Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2007, 05:11   #141
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Vreemd toch dat de Vlaams Blokkers Turkije altijd naar voor schuiven als summum van democratie. Een land waar foltering, politieke opsluiting, staatgrepen, etc... schering en inslag zijn.
Ik vermoed dat het Vlaams Blok Vlaanderen wil omtoveren naar een tweede Turkije.
Ik vermoed dat de meeste Belgen (niet de "papieren"), VBer of niet, zelfs niet de "democratie" van Turkijë over zich heen willen krijgen want dat land kan in een paar jaar weer volledig in islamhanden zijn!
En ook al zo iemand die 1/4 van het Vlaamse kiezerskorps probeert te verslijten voor VB= nazi enz? Wat velen denken die om bepaalde redenen kiezen voor het VB, al was het maar tijdelijk, daar moeten er vooral nog veel meer bijkomen! Of zit jij te wachten op een islampartij? Dat zal pas "goed zijn voor de mensen"...

Laatst gewijzigd door andev : 27 november 2007 om 05:16.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 10:57   #142
VlaamseKracht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Kunnen ambtenaren zich bv. vijf maal per dag onttrekken om te bidden, ook tijdens diensturen? Moet de overheid voorzien in gebedsruimten in openbare gebouwen?
Hmz...trek dit even door naar de fabrieken.
Je kan toch moeilijk je productie 5maal per dag laten stilleggen omdat er iemand zo nodig op zijn tapijtje moet naar Mekka?
Verlieslatend en niet fair tegen over de Niet-moslims in het bedrijfsleven.
VlaamseKracht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 11:21   #143
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Scheiding tussen kerk en staat staat daar niet in. Vrijheid van meningsuiting wel.
Niemand heeft een boodschap aan de eigen vrije mening van een ambtenaar tijdens zijn diensturen aan het loket!

Hij/zij wordt in die uren betaald om een dienst te leveren aan de bevolking, en niet om zijn/haar mening te ventileren.

Iets anders is het wanneer het "de burger" betreft: een burger die niet in dienstverband rondloopt mag zijn eigen vrije mening voor mijn part steeds ventileren.

Indien er dus een hoofddoek achter het gemeentelijk loket zit is dat aanstootgevend aan de burger.
Indien een burger vooraleer zich tot de hoofddoek te (moeten) wenden zich dan geroepen voelt om den satan te verwijderen en zich eerst voorziet van een luidgeschald kruisteken (in de naam van de vader, de zoon, den heiligen geest) gevolgd door een rechtstreekse smeekbede aan den here jezus, en opnieuw gevolgd door een duidelijk en luidgeschald kruisteken + aanroepen van de namen van de heilige drievuldigheid, heeft die daar wèl het recht toe.

Zelfs als de hoofddoek zich daarmee op haar woestijnteen zal getrapt voelen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 november 2007 om 11:35.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 11:32   #144
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Altijd leuk op SP politici met dubbele (turks/ belgisch) nationaliteit bezig te horen:

Uit De Morgen:

"Cordon sanitaire doorbroken"
De Gentse schepen van Personeelsbeleid Fatma Pehlivan (sp.a) reageerde emotioneel op de goedkeuring van de motie van Open Vld, waardoor een verbod op hoofddoeken voor stadsambtenaren komt. "Dit is één van de zwartste dagen uit mijn politieke carrière", aldus Pehlivan.
"Het is spijtig dat we de coalitiepartner (Open Vld) en CD&V niet zo ver gekregen hebben om uit het discours van het Vlaams Belang te stappen."

"Voor mij is hiermee het cordon sanitaire, dat standhield sinds 1991, doorbroken", vervolgde de schepen. "Dit is een slag in het gezicht van de samenleving. Ik denk terug aan november '91, de zogenaamde zwarte zondag. Wel, we zijn terug bij die zwarte zondag."

Of dit nu een breuk in de Gentse paarse coalitie betekende, wou Pehlivan echter niet gezegd hebben. "Ik ga niet spreken in naam van mijn partij, maar het is wel zo dat dit pijnlijke sporen nalaat. Dit heeft een wrange nasmaak. Als dit kan gebeuren, dan vraag ik me af: 'what's next?"

-----------------

What's next Fatma? Een Armeens genocideke misschien? Daar zoudt gij toch goed in thuis moeten zijn hé?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 27 november 2007, 11:55   #145
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Altijd leuk op SP politici met dubbele (turks/ belgisch) nationaliteit bezig te horen:

Uit De Morgen:

De Gentse schepen van Personeelsbeleid Fatma Pehlivan (sp.a) reageerde emotioneel op de goedkeuring van de motie van Open Vld, waardoor een verbod op hoofddoeken voor stadsambtenaren komt. "Dit is één van de zwartste dagen uit mijn politieke carrière", aldus Pehlivan.
"Het is spijtig dat we de coalitiepartner (Open Vld) en CD&V niet zo ver gekregen hebben om uit het discours van het Vlaams Belang te stappen."

"Voor mij is hiermee het cordon sanitaire, dat standhield sinds 1991, doorbroken", vervolgde de schepen. "Dit is een slag in het gezicht van de samenleving. Ik denk terug aan november '91, de zogenaamde zwarte zondag. Wel, we zijn terug bij die zwarte zondag."

Of dit nu een breuk in de Gentse paarse coalitie betekende, wou Pehlivan echter niet gezegd hebben. "Ik ga niet spreken in naam van mijn partij, maar het is wel zo dat dit pijnlijke sporen nalaat. Dit heeft een wrange nasmaak. Als dit kan gebeuren, dan vraag ik me af: 'what's next?"

-----------------

What's next Fatma? Een Armeens genocideke misschien? Daar zoudt gij toch goed in thuis moeten zijn hé?
En die andere keren dat men met het VB heeft meegestemd heeft men het niet gezien ofwat? Ik denk bevoorbeeld aan de BHV stemming.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 13:07   #146
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Bij BHV vonden de franstaligen dat hun cordon was doorbroken! Het begint wel grappig te worden, dat cordon trouwens: bij de BHV stemming zat enkel Groen! de originators van dat cordon, er eenzaam alleen achter. En volgens mij zijn de spallochtonen nu ook niet dé grote volkspartij: ook achter hun eigen ingesteld cordon dan maar?

Les aroseurs arosés (!) met één R?

Laatst gewijzigd door circe : 27 november 2007 om 13:08.
Oud 27 november 2007, 13:09   #147
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:

Uit De Morgen:

-----------------

wait and see !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 13:11   #148
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En als je geen argumenten vindt om je stelling aan te tonen, trek je maar alles in het absurde...

Ik vraag u: welk recht wordt geschonden door een vrouw die een doekje rond haar haar draagt?? Werkt die vrouw trager met hoofddoek?

Wat is verdorie het probleem met -ochottekes- een stukje doek in het haar?? Droegen onze boerendochters ook geen bolletjeszakdoeken in hun haar?
geen wit grijs of zwart... maar voor de zon op het veld in de zomer
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 27 november 2007, 13:12   #149
godisanidiot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
In wel opzicht is het dragen van een hoofddoek een gevaar voor de scheiding tussen kerk en staat?
1 stap dichter naar Shari'ah.
En wees gerust, eens genoeg mensen de meerderheid hebben dan is het van dat. Eens benieuw hoe lang je hier dan nog wilt wonen.
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg
:: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens
:: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn
godisanidiot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 13:19   #150
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vreemd toch dat de Vlaams Blokkers Turkije altijd naar voor schuiven als summum van democratie. Een land waar foltering, politieke opsluiting, staatgrepen, etc... schering en inslag zijn.
Ik vermoed dat het Vlaams Blok Vlaanderen wil omtoveren naar een tweede Turkije.
ik vermoed dat je er 10.000 km naast zit
Oud 27 november 2007, 13:38   #151
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
In Gent gaat het ook maar over 2 (twee) vrouwen.
Ik heb grote vraagtekens bij dat cijfer. Ik hoor toch van meer diensten waar er rondlopen. Nu, het kunnen er twee zijn in die contact komen met het publiek, maar er zijn er ongetwijfeld meer.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 14:05   #152
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams Belangfractie gemeenteraad Gent
Hoofddoekenbeslissing Gent:

Imago van het linkse Gent getorpedeerd

sp.a en schepen Pehlivan slechte verliezers

Het Vlaams Belang is vanzelfsprekend zeer tevreden dat gisterenavond in Gent een alternatieve meerderheid waarvan het deel uitmaakte, tegen de burgemeester en zijn sp.a in een hoofddoekenverbod voor ambtenaren heeft goedgekeurd.
Het debat dat door het Vlaams Belang aangetrokken werd, heeft het voordeel dat het openbaar gevoerd werd. Dit in tegenstelling tot de al te vaak sluipende besluitvorming m.b.t. de vreemdelingenproblematiek.
Het Vlaams Belang betreurt dat het eigen voorstel van gemeenteraadsbesluit waarin een volledig verbod werd gevraagd, niet werd weerhouden. Maar het Vlaams Belang is toch tevreden dat vanaf nu een gedeeltelijk verbod van toepassing is.
De stemming van gisterenavond heeft bovendien het imago van het linkse Gent getorpedeerd en aangetoond dat ook in de Arteveldestad paars barsten vertoont.
Het Vlaams Belang neemt wel aanstoot aan de verklaringen deze morgen van schepen voor personeel Pehlivan op RADIO 1. Zij zocht reeds allerlei uitvluchten om de toepassing van het gemeenteraadsbesluit uit te stellen. Schepen Pehlivan voegde er zelfs aan toe dat zijzelf in heel deze materie heel passief zal blijven. Als klap op de vuurpijl stelde zij dat personeelsleden volgens haar het recht hebben het gemeenteraadsbesluit naast zich neer te leggen. De vrt-journalisten hadden het terecht over een oproep tot burgerlijke ongehoorzaamheid.
Uit één en ander blijkt dat schepen Pehlivan een slechte verliezer is en dat ze, in tegenstelling tot haar eerdere verklaringen in de pers, niet zinnens is de beslissing van de gemeenteraad uit te voeren. Francis van den Eynde zal dan ook vanavond bij ordemotie deze zaak in de gemeenteraad aankaarten en informeren naar het standpunt van de burgemeester.
Een schepen die de democratisch genomen beslissingen van de gemeenteraad naast zich neer legt, moet ontslag nemen.

Johan Deckmyn
Koepelvoorzitter
Oud 27 november 2007, 14:17   #153
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Je kan/wil het maar niet snappen...
In een multiculturele samenleving bestaan tal van religieuze en levensbeschouwelijke opvattingen naast elkaar; vaak leidt dit tot spanningen en incompatibiliteit. Daar hebben we een orderwoord voor: verdraagzaamheid. Dat betekent dat je geen conflicten zoekt, er niet aan deelneemt en in het algemeen leeft volgens de regel 'leven en laten leven'. De beste manier in een vrije samenleving bestaat erin om de controntatie te mijden en dat kan ook best. BEHALVE: wanneer je met de overheid in aanraking komt; dan héb je eenvoudigweg niet te kiezen.
Het probleem is dat die neutraliteit waar jij zo naar verlangt eenvoudigweg niet bestaat. Alsof enkel een verschil in religie of levensbeschouwing tot spanningen kan leiden. Er zijn nog tal van andere zaken die dat kunnen doen en ook regelmatig doen. En dan moet je echt niet grijpen naar eigenschappen waar je zelf niets aan kan veranderen (zoals geslacht of huidskleur). Wat dacht je bijvoorbeeld van vermogen? De ene kan zich dure merkkledij permitteren, de andere moet het misschien met afgedragen tweedehandskledij doen (iets wat bijvoorbeeld pijnlijk tot uiting komt in scholen met uniform... een uniform dat zogezegd ook o.a. moet dienen om gelijkheid te creëren). Of van gewicht? De ene kan zich te pletter snoepen en graatmager blijven, de andere zal zelfs met het strengste dieet nooit mager zijn. En zo kan je nog wel even doorgaan. De enige manier om neutraliteit na te streven zoals jij dat wenst, is om absurde kledingvoorschriften te gaan opleggen met allesverhullende kledij. Maar zelfs dan kom je er nog niet.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 14:23   #154
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Wat ik alvast wel positief vind, is dat iedereen het systematisch over het hoofddoekenverbod heeft, want daar gaat het natuurlijk ook om. Voor de vorm spreekt men van "verbod op uiterlijke vormen van religieuze of politieke aard", maar iedereen weet dat er maar één doelgroep geviseerd wordt. Neutraliteit heet dat dan...
Oud 27 november 2007, 14:24   #155
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

