![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tenzij hij naast domme klanten ook nog eens domme aandeelhouders nodig heeft Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 april 2008 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar ja als de spelers in 4de provinciale al 100€ moeten krijgen per overwinning...
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#184 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Je gaat trouwens mooi voorbij aan de rest van de argumentatie: ook als die topmanager het heel slecht doet, en ontslagen wordt, betekent dat geen verlies door die gouden handdruk. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dat hun vaste lonen sneller stijgen dan het gemiddelde loon is in dat opzicht weinig relevant; in het gemiddelde zit iedereen, zij die opslag verdienen en zij die het niet verdienen... Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Sfax : 3 april 2008 om 11:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | ||||||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een voorbeeldje: Lid van RvB dexia; Serge Kubla Referenties: Burgemeester van Waterloo, Solvay Business School (drie van de vier jaar). Verkozen in Waterloo sinds 1976, waar hij achtereenvolgens Schepen van Sport en sinds 1982 Burgemeester is. Vanaf 1977 was hij actief in de regionale en nationale politiek. In 2002 zat hij gedurende een semester de Europese Raad van de Industrie voor. Sinds 2004 is hij actief in de regionale politiek. Bestuurder van een bank zonder diploma... Schepen van sport... Amai, wat een financieel expert!! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Denk je dat een bestuurder een zelfstandig statuut heeft of zo? Die zijn loontrekkend: maw die nemen geen risico met eigen kapitaal. De aandelen die ze als bonusje krijgen niet te na gesproken natuurlijk. Citaat:
Ze zijn onafhankelijk omdat jij dat zegt? Geef eens een naam en we zullen eens zien welke carriere die dan heeft gemaakt en met welke mensen hij samen in andere RvB's zit Citaat:
Citaat:
![]() Ok; dat is je goed recht om dat dan te vinden, maar dat is een ethiek en een overtuiging die ik absoluut niet deel... Citaat:
Om nog meer winst te maken natuurlijk. Om nog meer dividend te kunnen uitkeren. Dus die 500 jobs zijn geliquideerd met voorbedachte rade. Citaat:
Discussie is goed! Citaat:
Ik ben van mening dat als een bedrijf winst maakt, nog meer winst maken niet als excuus mag worden gebruikt om mensen die die winst mee helpen realiseren als een vuilzak buiten te zetten. En zeker niet als je dan 2 weken later jezelf een opslag geeft van dien aard. 1 vraag nog; want daar hoor ik je niet over; Waarom krijgt die directeur opslag als ze moeten "besparen". Is dat smijten met geld of niet?
Laatst gewijzigd door Maes_P : 3 april 2008 om 11:27. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat dat niet in jouw fantasietjes past, is jouw probleem. Citaat:
Als jij wil stellen dat er geen onafhankelijken zetelen, dan is dat jouw volledigste recht, maar weet dan wel dat je lijnrecht tegen je eerste stelling ingaat die stelt dat er geen aandeelhouders zitten... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Fusies worden met bepaalde doelstellingen aangegaan; overleven is daar niet zelden één van. Maar in jouw realiteit is winst een vast gegeven en is concurrentie onbestaande? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |||||||||||
Staatssecretaris
|
![]() Ik hoop dat je dat cynisch bedoelde...
Een politek benoemde, niet financiele geschoolde marionet noem jij onafhankelijk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vraag gewoon 1 naam en dan kunnen we beoordelen hoe onafhankelijk die is. Citaat:
Ik heb gezegd dat ze vertegenwoordigd worden door mensen die er ook belang bij hebben om de leden van de RvB opslag te geven. Citaat:
Citaat:
Absoluut! Citaat:
Het probleem is dat bedrijven winst maken ten koste van de mensen die die winst helpen realiseren (de bedienden van de bank) Citaat:
Ik vind dat sociaal begaan zijn met economische doelstellingen Ze geven daar zelfs les in; http://www.kuleuven.be/cee/page.php?...t&ID=71&PAGE=2 Citaat:
Dat een bedrijf ook een plaats is waar mensen zich sociaal ontplooien en hun inkomen verdienen (maw de sociale functie van een bedrijf) ga je aan voorbij. En kom nu niet af dat ik heb gezegd dat een bedrijf enkel een sociale functie heeft e Citaat:
Hij vraagt 500 mensen weg te gaan om te besparen en dan geeft hij zichzelf een opslag waardoor hij in 36 jaar evenveel verdient (154 miljoen)als dat hij bespaart in 1 jaar met 500 mensen te laten afvloeien. Ja als jij dat allemaal ok vindt...
