Los bericht bekijken
Oud 29 februari 2008, 21:18   #863
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
ik weet het, u bent een persoon waarmee te praten valt

maar om een tegenvoorbeeld te geven moet er eerst een voorbeeld komen

Ik denk ineens dat het nogal snel een ja-nee spel gaat worden. Ik trek mijn k*k dan ook niet in maar het was eerder overdrachtelijk bedoeld. Ik begrijp niet waarom militairen per se minder zouden zijn. Indien dat zo is, dan is dat de fout van de verantwoordelijken (politici). Ik weet niet veel van het leger maar ik ga ervan uit dat het mannen van eer zijn; en dat kan ik niet zeggen va politici.
Waarom is het bv eervol op te komen als cafebaas of geiteboer en niet als generaal???

beats me.

Bent u van oordeel dat we het leger moeten gebruiken als afvalbak van de maatschappij, of eerder voor de bovenlaag?

het eerstse lijkt me gevaarlijker.

Ik was zèlf ooit dienstplichtige, en was zelfs zo driest mijn contract vrijwillig te verlengen. Ik heb geprobeerd mijn ogen naar beste vermogen te gebruiken.

Wat ik zag dwong mij ertoe te besluiten dat 'het leger' echt niet zo heel veel verschilt van de rest van de samenleving.

Er is koren, maar er is nog veel meer kaf. Zoals overal elders.

En ik ben van oordeel dat 'het leger' geen afvalbak van de maatschappij, maar ook geen dienstmeid van de bovenlaag is. Het leger is in de eerste plaats een instituut met een welbepaalde functie, en in de wereld zoals die vorm krijgt boet die welbepaalde functie steeds meer aan belang in, ten voordele van �*ndere instituten. Ik betreur die evolutie niet.

En nu tijd voor ons ja-nee spelletje :

OK : De "Anjer-revolutie". Toen hadden (tot spijt van wie het benijdt eerder linkse) militairen een eind gemaakt aan een rechtse dictatuur, en zorgden ze er als de bliksem voor dat ze van de verantwoordelijkheden die 'bestuur' met zich meebracht afraakten. Ik kan in de wereldgeschiedenis geen ander voorbeeld vinden van een 'democratische' samenleving die het gevolg was van een militaire staatsgreep, en dat vind ik wel spijtig.

Niet-OK : Musharraf. Mobutu. Idi Amin. De Argentijnse junta. Pinochet.

1 tegen 5.

En nu is het uw beurt.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline