![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist het debat "Mise au point" op de RTBF gezien. Het ging over de toekomst van België. Een van de gasten was Mathias Storme - niet zo bekend op de Franstalige kant - met wie ik 100% akkoord was. Hij zei dat als Franstaligen over België spreken, spreken ze over een iets die niet België is maar wel over een Franstalige België. Hij nam als voorbeeld de Franstalige vrouw - ook aanwezig in de uitzending - die de petitie over de eenheid van het land gecreeërd heeft. Haar website was op het begin.....................eentalig. Later werd die site in de andere landstalen vertaald.
Ik moet toegeven dat ik bijna niets over die Mathias Storme kent. Ze hebben wel op de RTBF gezegd dat hij een professeur van de KUL is en dat hij Vlaams-Nationalist is. Maar voor de rest weet ik niets over die man. Zelfs als hij Vlaams-Nationalist is, vind ik hem toch zeer interessant. Het lijkt een mens te zijn met wie men kan spreken zelfs als men niet dezelfde standpunten deelt. Is die man zeer bekend in Vlaanderen? Laatst gewijzigd door Everytime : 9 september 2007 om 12:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Nee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De repliek van Armand de Decker was ontluisterend voor de Franstaligen, want het toonde net aan wat Storme wou vertellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Valt nog wel mee, maar je kan hem moeilijk een BV noemen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat wordt vanavond nog herhaald op La Une hoor.
![]() In Vlaamsnationalistische kringen is hij toch redelijk bekend?
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() toch redelijk bekend. Is hij trouwens nog lid van nva?
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Storme zei dus dat hèt probleem is dat de Franstaligen België nog steeds niet aanvaarden zoals het is: een tweetalig (drietalig) land en waar de grenzen gerespecteerd moeten worden, nee de Franstaligen willen dit nog steeds als een Franstalig land zien.
De repliek van De Decker: (Storme), jij bent nog zo'n taalnationalist? Storme: Nee. De Decker: jawel, want je moet toch aanvaarden dat het Frans een grotere taal is, dat het Frans al eeuwen een deel is van Vlaanderen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hier vind je zijn website: http://webh01.ua.ac.be/storme/index.html Tussen haakjes, Matthias Storme is ook al jaren de (gratis werkende) advocaat van Doel 2020 en haalde in die hoedanigheid vorig week een schitterende overwinning op de Vlaamse regering, waarbij die laatste verbod kreeg van de rechter om nog illegaal huizen af te breken in Doel. Laatst gewijzigd door Kortaf : 9 september 2007 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() Is iets om -ondertiteld-op youtube te zetten. ![]() ![]()
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ik ga proberen te kijken vanavond maar dat zal moeilijk worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Storme is vooral bij intellectueel Vlaanderen bekend.
Op dit forum zullen er dan toch ook wrslk wel een paar mensen, met wat goed geluk, zijn die hem kennen. Dat kortaf hem kent, verbaast me dan ook niks.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 9 september 2007 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij is inderdaad geen teletubbie, maar hij geniet wel van een ruime bekendheid en ook appreciatie in Vlaamsgezinde milieus. Hij was trouwens een van de weinige professoren die zijn nek durfde uitsteken toen het Vlaams Belang/Blok voor de rechtbank werd gedaagd. Professor Storme heeft dat toen aangeklaagd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook zijn mening over de anti-discriminatiewetgeving deel ik volledig. Intelligente man die nogal goed is in idiote argumentaties te doorprikken.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op dat laatste heb ik hem helaas nog niet aangetroffen. Moet ik eens op letten volgend jaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indertijd, naar aanleiding van het proces tegen het Vlaams Belang/Blok, werd hij eens uitgenodigd in Ter Zake. Daarin wist hij heel wat sterke argumenten naar voor te brengen, maar hij weet niet goed in te spelen met het soms heel dogmatisch discussiëren van sommige politici. Storme houdt van inhoud.
|
![]() |
![]() |