Los bericht bekijken
Oud 24 april 2008, 21:52   #2992
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Argumentatie onderbouwen vind ik niet teveel gevraagd.

Wat hier aan de hand is, is niet zozeer dat Pindar geen argumenten geeft, maar dat hij redeneert vanuit een ander weredbeeld.

Jij redeneert vanuit een evolutionair wereldbeeld terwijl Pindar er een ander wereldbeeld op nahoudt. Hij valt eigenlijk wel een beetje tussen 2 stoelen omdat hij geen creationist/christen is voor zover ik weet.

Ik redeneer of probeer dat toch zoveel mogelijk te doen vanuit een creationistisch/christelijk/bijbels wereldbeeld. Dit is niet makkelijk omdat je op school geconditioneerd wordt om vanuit het evolutionair wereldbeeld te redeneren.

Waar dit op neerkomt is dat we allemaal naar dezelfde "feiten" kijken, maar tot andere conclusies komen. Answersingenesis had daar eigenlijk wel een heel goed artikel over. En tot dat je in staat bent om je in te leven in de ander zijn wereldbeeld zal je wellicht nooit tot een goede discussie komen.

Ik zal even een voorbeeld aanhalen om het proberen duidelijk te maken. Als we een fossiel van een dino zouden vinden dan zou jij onmiddellijk zeggen nog voor enige datering dat het miljoenen jaren oud is en ik zou zeggen dat het een paar duizend jaar oud is en wellicht gestorven is ten tijde van de zondvloed. We kijken beiden naar hetzelfde fossiel, maar komen tot een andere conclusie gebaseerd op ons wereldbeeld.

Dit is 1 van de redenen dat de evolutieleer zulke verregaande gevolgen heeft. Het beinvloedt je gedrag en je gedachtenproces.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden