Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey
Alé, hebde nu zelf niet door dat het een geweldige non sequitur is? :')
Uit 'Er zullen wel wat mensen zijn die vrijwillig geld gaan afstaan aan goede doelen' leid jij af dat 'we het kunnen verplichten door een overheid (die logischerwijze kiest hoeveel dat _iedereen_ moet geven, aan welke doelen zij dat _moeten_ geven'
Alé, ik vind het ene niet echt leiden tot het andere. (Tenzij het natuurlijk vrijwillig gebeurt via de overheid, dat iedereen mag kiezen hoeveel hij geeft en mag kiezen aan wat hij het geeft. Maar dan zie ik het nut van het 'via de overheid' laten verlopen niet.)
|
Jamaar jij bent degene die vermoed dat mensen het SOWIESO zullen doen, want mensen zijn sowieso goed onderschrijf je hier ergens volledig.
Ik vraag me dan af waarom je het dan de overheid niet ineens laat doen. Dat is een pak praktischer. De overheid geeft het aan hulpbehoevenden, of dat is toch de bedoeling. In de praktijk zal dat niet altijd zo efficiënt lopen. Maar ik vertel jou hopelijk geen nieuws als ik vertel dat dat bij liefdadigheidsorganisaties in de praktijk ook niet altijd zo fantastisch loopt en van die één euro die jij geeft om een arme te helpen uiteindelijk maar een bepaald procent echt bij die arme komt. En een liefdadigheidsorganisatie helpt ook niet iedereen. Er zullen altijd mensen door de mazen van het net glippen. Hoe jammer dat ook is. Gelukkig zijn de liberalen allemaal heel goed en zullen ze zeker klaarstaan om die mensen op te vangen als ze merken dat er ergens zoiets gebeurd.
En als mensen toch allemaal vanzelf zo goed zijn, weet ik bovendien ook zeker dat er niet zal gezeurd worden over de hoogte van dat belastingsbedrag.
Oei, dat gebeurt toch.