Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius
D�*n heb je mijn posts niet goed gelezen. Het is een héél stuk algemener dan dat, maar de term 'hoofddoekenverbod' bekt natuurlijk iets makkelijker dan 'verbod op uiterlijke vormen van religieuze of politieke aard'.
|
Ik had het over de gemeenteraadsleden, beste Desiderius. Aanleiding was en blijft de hoofddoek waaraan sommigen zich storen en niets anders. Dat ga je nu toch niet ontkennen zeker? Maar natuurlijk is een hoofddoekenverbod in strijd met de discriminatiewetgeving, dus moest het in een algemener kleedje worden gestoken...
Citaat:
Een Vlaams Belang-adept mag ook zijn partijbutton afleggen vooraleer hij achter het loket van een gemeentelijke of andere overheidsdienst plaatsneemt. Tiens... nu ik er even goed over nadenk: die partijadept van het VB moest dat in het verleden -ook zonder 'hoofddoekenverbod'- sowieso al doen;
|
Dat gold niet alleen voor partijbuttons van het VB, beste Desiderius. De vergelijking tussen een partijbutton en een kledingstuk is trouwens ook totaal van de pot gerukt.
Citaat:
meer nog: het lijkt me zelfs geen slimme carrièrezet te zijn om je gewoonweg te 'outen' als VB-adept binnen de meeste besturen. Je hoort daar nog wel eens iets over waaien... (bij de vakbond smijt men je alleszins gewoonweg buiten en zo; dat is dan wel diezelfde vakbond die nogal fel tegen dat hoofddoekenverbod van leer trok)
|
Dat lijkt je zo, nu nog bewijzen dat het effectief zo is. En de vakbond is trouwens geen overheidsdienst. Om nog maar te zwijgen van het feit dat je verhaaltje niet klopt. De enige VB'ers die de vakbond "buiten heeft gesmeten" waren degenen die op een lijst van het VB stonden. En dat waren geen werknemers van de vakbond, maar leden. Het is niet meer dan logisch dat je niet van 2 walletjes kan snoepen (én profiteren van de vakbond én ageren tegen de vakbond).
Citaat:
Trouwens, de verzuchtingen van mevrouw Pehlivan spreken boekdelen. Dit debat ging helemaal niet over 'hoofddoek ja of neen'; het was het zoveelste puur politieke spelletje tussen het VB en sp.a met het cordon als inzet. D�*�*r ging het in werkelijkheid over!
|
Als het allemaal daarom ging, dan bewijst het des te meer dat die neutraliteit ook allemaal maar zever was om het mooi te verpakken.
Jammer trouwens dat je mijn andere post genegeerd hebt.