Los bericht bekijken
Oud 26 januari 2008, 12:01   #536
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Je zegt dus dat het enkel je mening is, maar je zou het wel aan het hele land willen opdringen als je de macht zou hebben? Lekker liberaal, van de vrijheid van het individu blijft bij jou niet zo heel veel over, blijkbaar.
Wie zegt dat ik mijn mening zou opdringen? Een mening opleggen zou pas ondemocratisch zijn.
Trouwens, dat kind is ook een individu, heeft ook rechten, ook al is het nog niet in staat z'n mening te uiten.
Ik zeg ook niet adoptie door homo's moet verboden worden, ik begrijp ook wel de kinderwens van twee mannen. Ik vind wel dat er mag gewerkt worden met prioriteiten. Is daar iets antiliberaals aan ?

Als twee mannen in staat zijn een kind een betere toekomst te geven, dan is daar niets mis mee. Mooi zelfs van die mannen.

Maar ik begrijp je wel Liberalist. Uiteindelijk gaat het om de eeuwige discussie tussen een kinderwens, idd ook een individuele vrijheid, een kinderwens die zonder adoptie door twee mannen nooit kan verwezenlijkt worden, maar anderzijds een kind dat zelf nog niet in staat is om te kiezen. Kinderen zijn geen barbiepoppen hé.

Tussen haakjes, met alle respect voor de individuele vrijheid, waar ik volledig voorstander van ben. Maar liberalisme impliceert niet dat ieder zo maar in alles z'n zin krijgt. Dan ben je libertair, zonder rekening te houden met de schade die kan worden berokkend aan andere individuen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden