaker is nou eenmaal geen gebeurtenis die nu nog teruggedraaid kan worden en kom op, het is een eendje op een speaker. Er worden op deze wereld elke dag weer hoopjes dieren levend gevild, in kleine hokken gehouden, snavels afgesneden, onthoofd met kettingzagen (daar is ook een filmpje van) etc. Er zijn mensen die de massamoorden van Stalin een noodzakelijk kwaad vonden, er zijn mensen die homo's graag terug willen sturen naar waar ze vermoord worden, er zijn mensen die niet aan aidsbestrijding willen doen omdat er dan meer vluchtelingen overblijven. Er is zoveel onheil en ellende in de wereld, en welk groot kwaad verdiend het om met twee topics op pollitics.be te staan? Een eendje op een speaker. Als je iets wilt doen tegen dierenmishandeling dan is het openen van een topic als deze nou niet direct het eerste waar ik aan zou denken. Natuurlijk, het scoort, sentimenteel doen over een schattig onschuldig kuikentje, maar er zijn wel grotere schandalen om je op te richten hoor.
*Mompelt nog iets over nesten van 12 eendjes waar er aan het eind van de zomer ook zonder dierenmishandeling nog maar twee van over zijn en vind het daarna wel weer genoeg geweest.*
Dat er nog grotere schandalen zijn zal niemand ontkennen maar daarom hoef je ook dit niet te bagatelliseren. Dat je echter reklame rond dit "evenement" maakt plaatst u op hetzelfde niveau van de uitvoerders. Een zieke geest zonder respect voor een weerloos diertje. Dat mensen onder elkaar het beest uithangen, dagelijks 200 doden in Irak,geen probleem, die zouden hun eigenverklaarde superioriteit tov de dierenwereld op een betere manier ten toon kunnen spreiden. Dat je weerloze slachtoffers op dergelijke wijze voor de kick, de fun of stoerdoenerij wenst te behandelen maakt u eigenlijk ondergeschikt qua beschavingsniveau aan diezelfde slachtoffers. En inderdaad, op deze wereld zijn wantoestanden eerder regel dan uitzondering maar daar hoef je zeker niet fier op te zijn, probeer er eerder IETS AAN TE DOEN, dat zal u wellicht meer voldoening schenken dan aan deze schandvlekken mee te werken.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 10:06   #29
Bovenbuur

Standaard

Het maakt mij ondergeschikt qua beschavingsniveau? Heb ik dan ooit beweerd dat ik "beter" ben dan andere levensvormen?

Deze draad is hetzelfde als met die Tsunami destijds, iedereen vind het erg, iedereen gaat er opeens wat aan doen, scoort goed, maar als er daarna bij een aardbeving veel meer mensen omkomen doet er niemand iets. Het is nu hip om te zeiken op dit filmpje, mag best hoor, maar het mist het grotere plaatje. Iedereen laat nu even hier zien dat ze diervriendelijk zijn, als je dat niet doet ben je een hufter. Nou hierbij, je hebt je hufter, scheld nog maar wat op me, dan hoef je verder niks te doen aan de bioindustrie, de jacht, windmolens etcetera etcetera. Menseljk sociaal gedrag, erg boeiend, maar ook erg vreemd...

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 6 september 2007 om 10:11.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 10:14   #30
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Zie verder in Maatschappelijk Discussies een draadje over mishandeling van pony's.
Oud 6 september 2007, 10:56   #31
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

idd, zo'n kwiete zoude gestraft moeten worden
Oud 6 september 2007, 10:59   #32
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
die zouden hun eigenverklaarde superioriteit tov de dierenwereld .
Is het zo erg gesteld dan met onze maatschappij dat we onze superioriteit tegenover dieren niet meer mogen aanvaarden? We zijn al tever aan het gaan als we zeggen dat we superieur zijn...
Ik hoop voor jou dat jij geen dieren eet hoor...
Oud 6 september 2007, 11:02   #33
Dinkietoy
Vreemdeling

Standaard

Een dier kan je niet vermenselijken...
Maar het is wel 1000x makkelijker om van een mens een beest te maken.

(doordenkertje)
Dinkietoy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 11:15   #34
Bovenbuur

Standaard

Hoezo zijn we nou opeens superieur aan dieren? Dat zijn we helemaal niet, simpelweg alleen al omdat superieur geen objectieve term is. In de ogen van de meeste mensen is een mensenleven meer waard dan het leven van een andere gewervelde (daar buiten zal het voor velen sowieso al iets heel ander worden), maar dat heeft niks met superieur te maken, dat heeft ermee te maken dat wij mensen zijn. Ja, ik eet koe, dat vind ik lekker, ik eet geen mens nee. Wat heeft die koe gedaan om dat te verdienen? Helemaal niks, maar ik eet hem toch op. Ben ik daardoor superieur? Nee, wel een vleeseter.
Oud 6 september 2007, 11:30   #35
largo_w

Standaard

Citaat:
Hoezo zijn we nou opeens superieur aan dieren?
Dat zijn we zeker...tegenover IEDERE soort!
Oud 6 september 2007, 11:33   #36
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Dat zijn we zeker...tegenover IEDERE soort!
Oja? Bewijs dan maar. Laat maar zien waarom "wij" objectief beter zijn.
Oud 6 september 2007, 11:37   #37
largo_w

Standaard

Citaat:
Oja? Bewijs dan maar. Laat maar zien waarom "wij" objectief beter zijn.
Omdat wij slimmer zijn...
Onze soort is al lang uit de survival of the fittest als winnaar gestapt.
Sommige soorten daarentegen vergaan nu nog steeds en anderen houden wij artificieel levend door ze te onttrekken aan die survival. Maar onze soort zal de laatste zijn om te vergaan. (ik reken de bacteriën en companie natuurlijk niet als dier)
Oud 6 september 2007, 11:45   #38
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Omdat wij slimmer zijn...
Onze soort is al lang uit de survival of the fittest als winnaar gestapt.
Sommige soorten daarentegen vergaan nu nog steeds en anderen houden wij artificieel levend door ze te onttrekken aan die survival. Maar onze soort zal de laatste zijn om te vergaan. (ik reken de bacteriën en companie natuurlijk niet als dier)
Waarom zijn wij beter omdat we slimmer zijn, is dat een objectieve definitie? En hoezo zullen we de laatste soort zijn om te vergaan? Tijdens de koude oorlog is het ons al bijna gelukt om onszelf uit te roeien. Daarnaast wil ik even wat vraagtekens bij jouw definitie van winnaar plaatsen. Ben je een winnaar als je als laatste overblijft door alle andere uit te moorden, of ben je juist een winnaar als je jezelf en anderen veel langer in leven kunt houden? Ook vraag ik me af waarom je van mening bent dat we nu al "gewonnen" hebben, of zelfs waarom je denkt dat voor ons survival of the fittest niet meer geld. Het principe van survival of the fittest houd heel simpel in dat degene die de meeste nakomelingen heeft de meeste invloed heeft op waar de soort genetisch heen gaat. Mensen die door een hartziekte op hun derde sterven zijn darwinistisch gezien niet "fit", mensen die drie vrouwen zo ver krijgen dat ze dertig kinderen baren zijn wel "fit", dat is het hele eieren eten en daar hebben we ons op geen enkele manier aan onttrokken. Ik zie in jouw post met veel fantasie een toekomstsvoorspelling zonder argumenten, maar ik zie geen betoog waarom wij beter zijn.
Oud 6 september 2007, 11:46   #39
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat eendje is op internet gezet door iemand die het op straat zag, het is dus niet mishandeld om het op internet te kunnen zetten. Geen leugens verspreiden hè? *Gaat weer verder met het controleren of alle forummers geen wespen plat slaan*
die idiote media van vandaag zoals gsm filmpjes zijn wel degelijk een doel op zich. Ooit van het verschijnsel (nog zo iets oermenselijks) 'happyslapping' gehoord, waar iemand zomaar een dreun krijgt en dat op gsm gefilmd wordt?

en dan kan dat leuk op youtube.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 11:53   #40
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
die idiote media van vandaag zoals gsm filmpjes zijn wel degelijk een doel op zich. Ooit van het verschijnsel (nog zo iets oermenselijks) 'happyslapping' gehoord, waar iemand zomaar een dreun krijgt en dat op gsm gefilmd wordt?

en dan kan dat leuk op youtube.
Maar dat is hier niet het geval, dit is niet (deels) gedaan om het op het internet te zetten.

Het is trouwens niet zo dat het nieuw is dat "jongeren" voor de gein veel te hard rijden, dingen opblazen met vuurwerk, dieren mishandelen, moonen etc etc wat er ook allemaal op youtube staat, nieuw is inderdaad dat het op het internet gezet word, als extra'tje, beetje opscheppen. Is dat erg? De politie vind in ieder geval van niet, die kan vaker dan vroeger, toen ze er gewoon niks van wisten, met behulp van deze filmpjes de daders opsporen. Ook zonder youtube worden er wel bushokjes en grafstenen gesloopt en verdwijnen er complete flitspalen, alleen nu kan je het thuis ook bekijken, als je daarvoor kiest natuurlijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be