Los bericht bekijken
Oud 19 maart 2008, 19:45   #772
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Sterren worden in verscheidene categorieën onderverdeeld. Onze zon is in alle opzichten - massa, lichtsterkte, afmetingen - een gemiddelde ster. Om de puntjes helemaal op de I te zetten: zij is een minuscule fractie groter, krachtiger en zwaarder dan het gemiddelde van alle totnogtoe geïnventariseerde sterren.

Dit soort gemiddelde sterren biedt méér kans op het tot ontwikkeling laten komen van (intelligent) leven dan grotere of kleinere stertypes.
Mooi geschreven, en ik volg hierin.
Daarbij komt nog het feit dat de aarde een natuurlijke -en ideale- maan heeft wat ook veel invloed zal hebben -en gehad hebben- op de ontwikkeling van leven op aarde.

Maar als het ook maar 0,00....1 % planeten zou kunnen betreffen zijn het nog altijd miljoenen planeten die in aanmerking kunnen komen.

In onze dimensies en tijd ruimtereizen zal het idd zéér onwaarschijnlijk zijn.

Citaat:
Ik sluit uiteraard niets uit, maar persoonlijk acht ik de kans om alle zandkorrels (maar dan ook alle, zonder uitzondering) te verzamelen die Christus aanraakte toen Hij in het zand schreef (Joh. 7, 6B) stukken waarschijnlijker dan het contact maken met andere leven. Vandaar mijn neiging om al dat UFO-gedoe met een zakje zout te nemen
...
Ik sluit eigenlijk ook niets uit, daarbij komt nu eenmaal mijn 34-jarige ervaring als -opgelet-, militaire radartechnicus... dan is mijn neiging wel helemaal naar de andere kant, tja zeggen we, met enkele korreltjes -overgewaaid- woestijnzand...
Micele is offline   Met citaat antwoorden