Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2008, 19:16   #521
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 19:20   #522
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

So true.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 23:10   #523
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Of jij iets al dan niet lachwekkend vindt, is niet echt relevant. Het is echter duidelijk dat het je volledig ontbreekt aan zinnige argumenten. De ene keer is het argument dat een kind een vader én een moeder nodig heeft (tenzij er dan KI met donorsperma gebeurt), dan is het argument dat bij KI met donorsperma het kind tenminste van die vrouw is (eigendom dus, zoals praha terecht opmerkt) en nu weer is het probleem dat je weet aan wie je je sperma afstaat bij draagmoederschap (dat het dus itt het doneren van sperma niet anoniem is dus). Ik hoop dat je zelf inziet dat je argumentatie totaal geen steek houdt...

(pittig detail: in Nederland is het sinds enkele jaren verboden om anoniem sperma te doneren... is KI daar dan ook lachwekkend?)
Oh ja Edina. Laat vooral de kinderen opgevoed worden bij wie misschien wel een beeld heeft over liefde terwijl die kinderen het toch maar doodnormaal moeten vinden hoe zijn of haar twee vaders seks hebben. Doodnormaal. Mij niet gelaten, je mag nog zo breeddenkend zijn, ik denk er het mijne van. En ik ben zeker niet alleen.

En als je me ooit eens zou weten te vertellen hoeveel lesbische koppels beroep doen op adoptie. Ik denk dat er eerder alleenstaande vrouwen zijn met een accident de parcours en pas nadien plots zogezegd lesbisch worden, omdat ze het leven met een vent niet meer zien zitten.

Laatst gewijzigd door Rudy : 25 januari 2008 om 23:17.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2008, 00:36   #524
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Oh ja Edina. Laat vooral de kinderen opgevoed worden bij wie misschien wel een beeld heeft over liefde terwijl die kinderen het toch maar doodnormaal moeten vinden hoe zijn of haar twee vaders seks hebben. Doodnormaal. Mij niet gelaten, je mag nog zo breeddenkend zijn, ik denk er het mijne van. En ik ben zeker niet alleen.

En als je me ooit eens zou weten te vertellen hoeveel lesbische koppels beroep doen op adoptie. Ik denk dat er eerder alleenstaande vrouwen zijn met een accident de parcours en pas nadien plots zogezegd lesbisch worden, omdat ze het leven met een vent niet meer zien zitten.
OH MIJN GOD! OUDERS HEBBEN SEKS OF WAT?

Bon, we zijn nu tot de bron gekomen van jouw afkeer tot adoptie door holebi's. Goeie ouderwetse bekrompenheid t.o.v. seks.
Oud 26 januari 2008, 00:45   #525
Geert C

Standaard

Van wetenschappelijk onderzoek moeten de tegenstanders van holebi-adoptie het alleszins niet hebben.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2008, 00:55   #526
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Van wetenschappelijk onderzoek moeten de tegenstanders van holebi-adoptie het alleszins niet hebben.
Ik eigenlijk ook niet. Een goed verstandelijk vermogen moet voldoende zijn.
Oud 26 januari 2008, 01:00   #527
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht

Inderdaad. Laat een kind een vader en moeder hebben. Veel verstand hebt ge niet nodig om tot die conclusie te komen.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2008, 01:02   #528
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Inderdaad. Laat een kind een vader en moeder hebben. Veel verstand hebt ge niet nodig om tot die conclusie te komen.
Meer nog; het "niet hebben van veel verstand" is een vereiste is om tot die conclusie te komen.

Hey, het zijn jouw woorden.
Oud 26 januari 2008, 01:06   #529
Geert C

Standaard

Citaat:
Onwillekeurig deed dit me toch denken aan het volgende citaat uit de meesterlijke serie Yes Minister:
"Why do you experts always think you're right?"
"Why do you think, that the more inexpert you are, the more likely you are to be right?"

Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 26 januari 2008 om 01:08.
Oud 26 januari 2008, 01:10   #530
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Veel verstand is inderdaad niet iets dat doorgaans wordt geassocieerd met het volkomen negeren van sociologisch, psychologisch én antropologisch onderzoek.

Laatst gewijzigd door Geert C : 26 januari 2008 om 01:10.
Oud 26 januari 2008, 01:13   #531
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Onwillekeurig deed dit me toch denken aan het volgende citaat uit de meesterlijke serie Yes Minister:
"Why do you experts always think you're right?"
"Why do you think, that the more inexpert you are, the more likely you are to be right?"

Tsjah, als tegenstanders van adoptie door holebi's zeggen dat dat slecht is voor het kind, dan mogen ze dat eerst eens bewijzen. Zeggen dat voorstanders moeten bewijzen dat het niet slecht is, komt neer op een omgekeerde bewijslast, een verdraaiing van de discussie. Dat komt de tegenstanders goed uit want dat moeten ze geen onbewijsbare stelling meer verantwoorden.

En om dat te begrijpen, heb je geen "wetenschappelijk" onderzoek nodig.
Oud 26 januari 2008, 09:40   #532
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meer nog; het "niet hebben van veel verstand" is een vereiste is om tot die conclusie te komen.
Oud 26 januari 2008, 11:12   #533
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tsjah, als tegenstanders van adoptie door holebi's zeggen dat dat slecht is voor het kind, dan mogen ze dat eerst eens bewijzen. Zeggen dat voorstanders moeten bewijzen dat het niet slecht is, komt neer op een omgekeerde bewijslast, een verdraaiing van de discussie. Dat komt de tegenstanders goed uit want dat moeten ze geen onbewijsbare stelling meer verantwoorden.