Laatst gewijzigd door Maes_P : 3 april 2008 om 12:43. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
PS1: "hoofdaandeelhouder"? ![]() PS2: de bedrijven van Dehaene zijn idd welgekend ![]()
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Citaat:
Hoe kan het dat vb een licentiaat ekonomie slechts een fraktie verdient van de CEO ? Is die CEO dan zóveel bekwamer ? Zóveel ? Neen, dat best�*�*t niet! Het is schandalig ! Als de gewone mensen een loon- of weddeverhoging vragen van 2 % dan k�*n dat niet wegens allerlei (drog)redenen. We kunnen hierover nog bladzijden vol schrijven. Ik doe het niet. Wat ik wèl doe: in de loop van dit jaar al mijn beleggingen bij Fortis weghalen en naar een "eerlijker" bank gaan. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk dat het punt wel gemaakt is:
Er is eigenlijk niets dat rechtvaardigt waarom een topmanager zoveel geld (meer) verdient (in een bep. jaar), in vergelijking met (wat) anderen (moeten besparen). Deze situatie kan echter blijven bestaan omdat het een select clubje "in-crowd" is (dat meestal bij opslag voor de CEO zichzelf ook royaal meer loon toekent) dat hierover beslissingsrecht heeft.
![]() |
#196 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarbij je premisse is dat je zoiets moet rechtvaardigen; quod non... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |||||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Op de website van fortis staat nochthans duidelijk dat enkel de 17 leden van de raad van bestuur aanwezig zijn: dat zijn dan de aandeelhouders? Ik zeg de aandeelhouders zijn vertegenwoordigd. Citaat:
Dat is geld van de NV Fortis. En zij hebben slechts een klein deel van de aandelen. Citaat:
Ik heb ze niet in pacht, jij hebt ze niet in pacht. Maar jij hebt wel een mening (en dat respecteer ik) maar je bewijst nergens wat je zegt: toon bv eens welke aandeelhouders aanwezig waren (behalve de bestuurders uiteraard) op de laatste bestuursvergadering van Fortis en hoeveel procent van de aandelen die mensen dan vertegenwoordigden. ik weet dat ik veel vraag, maar anders zit jij wel de ganse tijd te redeneren vanuit "jouw absolute waarheid" waarvan je nergens een bron aantoont... Begrijp me niet verkeerd; als jij zegt 'dat moet niet worden gerechtvaardigd' is dat een mening die ik absoluut respecteer (ik ben niet akkoord, maar zo gaat dat met meningen). Maar als je zegt "de aandeelhouders" zijn wel aanwezig in de raad van bestuur en met een meederheid van de aandelen" valt die uitspraak te falsificeren: http://fortis.be/nl/governance/cvs_r...MauriceLippens Jij hebt het waarschijnlijk over dit: http://fortis.be/nl/governance/aande...gaderingen.asp Citaat:
Citaat:
Ik geef je gewoon aan dat ethiek in economie wel degelijk aangeleerd wordt. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Maes_P : 3 april 2008 om 14:45. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hoeveel charismatische leiders bestaan er zo ? een prototype vind ik Steve Jobs - Apple
alhoewel er volgens studies geen verband is tussen CEO charisma en de financiele prestaties van een bedrijf. http://www.usnews.com/usnews/biztech...o_charisma.htm Dus ja misschien is een loonspannings basisloon van basis 2000euro naar top 10.000euro ruim voldoende, en moet de rest komen van de performance op de beurs en de onderliggende opties... |
![]() |
![]() |