Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ
Iedereen in Belgie en de wereld wordt beinvloedt door zijn omgeving, media, politiek e.a. dus hangt u iets en of wat ook aan hé sjokske. Dus uw en mijn denken wordt daardoor beinvloedt. U blijkbaar niet!! maar gij zijt daarvoor ook een communist hé sjokie, die moeten de leiders volgen en hoeven niet na te denken!!
|
U moet zich niet zo kwaad maken. Stoort het u dat u me niet kan plaatsen in een voor u gekende overtuiging?
Vertel me eens, als iedereen iets of iemand aanhangt, wie of wat hangt u aan?
Citaat:
U legt me weer woorden in m'n mond dat ik NIET gezegd heb hé. Ik heb niet gedefineerd wat "dumpen" betekend hé sjokie, dat doet het woordenboek. Of zijde gij te stom om dat woordenboek eens te consulteren en nog erger hebt u wel een woordenboek v/d nederlandse taal? Indien niet, dringend een aanschaffen hé sjokie, dan kun je uw woordenschat ietske uitbreiden!!
|
U hebt dumpen wel op die manier gedefinieerd, lees er je eigen bericht op na :
Citaat:
Jawel, je trachtte mij dit in m'n mond te leggen. Ik zei om ze af te voeren naar hun herkomstlanden, indien het werk was verricht geworden en dat is heel iets anders dan "dumpen" hé sjokie. Dumpen wil zeggen: iets lozen alsof het geen waarde meer heeft
|
Wilt u dat nu nog ontkennen?
Citaat:
Gij moet dringend eens wat geschiedenis over Belgie gaan nemen, want hier ook stelt u de foute vraag: "waarom hebben we ze naar hier gelokt?"
Die grote vreemdelingen toeloop is begonnen juist na de tweede wereldoorlog toen er werkmensen te kort waren in onze koolmijnen.
|
Dat is juist, hebt u dan toch al een stukje van de tekst gelezen? Nu nog de rest.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
2.4 1956-1969: "The golden sixties" : op zoek naar nieuwe wervingslanden.
|
Citaat:
Toen die langzaam aan niet nodig meer bleken waren er werkmensen teveel en deze vreemdelingen hebben toen ander werk gaan zoeken in andere bedrijfstakken van de economie.....
|
Het is niet omdat u de geschiedkundige feiten ontkent en verdraait, dat de geschiedenis verandert.
Citaat:
Met "Eigen volk eerst" wordt bedoeld dat er moet gezorgd worden voor de autochtonen en niet voor de allochtonen, .......
|
Ik vroeg telkens om uit te leggen wat "eigen volk" is. Aan welke voorwaarden moet voldaan zijn om tot het "eigen volk" te behoren. Is dat zo'n moeilijke vraag?
Citaat:
Aan uw schrijfsels af te leiden, leest uw niet meer dan 1 boek en bent u geïndoctrineerd door de progressieven en daardoor is de zuiverheid van uw bloed gedaald naar 50% en wie weet wel tot 0% indien u van vreemde afkomst zijt.
|
En wil u nu ook al de progressieven buiten?
Citaat:
Er is, mij bekend, nog geen enkel onderzoek gedaan wat voor invloed de vreemdelingen zouden hebben gehad op de economie.
|
Dan moet u zich eens informeren zeker?
Citaat:
Wat er ook van zij, de invloed kan niet groot zijn vermits ze in verhouding met de hoeveelheid echte belgen, zij de niet-belgen een kleine minderheid zijn.
|
Al een stapje vooruit: er is misschien een invloed.
Citaat:
U hebt wel verdoken gezegd dat wanneer we geen vreemdelingen meer zouden toelaten, dat dit economische gevolgen zou hebben!! Jij bent een helderziende die in de toekomst kan kijken zeker?
|
Ik heb dat niet gezegd, zelfs niet verdoken.
Citaat:
Bedoel je dat je alle niet-belgen en alle belgen van vreemde origine het land wil uitzetten? Hoe zuiver moet ons bloed zijn om te mogen blijven?
Vraag aan gelijk welke econoom wat daar de gevolgen van zouden zijn.
|
U hebt nog altijd niet geantwoord op mijn stelling
Citaat:
Zij zijn in onze economie ook ondernemer en werkgever en consument! Begin maar te tellen.
|
Citaat:
Hier zijn informatici genoeg, ik ken er ene in mijn onmiddelijke omgeving, die werkloos is en die niet te spreken is over de invoer van die indiase informatici.
|
Eigenaardig, het tekort aan informatici is een gekend probleem. Onlangs nog drie dagen op rij in de Metro, meerdere softwarebedrijven die vertelden hoe schrijnend het tekort is. O.a. EDS, Smals, Capgemini
Citaat:
Bouwvakkers staan er ook genoeg op den dop
|
Toch niet. Dat is toch ook al meerdere keren op het nieuws geweest.