CAP bestaat uit twee luiken:
1. LSP dat de organisatie domineert, uiterst gauchistisch is, pseudo marxistische frasen debiteert en zich concentreert op studenten en scholieren.
2. de rest, waar (volgens mijn ervaring) zowat vanalles tussen zit: anarchisten, separatisten, een paar kp- ers, ex RAL - militanten, kleinburgers,...
Ik ben er van overtuigd dat zeer velen het goed menen, maar de meningen en oorsprong zijn zo heterogeen, dat de vraag niet is: zal CAP ten onder gaan, maar eerder: wanneer zal CAP tenonder gaan.
Mijn voorspelling: CAP zal tenonder gaan als LSP tot het besluit komt dat ze er niets meer kunnen uithalen. Op dat moment zal LSP CAP verlaten of opblazen.
LSP is nu eenmaal een organisatie die parasiteert. Dat zit er van de oorsprong in: jarenlang de SPA promoten, en hopen om te groeien als een parasiet in een ander lichaam.
Eenmaal het te moeilijk werd om te parasiteren: eruit trekken en een totaal tegenovergestelde strategie volgen: de SPA bekampen, en pretenderen dat ze de enige echte voorhoede zijn.
Ik hoop dus, en TOOL bevestigt dat, dat de PVDA LSP laat liggen waar ze thuishoren: bij de gauchistische kleinburgers die totaal in de marge staan.
Voor mij is de meest logische stap vooruit: een samenwerking tussen PVDA, KP, SAP en onafhankelijken, zonder separatisten en lsp. Die laatste twee kunnen zich best verenigen in het volgende experiment.