Los bericht bekijken
Oud 3 april 2008, 14:04   #198
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Ik hoop dat je dat cynisch bedoelde...
Een politek benoemde, niet financiele geschoolde marionet noem jij onafhankelijk.
Zoals ik al zei; als jij wil gaan stellen dat er geen één onafhankelijke tussen zit, doe gerust maar dan help je eigenhandig je eerste punt om zeep.

Citaat:
argumentatie?
Zie dit hele topic.

Citaat:
Hoofdaandeelhouder? Weet je hoeveel % van de aandelen in bezit zijn van de leven van een RVB?
Dat hangt af van welke Rvb en welk bedrijf je onder de loep neemt. De bovenvermelde adellijke families hadden 45% van het toenmalige Interbrew in handen, dus dat zal intussen gehalveerd zijn tot pakweg 20% van het huidige Inbev. Al die mannen zitten in de Rvb... Hoezo, ze hebben niets te zeggen?

Citaat:
Argumentatie?

Jij bent begonnen met te stellen dat ze onafhankelijk waren....
Ik vraag gewoon 1 naam en dan kunnen we beoordelen hoe onafhankelijk die is.
Ik heb nergens de algemene stelling gemaakt dat ze allen onafhankelijk zijn; ik heb gezegd dat een Rvb bevolkt wordt door onafhankelijken, (hoofd)aandeelhouders of hun vertegenwoordigers en enkele executives en dat als reactie op jouw gezever dat aandeelhouders niet vertegenwoordigd zijn in de Rvb.

Citaat:
Ik heb gezegd dat de aandeelhouders niet aanwezig zijn.
En dat klopt niet.

Citaat:
Ik heb gezegd dat ze vertegenwoordigd worden door mensen die er ook belang bij hebben om de leden van de RvB opslag te geven.
En daarop heb ik gezegd dat ze dat met hun eigen geld doen, dus dat is hun volste recht.

Citaat:
Neen, maar blijbaar die van topmanagers wel?
Heb ik dat gezegd? Ik ben hier niet diegene die stelt de absolute waarheid in pacht te hebben, jij doet dat...

Citaat:
Als dat ten goede komt van jobs en sociaal netwerk van 500 mensen en hun gezin?
Absoluut!
Dan moet je dringend eens je eigen sociale bedrijfje uit de grond stampen.

Citaat:
Ik heb je al gezegd; een bedrijf mag winst maken: tuurlijk, geen probleem
Het probleem is dat bedrijven winst maken ten koste van de mensen die die winst helpen realiseren (de bedienden van de bank)
Dus een bedrijf mag niet afvloeien?

Citaat:
Oh maar zo'n dooddoener vind ik dat niet.
Ik vind dat sociaal begaan zijn met economische doelstellingen
Ze geven daar zelfs les in;
http://www.kuleuven.be/cee/page.php?...t&ID=71&PAGE=2
Als je dan toch van je morele superioriteit wil uitgaan, dan moet je niet gaan stellen dat discussie er moet zijn.

Citaat:
Jij bekijkt alles vanuit financiele efficientie.
Dat een bedrijf ook een plaats is waar mensen zich sociaal ontplooien en hun inkomen verdienen (maw de sociale functie van een bedrijf) ga je aan voorbij.
En kom nu niet af dat ik heb gezegd dat een bedrijf enkel een sociale functie heeft e
Een bedrijf bestaat niet zonder die sociale functie, maar bestaat evenmin zonder financiële efficiëntie.

Citaat:
Zoals jij het nu stelt klinkt het alsof die directuer dat nog verdient ook...
Fortis is niet mijn bedrijf en ik ben geen directe medewerker van Votron; het is niet aan mij om in te schatten of hij het al dan niet verdient, laat staan dat ik het me aantrek. De mensen die daarover moeten beslissen, menen dat hij het verdient dus case closed.

Citaat:
Hij vraagt 500 mensen weg te gaan om te besparen en dan geeft hij zichzelf een opslag waardoor hij in 36 jaar evenveel verdient (154 miljoen)als dat hij bespaart in 1 jaar met 500 mensen te laten afvloeien.
Ja als jij dat allemaal ok vindt...
Ik heb daar geen probleem mee nee; maar ik heb dan ook niet de gewoonte te kijken naar wat anderen hebben/krijgen... (los van het feit dat ik een Votron die die job 36 jaar doet, nog wil tegenkomen).
Sfax is offline   Met citaat antwoorden