Los bericht bekijken
Oud 5 april 2008, 19:01   #23
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
Groene energie ? Kan me niet bommen. Ik ben een voorstander van kernenergie en ben van mening dat onze providers er niet genoeg van aanbieden.
Je goedkope openheid past wonderwel bij je avatar, maar je vergeet dat ze je mening niet legitimeert. Jij denkt dat je simpelweg het recht hebt te zeggen "het kan me niet bommen". Bovendien lijk je te denken dat je dat recht meer hebt naarmate je er luid en ongenuanceerd voor uitkomt.

Zo werkt het niet, helaas. Je mening staat niet op zich. Ze resulteert in een gedrag en heeft werkelijke gevolgen voor andere mensen. Als jij meezorgt voor meer kernenergie, dan zet je komende generaties kolossaal in de zak. Iemands kinderen zullen daar pijn door lijden, vroeg of laat. Dat je niet ziet dat "iemands kinderen" op humanistische wijze ook "jouw kinderen" zijn typeert het simpele denken van een LDD-aanhanger.

Geef gerust je ongezouten mening, maar snap alsjeblieft dat je die luxe enkel hebt omdat anderen niet zijn zoals jij. De problemen die jij in je leven ontmoet zijn er wellicht ook omdat iemand ooit, met die goedkope, veels te luidkeelse eerlijkheid zei "het kan me niet bommen".