Los bericht bekijken
Oud 3 april 2008, 14:36   #199
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Zoals ik al zei; als jij wil gaan stellen dat er geen één onafhankelijke tussen zit, doe gerust maar dan help je eigenhandig je eerste punt om zeep.
Ik wacht nog steeds op 1 naam van een onafhankelijke

Citaat:
Dat hangt af van welke Rvb en welk bedrijf je onder de loep neemt.
Fortis

Citaat:
En dat klopt niet.
Dat is makkelijk zeggen, niet?
Op de website van fortis staat nochthans duidelijk dat enkel de 17 leden van de raad van bestuur aanwezig zijn: dat zijn dan de aandeelhouders?
Ik zeg de aandeelhouders zijn vertegenwoordigd.

Citaat:
En daarop heb ik gezegd dat ze dat met hun eigen geld doen, dus dat is hun volste recht.
Jamaar, dat is hun geld niet...
Dat is geld van de NV Fortis. En zij hebben slechts een klein deel van de aandelen.

Citaat:
Heb ik dat gezegd? Ik ben hier niet diegene die stelt de absolute waarheid in pacht te hebben, jij doet dat...
Absoluut, niet; dit is een fijne discussie.
Ik heb ze niet in pacht, jij hebt ze niet in pacht.
Maar jij hebt wel een mening (en dat respecteer ik) maar je bewijst nergens wat je zegt: toon bv eens welke aandeelhouders aanwezig waren (behalve de bestuurders uiteraard) op de laatste bestuursvergadering van Fortis en hoeveel procent van de aandelen die mensen dan vertegenwoordigden.
ik weet dat ik veel vraag, maar anders zit jij wel de ganse tijd te redeneren vanuit "jouw absolute waarheid" waarvan je nergens een bron aantoont...
Begrijp me niet verkeerd; als jij zegt 'dat moet niet worden gerechtvaardigd' is dat een mening die ik absoluut respecteer (ik ben niet akkoord, maar zo gaat dat met meningen). Maar als je zegt "de aandeelhouders" zijn wel aanwezig in de raad van bestuur en met een meederheid van de aandelen" valt die uitspraak te falsificeren:
http://fortis.be/nl/governance/cvs_r...MauriceLippens
Jij hebt het waarschijnlijk over dit:
http://fortis.be/nl/governance/aande...gaderingen.asp

Citaat:
Dus een bedrijf mag niet afvloeien?
Jawel, ik zeg enkel dat het niet ethisch is om dat te doen als je jezelf opslag geeft en 4 miljard winst maakt

Citaat:
Als je dan toch van je morele superioriteit wil uitgaan, dan moet je niet gaan stellen dat discussie er moet zijn.
Superioriteit??
Ik geef je gewoon aan dat ethiek in economie wel degelijk aangeleerd wordt.

Citaat:
Een bedrijf bestaat niet zonder die sociale functie, maar bestaat evenmin zonder financiële efficiëntie.
Klopt

Citaat:
Ik heb daar geen probleem mee nee; maar ik heb dan ook niet de gewoonte te kijken naar wat anderen hebben/krijgen... (los van het feit dat ik een Votron die die job 36 jaar doet, nog wil tegenkomen).
Ik doe dat wel

Laatst gewijzigd door Maes_P : 3 april 2008 om 14:45.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden