Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2008, 13:04   #141
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Wat wapens betreft, ik niet ; wapenliefhebbers (een kleine minderheid) terzijde gelaten. Diegenen die zich bewapenen enkel en alleen om zich te "verdedigen" hebben eigenlijk geen interesse in wapens en hun wapenbeheersing is dan meestal ook een "lachertje" wat van hen dan imo een groot gevaar maakt voor hun "omgeving".
Typisch, de gangsters zijn bewapend maar de burger mag dat niet.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 13:11   #142
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Hoop dat ze er niks aan heeft overgehouden.

Een verhaal als dit zag ik vroeger al eens in een Amerikaanse gangsterfilm, maar nu is soort gedoe alledaagse kost in onze "groot"steden.

Gisteren ook in Terzake gezien hoe weinig vat de politie heeft op de straatproblemen.

Uitleg genoeg, maar wat te doen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Misschien eens vragen aan Maaia Detiège:

24/01 Maya Detiège overvallen

Antwerps Kamerlid Maya Detiège (sp.a) is dinsdagavond in Brussel overvallen en beroofd van haar dossiers. Ze kwam net terug van een drukke Kamercommissie Volksgezondheid, toen ze met haar wagen voor het rode licht aan de Leuvenseweg stilstond.

”Plots hoorde ik een enorme knal. Ik dacht dat er op mij geschoten werd en drukte mijn hoofd tussen mijn handen naar beneden. Ik voelde glasscherven op mijn handen en zag dat mijn autoruit verbrijzeld was. Tegelijkertijd zag ik twee jonge gasten van naar schatting 17 jaar, erg sportief maar volledig gemaskerd, wegvluchten in de richting van het Madouplein”.

Veel buit kregen de daders niet vast, want ze namen de verkeerde tas mee. Detièges handtas met haar geld en kaarten lieten ze liggen, in plaats daarvan jatten ze haar politieke dossiers en haar agenda. Detiège diende klacht in voor diefstal met geweld.

© 1994-2004 Concentra |Media|
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 14:18   #143
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Typisch, de gangsters zijn bewapend maar de burger mag dat niet.
relevantie?
Gangsters plegen misdrijven, de burger mag dat niet.
So?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 14:18   #144
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht

Ik denk dat het dodental door vuurwapens zeer hoog zal liggen indien de maumau wapenindustrie toeslaat!
Ik zie het al gebeuren: een overval met blaaspijpen en machtetes op de bank van Lauwe. En LACHEN dat ze zullen doen!

Ik weet dat wapenliefhebbers ALLES zouden doen om hun fallusprobleem, het bezitten van een minderwaardigheidscomplex en een klein pietje, te blijven compenseren door de held uit te hangen met een groot speelgoedje dat "pang!" zegt.
Maar sta me toe om met hun verweer te lachen
en toch zijn het deze gasten geweest die het engelse militaire leger hebben verslagen. zodanig dat ze naar huis zijn gelopen.

hier, en terug zoals elder reeds geopperd, weet u geen bal van geschiedenis.
alvorens de geleerde uit te hangen. lees, en leer!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 14:21   #145
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
en toch zijn het deze gasten geweest die het engelse militaire leger hebben verslagen. zodanig dat ze naar huis zijn gelopen.

hier, en terug zoals elder reeds geopperd, weet u geen bal van geschiedenis.
alvorens de geleerde uit te hangen. lees, en leer!
de ene heeft zijn falusprobleem, bij het zien van een wapen. de andere met het opzetten van een website,waarin hij zijn ego kan opstrelen, omdat de falus te klein is. zo ieder diertje zijn pleziertje. en nu ga ik zwemmen. tot wat later
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 14:35   #146
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
relevantie?
So?
Zo simpel is het toch niet, zijn gangsters dan geen burgers?

Verschaeve
Oud 25 januari 2008, 14:46   #147
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Zo simpel is het toch niet, zijn gangsters dan geen burgers?
ik weerleg gewoon uw argumentatie.
Het is niet omdat een gangster iets mag of doet, dat "de burger" dit dan mag doen.
Oud 25 januari 2008, 14:53   #148
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
ik heb een logische verklaring gegeven.
.
neen
Citaat:
Ik wacht.
ik ook
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 14:54   #149
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
neen
Tja, het is niet omdat gij dit niet wilt begrijpen dat ik hier nog meer tijd aan moet verspillen.
Oud 25 januari 2008, 14:55   #150
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, het is niet omdat gij dit niet wilt begrijpen dat ik hier nog meer tijd aan moet verspillen.
ge moet niet, ge doet het vrijwillig.
Er valt niets te begrijpen aangezien ge niets zegt.

feit blijft dat gij hier just niks 'bewezen' hebt

Laatst gewijzigd door born2bewild : 25 januari 2008 om 14:56.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 15:08   #151
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
feit blijft dat gij hier just niks 'bewezen' hebt
toch wel maar ik kan er ook niet aan doen dat ge, verblind door uw eigen "gelijk", niet wilt lezen wat er staat.
Oud 25 januari 2008, 15:43   #152
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik weerleg gewoon uw argumentatie.
Het is niet omdat een gangster iets mag of doet, dat "de burger" dit dan mag doen.
U weerlegt niets want ik gaf enkel de huidige situatie, de gangster is bewapend en de burger niet.

Verschaeve
Oud 25 januari 2008, 16:17   #153
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U weerlegt niets want ik gaf enkel de huidige situatie, de gangster is bewapend en de burger niet.
Tja, als zelfverklaarde hells angel zal je het wel weten, aangezien die organisatie, (waarvan rijden met Harleys slechts een "façade" is om "de rest" te camoufleren) o.a. haar inkomsten haalt uit wapen- en drugsmokkel.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 16:53   #154
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Tja, als zelfverklaarde hells angel zal je het wel weten, aangezien die organisatie, (waarvan rijden met Harleys slechts een "façade" is om "de rest" te camoufleren) o.a. haar inkomsten haalt uit wapen- en drugsmokkel.
Piet, na duizend verschillende rechtzaken wereldwijd komt de rechter altijd tot dezelfde conclusie, Hells Angels MC is geen criminele organisatie.

U echter weet het beter dan duizend rechters, bent u wel zeker dat we over dezelfde club praten?

Waarom kom je is niet langs bij ons, kijk eens naar de jongens en praat er is mee. Dan kan je ook ineens alle twijfel achterwege laten of ik er ene ben of niet.

Iedereen wint als je langskomt Piet.

Edt: laat me het duidelijk maken aan iedereen, voor u me leugenaar noemt kom eerst even langs. Stamp de deur open en stap binnen in het clubhuis en zeg dan luid en duidelijk, HAMC van op Politics.be is een leugenaar.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 25 januari 2008 om 17:15.
Oud 25 januari 2008, 17:47   #155
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
relevantie?
So?
Relevantie ?
Zelfverdediging is geen misdrijf.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 18:36   #156
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Deze draad is zo afgedwaald, dat het mij niet kwalijk genomen zal worden dat ik mijn persoonlijk gedacht over wapens nog eens uiteen zet.

Alle vuurwapens of andere gevaarlijke wapens zouden verboden moeten worden, behalve voor leger, politie en jachtwachters (en soortgelijke; maar dus geen "plezierjagers").
Mensen die nu nog een legaal wapen bezitten, moeten zwaar belast worden daarop, zodat ze onder dwang gemotiveerd worden om vrijwillig en spontaan hun wapen in te leveren.
Alle sporten met schietwapens (liggende wip mag blijven bestaan, en vogelpik ook) moeten verboden worden.

Illegaal vuurwapenbezit moet bestraft worden met maanden gevang voor bezit zonder kriminele bedoelingen, en met jaren gevang voor bezit met kriminele bedoelingen.
Kriminele feiten plegen met vuurwapens: minstens 10 jaar brommen, bovenop de voor het feit voorziene straf (vb. hold up: 10 jaar, met vuurwapens: plus 10 jaar, maakt 20)

Want: baat het niet om aksidenten of moorden te voorkomen, dan zal het toch ook niet schaden.

De macho's wapenfreaks kunnen zich sportief omscholen naar hogervermelde volkssporten.

Niemand moet akkoord zijn met mij, maar dat is en blijft mijn mening.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 20:33   #157
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Deze draad is zo afgedwaald, dat het mij niet kwalijk genomen zal worden dat ik mijn persoonlijk gedacht over wapens nog eens uiteen zet.

Alle vuurwapens of andere gevaarlijke wapens zouden verboden moeten worden, behalve voor leger, politie en jachtwachters (en soortgelijke; maar dus geen "plezierjagers").
Mensen die nu nog een legaal wapen bezitten, moeten zwaar belast worden daarop, zodat ze onder dwang gemotiveerd worden om vrijwillig en spontaan hun wapen in te leveren.
Alle sporten met schietwapens (liggende wip mag blijven bestaan, en vogelpik ook) moeten verboden worden.

Illegaal vuurwapenbezit moet bestraft worden met maanden gevang voor bezit zonder kriminele bedoelingen, en met jaren gevang voor bezit met kriminele bedoelingen.
Kriminele feiten plegen met vuurwapens: minstens 10 jaar brommen, bovenop de voor het feit voorziene straf (vb. hold up: 10 jaar, met vuurwapens: plus 10 jaar, maakt 20)

Want: baat het niet om aksidenten of moorden te voorkomen, dan zal het toch ook niet schaden.

De macho's wapenfreaks kunnen zich sportief omscholen naar hogervermelde volkssporten.

Niemand moet akkoord zijn met mij, maar dat is en blijft mijn mening.
En wat precies wil u hiermee bereiken?

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be