En om dat te begrijpen, heb je geen "wetenschappelijk" onderzoek nodig.
Bewijzen? Ik stel mij trouwens de vraag of dit wel te bewijzen is. En dan nog, het gaat om een voorkeur, en mijn voorkeur gaat naar opvoeding bij binnen een hetero gezinssituatie. Is daar iets mis mee ?
Beweer ik hiermee dat het verboden zou moeten worden dat twee mannen een kind opvoeden? Neen, want dit is tegen de wet die ieder gelijke rechten geeft. Dit belet niet dat bij de mogelijke toewijzing, en indien ik zou mogen beslissen wie de adoptieouders worden, het heterostel voorrang zou krijgen, tenminste indien een vruchbaarheidsprobleem zou beletten dat het stel op natuurlijke manier kinderen krijgt. Dus, geen fantasiekes gestoeld op "iets meer kleur in huis".
Oud 26 januari 2008, 11:16   #534
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bewijzen? Ik stel mij trouwens de vraag of dit wel te bewijzen is. En dan nog, het gaat om een voorkeur, en mijn voorkeur gaat naar opvoeding bij binnen een hetero gezinssituatie. Is daar iets mis mee ?
Beweer ik hiermee dat het verboden zou moeten worden dat twee mannen een kind opvoeden? Neen, want dit is tegen de wet die ieder gelijke rechten geeft. Dit belet niet dat bij de mogelijke toewijzing, en indien ik zou mogen beslissen wie de adoptieouders worden, het heterostel voorrang zou krijgen, tenminste indien een vruchbaarheidsprobleem zou beletten dat het stel op natuurlijke manier kinderen krijgt. Dus, geen fantasiekes gestoeld op "iets meer kleur in huis".
Je zegt dus dat het enkel je mening is, maar je zou het wel aan het hele land willen opdringen als je de macht zou hebben? Lekker liberaal, van de vrijheid van het individu blijft bij jou niet zo heel veel over, blijkbaar.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2008, 11:23   #535
Heftruck

Standaard

Citaat:
Och Rudy, koop een bril en leer lezen.
Oud 26 januari 2008, 12:01   #536
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Je zegt dus dat het enkel je mening is, maar je zou het wel aan het hele land willen opdringen als je de macht zou hebben? Lekker liberaal, van de vrijheid van het individu blijft bij jou niet zo heel veel over, blijkbaar.
Wie zegt dat ik mijn mening zou opdringen? Een mening opleggen zou pas ondemocratisch zijn.
Trouwens, dat kind is ook een individu, heeft ook rechten, ook al is het nog niet in staat z'n mening te uiten.
Ik zeg ook niet adoptie door homo's moet verboden worden, ik begrijp ook wel de kinderwens van twee mannen. Ik vind wel dat er mag gewerkt worden met prioriteiten. Is daar iets antiliberaals aan ?

Als twee mannen in staat zijn een kind een betere toekomst te geven, dan is daar niets mis mee. Mooi zelfs van die mannen.

Maar ik begrijp je wel Liberalist. Uiteindelijk gaat het om de eeuwige discussie tussen een kinderwens, idd ook een individuele vrijheid, een kinderwens die zonder adoptie door twee mannen nooit kan verwezenlijkt worden, maar anderzijds een kind dat zelf nog niet in staat is om te kiezen. Kinderen zijn geen barbiepoppen hé.

Tussen haakjes, met alle respect voor de individuele vrijheid, waar ik volledig voorstander van ben. Maar liberalisme impliceert niet dat ieder zo maar in alles z'n zin krijgt. Dan ben je libertair, zonder rekening te houden met de schade die kan worden berokkend aan andere individuen.
Oud 26 januari 2008, 12:18   #537
Heftruck

Standaard

Citaat:
Tussen haakjes, met alle respect voor de individuele vrijheid, waar ik volledig voorstander van ben. Maar liberalisme impliceert niet dat ieder zo maar in alles z'n zin krijgt. Dan ben je libertair, zonder rekening te houden met de schade die kan worden berokkend aan andere individuen.
Nee, toch niet, ik zou zelfs zeggen; helemaal niet.
Oud 26 januari 2008, 12:19   #538
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat ik mijn mening zou opdringen? Een mening opleggen zou pas ondemocratisch zijn.
Trouwens, dat kind is ook een individu, heeft ook rechten, ook al is het nog niet in staat z'n mening te uiten.
Ik zeg ook niet adoptie door homo's moet verboden worden, ik begrijp ook wel de kinderwens van twee mannen. Ik vind wel dat er mag gewerkt worden met prioriteiten. Is daar iets antiliberaals aan ?

Als twee mannen in staat zijn een kind een betere toekomst te geven, dan is daar niets mis mee. Mooi zelfs van die mannen.

Maar ik begrijp je wel Liberalist. Uiteindelijk gaat het om de eeuwige discussie tussen een kinderwens, idd ook een individuele vrijheid, een kinderwens die zonder adoptie door twee mannen nooit kan verwezenlijkt worden, maar anderzijds een kind dat zelf nog niet in staat is om te kiezen. Kinderen zijn geen barbiepoppen hé.

Hebt U bij de verwekking kunnen kiezen?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2008, 12:29   #539
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het heterostel voorrang zou krijgen, tenminste indien een vruchbaarheidsprobleem zou beletten dat het stel op natuurlijke manier kinderen krijgt.
't is meneer ook nog nie om 't even om welke reden mensen een kind willen adopteren
Oud 26 januari 2008, 12:31   #540
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be