Mathias Storme heeft 100% gelijk
Juist het debat "Mise au point" op de RTBF gezien. Het ging over de toekomst van België. Een van de gasten was Mathias Storme - niet zo bekend op de Franstalige kant - met wie ik 100% akkoord was. Hij zei dat als Franstaligen over België spreken, spreken ze over een iets die niet België is maar wel over een Franstalige België. Hij nam als voorbeeld de Franstalige vrouw - ook aanwezig in de uitzending - die de petitie over de eenheid van het land gecreeërd heeft. Haar website was op het begin.....................eentalig. Later werd die site in de andere landstalen vertaald.
Ik moet toegeven dat ik bijna niets over die Mathias Storme kent. Ze hebben wel op de RTBF gezegd dat hij een professeur van de KUL is en dat hij Vlaams-Nationalist is. Maar voor de rest weet ik niets over die man. Zelfs als hij Vlaams-Nationalist is, vind ik hem toch zeer interessant. Het lijkt een mens te zijn met wie men kan spreken zelfs als men niet dezelfde standpunten deelt. Is die man zeer bekend in Vlaanderen?
Laatst gewijzigd door Everytime : 9 september 2007 om 12:29.
|