In een land waar overigens de meerderheid van de feestdagen nog steeds van religieuze aard zijn, is het nogal belachelijk om plots te vallen over hoofddoeken als zouden die de neutraliteit van de overheid of de scheiding van kerk en staat in het gedrang brengen.
Oud 27 november 2007, 14:38   #156
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wat ik alvast wel positief vind, is dat iedereen het systematisch over het hoofddoekenverbod heeft, want daar gaat het natuurlijk ook om. Voor de vorm spreekt men van "verbod op uiterlijke vormen van religieuze of politieke aard", maar iedereen weet dat er maar één doelgroep geviseerd wordt. Neutraliteit heet dat dan...
Er is ook maar één groep die moord en brand schreeuwen omdat ze hun vastgegroeide schaamhaarlap niet meer op hun hoofdelijke vagina mogen zetten!

Oud 27 november 2007, 14:39   #157
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In een land waar overigens de meerderheid van de feestdagen nog steeds van religieuze aard zijn, is het nogal belachelijk om plots te vallen over hoofddoeken als zouden die de neutraliteit van de overheid of de scheiding van kerk en staat in het gedrang brengen.
De meerderheid van de feestdagen zijn oeroude keltische feesten die bij de kerstening in een christelijk kleedje werden gestoken. Toch zijn en blijven het oeroude EUROPESE KELTISCHE FEESTEN - Indogermaans om correct te zijn!

En wat nog leuker is, ze worden zelfs in India ook gevierd... zelfde origine.
Ambetant hé?

Oud 27 november 2007, 14:45   #158
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
D�*n heb je mijn posts niet goed gelezen. Het is een héél stuk algemener dan dat, maar de term 'hoofddoekenverbod' bekt natuurlijk iets makkelijker dan 'verbod op uiterlijke vormen van religieuze of politieke aard'. Een Vlaams Belang-adept mag ook zijn partijbutton afleggen vooraleer hij achter het loket van een gemeentelijke of andere overheidsdienst plaatsneemt. Tiens... nu ik er even goed over nadenk: die partijadept van het VB moest dat in het verleden -ook zonder 'hoofddoekenverbod'- sowieso al doen; meer nog: het lijkt me zelfs geen slimme carrièrezet te zijn om je gewoonweg te 'outen' als VB-adept binnen de meeste besturen. Je hoort daar nog wel eens iets over waaien... (bij de vakbond smijt men je alleszins gewoonweg buiten en zo; dat is dan wel diezelfde vakbond die nogal fel tegen dat hoofddoekenverbod van leer trok)

Heel consequent lijkt me dat verhaaltje dus niet... Vind je dat nu niet zelf, Edina?

Trouwens, de verzuchtingen van mevrouw Pehlivan spreken boekdelen. Dit debat ging helemaal niet over 'hoofddoek ja of neen'; het was het zoveelste puur politieke spelletje tussen het VB en sp.a met het cordon als inzet. D�*�*r ging het in werkelijkheid over!

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 14:45   #159
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meerderheid van de feestdagen zijn oeroude keltische feesten die bij de kerstening in een christelijk kleedje werden gestoken. Toch zijn en blijven het oeroude EUROPESE KELTISCHE FEESTEN - Indogermaans om correct te zijn!

En wat nog leuker is, ze worden zelfs in India ook gevierd... zelfde origine.
Ambetant hé?
origine wel maar een zo grondige eeuwenlange tsjevenverpakking dat zéér weinig mensen nog iets van die origine weten: ambetant, hé?
bekijk dit lijstje eens:
http://pagesperso-orange.fr/jean-rene/fetes.html

ambetant, hé?

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 november 2007 om 14:55.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 14:59   #160
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
origine wel maar een zo grondige eeuwenlange tsjevenverpakking dat zéér weinig mensen nog iets van die origine weten: ambetant, hé?
bekijk dit lijstje eens:
http://pagesperso-orange.fr/jean-rene/fetes.html

ambetant, hé?
dan weten ze het nu hé jongen!

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be