Los bericht bekijken
Oud 25 januari 2008, 20:33   #157
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Deze draad is zo afgedwaald, dat het mij niet kwalijk genomen zal worden dat ik mijn persoonlijk gedacht over wapens nog eens uiteen zet.

Alle vuurwapens of andere gevaarlijke wapens zouden verboden moeten worden, behalve voor leger, politie en jachtwachters (en soortgelijke; maar dus geen "plezierjagers").
Mensen die nu nog een legaal wapen bezitten, moeten zwaar belast worden daarop, zodat ze onder dwang gemotiveerd worden om vrijwillig en spontaan hun wapen in te leveren.
Alle sporten met schietwapens (liggende wip mag blijven bestaan, en vogelpik ook) moeten verboden worden.

Illegaal vuurwapenbezit moet bestraft worden met maanden gevang voor bezit zonder kriminele bedoelingen, en met jaren gevang voor bezit met kriminele bedoelingen.
Kriminele feiten plegen met vuurwapens: minstens 10 jaar brommen, bovenop de voor het feit voorziene straf (vb. hold up: 10 jaar, met vuurwapens: plus 10 jaar, maakt 20)

Want: baat het niet om aksidenten of moorden te voorkomen, dan zal het toch ook niet schaden.

De macho's wapenfreaks kunnen zich sportief omscholen naar hogervermelde volkssporten.

Niemand moet akkoord zijn met mij, maar dat is en blijft mijn mening.
En wat precies wil u hiermee bereiken?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden