Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2008, 21:14   #2981
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik zou begod niet weten hoe ik uw posts anders moet interpreteren, jij blijft maar zeggen dat een hele resem van wetenschappelijke theorieën niet kloppen, komt met niets af om uw stelling hard te maken, leutert constant over de "NWO", en weet ik veel wat.

Misschien had ik samenzweringen nog in dat lijstje moeten zetten
Ik heb in de afgelopen postings er niks van de NWO bij gezet en daar kom jij nu mee aanzetten! Zwakke zet kerel erg zwak.

Ik raad dat boek eens aan. Ik kan hier idd niet even iets in elkaar zetten om je te overtuigen, daar gaat het te diep voor,

Eerst zul je van je dogma's afmoeten.

ja, dogma's

Pin d" Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 21:16   #2982
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk eh Pindar, ik heb al ik weet niet hoeveel pagina's volgeschreven met gedetaileerde en onderbouwde denkpistes, en van jou komt er niets onderbouwd.

Het enige dat er bij jou uitkomt is gewauwel over NWO en metafysica.
da's dus niet waar, afgelopen postings niks daar over genoemd!

Pin d"Ar
Oud 24 april 2008, 21:17   #2983
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik heb in de afgelopen postings er niks van de NWO bij gezet en daar kom jij nu mee aanzetten! Zwakke zet kerel erg zwak.
In de afgelopen postings niets nee, maar wil niet zeggen dat ik me de vorige niet herinner.

Citaat:
Ik raad dat boek eens aan. Ik kan hier idd niet even iets in elkaar zetten om je te overtuigen, daar gaat het te diep voor,
Zeg je al 150 pagina's lang.

Citaat:
Eerst zul je van je dogma's afmoeten.
Yep, zeker dat, en pigs fly if you kick them hard enough
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 21:18   #2984
Heftruck

Standaard

Citaat:
PDF? Waar?
In je mailbox.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 21:20   #2985
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
In je mailbox.
En op mijn desktop
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 24 april 2008, 21:20   #2986
Pindar
Banneling

Standaard

[quote=Amon_Re;3382830]
Citaat:
Nope.
effe googlen ivm een boek vind je niet oppervlakkig?

ok

Citaat:
Een gevoelige snaar? Nope, absoluut niet, waarom zou het?

Omdat je in mijn ogen nogal vreemd reageert, en de 'wetenschap' min of meer wordt aangevallen.Als je daar erg op leunt voel jij je mischien aangevallen.

Citaat:
PDF? Waar?
Vroeg ik dus aan Heftruck

Pin d" Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 24 april 2008 om 21:23.
Oud 24 april 2008, 21:20   #2987
Heftruck

Standaard

Citaat:
Zeg je al 150 pagina's lang.
Kom zeg. Pindar vraagt je toch ook niet om eens de gehele snaartheorie en dergerlijke samen te vatten? Een beetje redelijkheid?
Oud 24 april 2008, 21:24   #2988
Heftruck

Standaard

Citaat:
En op mijn desktop
Oud 24 april 2008, 21:26   #2989
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht

effe google ivm een boek vind je niet oppervalkking?

ok
Reviews zijn nuttig, vind je niet?

Citaat:
Omdat je in mijn ogen nogal vreemd reageert, en de 'wetenschap' min of meer wordt aangevallen.Als je daar erg op leunt voel jij je mischien aangevallen.
Aangevallen niet, maar mijn geduld is niet oneindig, ik neem de moeite om mijn argumentatie te onderbouwen, het minst dat ik zou willen is dat de "tegenstanders" evenveel moeite stoppen in het onderbouwen van hun argumentatie.
Oud 24 april 2008, 21:27   #2990
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Aangevallen niet, maar mijn geduld is niet oneindig, ik neem de moeite om mijn argumentatie te onderbouwen, het minst dat ik zou willen is dat de "tegenstanders" evenveel moeite stoppen in het onderbouwen van hun argumentatie.
Ik begrijp dat wel, maar het is niet omdat ik het niet wil, maar om dat het in dit geval iets moeilijker ligt

Lees die pdf maar mischien begrijp je me dan beter

Pin d" Ar
Oud 24 april 2008, 21:28   #2991
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Kom zeg. Pindar vraagt je toch ook niet om eens de gehele snaartheorie en dergerlijke samen te vatten? Een beetje redelijkheid?
Argumentatie onderbouwen vind ik niet teveel gevraagd.
Oud 24 april 2008, 21:52   #2992
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Argumentatie onderbouwen vind ik niet teveel gevraagd.

Wat hier aan de hand is, is niet zozeer dat Pindar geen argumenten geeft, maar dat hij redeneert vanuit een ander weredbeeld.

Jij redeneert vanuit een evolutionair wereldbeeld terwijl Pindar er een ander wereldbeeld op nahoudt. Hij valt eigenlijk wel een beetje tussen 2 stoelen omdat hij geen creationist/christen is voor zover ik weet.

Ik redeneer of probeer dat toch zoveel mogelijk te doen vanuit een creationistisch/christelijk/bijbels wereldbeeld. Dit is niet makkelijk omdat je op school geconditioneerd wordt om vanuit het evolutionair wereldbeeld te redeneren.

Waar dit op neerkomt is dat we allemaal naar dezelfde "feiten" kijken, maar tot andere conclusies komen. Answersingenesis had daar eigenlijk wel een heel goed artikel over. En tot dat je in staat bent om je in te leven in de ander zijn wereldbeeld zal je wellicht nooit tot een goede discussie komen.

Ik zal even een voorbeeld aanhalen om het proberen duidelijk te maken. Als we een fossiel van een dino zouden vinden dan zou jij onmiddellijk zeggen nog voor enige datering dat het miljoenen jaren oud is en ik zou zeggen dat het een paar duizend jaar oud is en wellicht gestorven is ten tijde van de zondvloed. We kijken beiden naar hetzelfde fossiel, maar komen tot een andere conclusie gebaseerd op ons wereldbeeld.

Dit is 1 van de redenen dat de evolutieleer zulke verregaande gevolgen heeft. Het beinvloedt je gedrag en je gedachtenproces.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 22:02   #2993
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het gaat hier niet om mensen zoals de Elephant Man. Dat zijn ontegensprekelijk mensen. Bij zogenaamde 'wolfskinderen' zit men tussen de twee. Het gaat hier om borelingen waarop men met moeite of eigenlijk niet het predikaat 'mens' op kan plakken. Daarover gaat het. En dat is ook zo bij het embryo. In hoeverre is dit een 'mens' of anders gezegd: kan een mens in wording (embryo) beschouwd worden als een 'mens' vermits het nog geen mens is, maar een mens in wording. En als het nog geen mens is, kan men moeilijk spreken over een 'mensenmoord' bij abortus. En als u zegt: het is wel een moord, dan moet u mij een adekwate bepaling geven van het begrip 'mens'. En dat hebt u tot nu toe niet gedaan. Ik wacht dus met ongeduld op uw bepaling van 'mens'.
Het is een mens van zodra de conceptie heeft plaats gevonden. Dit kan men proefondervindelijk testen .... . Deze test gebeurt dagelijks eigenlijk. We zijn met meer dan 6 miljard mensen op deze wereld. Dus op 6 miljard keer is het steeds een mens. Als je na zoveel testen nog steeds twijfelt dan ligt het probleem toch wel bij u.

Op basis waarvan vind je trouwens dat een ongeboren baby geen mens zou zijn ? Kun je dat even toelichten ?
Oud 24 april 2008, 22:10   #2994
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
God verklaart niets, want als er een God bestaat moet je ook zijn bestaan (en ontstaan) gaan verklaren en dat kan alleen maar met hocus pocus.
De evolutieleer daarentegen is het herleiden van de ongelooflijke diversiteit van het bestaan tot simpele koolstofverbindingen, net zoals de Big Bang het bestaan verder herleid tot één enkelvoudige singulariteit. Dat is een verklaring die geen verdere verklaring nodig heeft (en wat er voor de Big Bang gebeurde, daar kunnen we niets zinnigs over zeggen, maar we hebben geen enkele grond om niet aan te nemen dat er een fysisch fenomeen aan de grondslag ervan ligt) in tegenstelling tot een religieuse verklaring voor het bestaan die dus helemaal niets verklaart omdat we God niet kunnen verklaren.
Dus u zegt dat er in den beginne niets was en ik zeg dat God er in den beginne was. Het lijkt erop dat we beiden een religie aanhangen .. . U weet ook niet wat er in den beginne was. Dus dan is uw theorie ook een religie en geen wetenschap !

Oh en nog wat vragen trouwens :

1) waar kwam de energie vandaan voor die oerknal ?
2) waar kwam de materie vandaan voor die oerknal ?
3) wie of wat of welke kracht hield die massa bij elkaar ... (alle massa/materie zat in een klein bolletje dat dan ontploft is )

Laatst gewijzigd door dirk001 : 24 april 2008 om 22:13.
Oud 24 april 2008, 22:12   #2995
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Wat hier aan de hand is, is niet zozeer dat Pindar geen argumenten geeft, maar dat hij redeneert vanuit een ander weredbeeld.

Jij redeneert vanuit een evolutionair wereldbeeld terwijl Pindar er een ander wereldbeeld op nahoudt. Hij valt eigenlijk wel een beetje tussen 2 stoelen omdat hij geen creationist/christen is voor zover ik weet.
Ik redeneer op basis van logica, als dat voor jou een "evolutionair wereldbeeld" is, then so be it.

Citaat:
Ik redeneer of probeer dat toch zoveel mogelijk te doen vanuit een creationistisch/christelijk/bijbels wereldbeeld. Dit is niet makkelijk omdat je op school geconditioneerd wordt om vanuit het evolutionair wereldbeeld te redeneren.
Ik snap niet hoe iemand zichzelf zo kan bedriegen, dit klinkt misschien grof voor je, maar zo zie ik het.

Citaat:
Waar dit op neerkomt is dat we allemaal naar dezelfde "feiten" kijken, maar tot andere conclusies komen. Answersingenesis had daar eigenlijk wel een heel goed artikel over. En tot dat je in staat bent om je in te leven in de ander zijn wereldbeeld zal je wellicht nooit tot een goede discussie komen.
Niet dat ik op uw tenen wil trappen, maar awnseringgenesis is niet de plaats waar ik ga om wetenschappelijke dingen op te zoeken. Verre van.

Citaat:
Ik zal even een voorbeeld aanhalen om het proberen duidelijk te maken. Als we een fossiel van een dino zouden vinden dan zou jij onmiddellijk zeggen nog voor enige datering dat het miljoenen jaren oud is en ik zou zeggen dat het een paar duizend jaar oud is en wellicht gestorven is ten tijde van de zondvloed. We kijken beiden naar hetzelfde fossiel, maar komen tot een andere conclusie gebaseerd op ons wereldbeeld.
Ik zou me daarbij baseren op dateringsmethodes waarvan we weten dat ze werken, en ja, ze werken wel degelijk. Zoals ik reeds vermeldde, er is absoluut geen bewijs dat de zondvloed ooit plaats vond.

Citaat:
Dit is 1 van de redenen dat de evolutieleer zulke verregaande gevolgen heeft. Het beinvloedt je gedrag en je gedachtenproces.
Het ene is gebasseerd op objectieve data, het andere op één van de vele "heilige" teksten.
Oud 24 april 2008, 22:13   #2996
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Het is een mens van zodra de conceptie heeft plaats gevonden. Dit kan men proefondervindelijk testen .... . Deze test gebeurt dagelijks eigenlijk. We zijn met meer dan 6 miljard mensen op deze wereld. Dus op 6 miljard keer is het steeds een mens. Als je na zoveel testen nog steeds twijfelt dan ligt het probleem toch wel bij u.

Op basis waarvan vind je trouwens dat een ongeboren baby geen mens zou zijn ? Kun je dat even toelichten ?
Waar system op aanstuurt is niet de wetenschappelijke beschrijving van een mens, maar wat "het mens zijn" inhoudt.
Oud 24 april 2008, 22:16   #2997
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
dus is er een oppermachtig wezen dat op ons lijkt daar verantwoordelijk voor.
correctie ... wij zijn geschapen naar zijn beeltenis en niet omgekeerd.
Oud 24 april 2008, 22:24   #2998
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Dus u zegt dat er in den beginne niets was en ik zeg dat God er in den beginne was. Het lijkt erop dat we beiden een religie aanhangen .. . U weet ook niet wat er in den beginne was. Dus dan is uw theorie ook een religie en geen wetenschap !
De big bang theorie stelt niet "in de beginne was er niets", de big bang theorie stelt dat de big bang zelf het begin is voor onze realiteit en tijd.

De theorie rept niet over wat ervoor gebeurde.

Er is ook niets fout met iets niet te weten en dat toe te geven. Grijpen naar een god om de gaten in uw kennis op te vullen is barbaars.

Citaat:
Oh en nog wat vragen trouwens :

1) waar kwam de energie vandaan voor die oerknal ?
Weten we (nog?) niet, maar we zoeken ernaar.

Citaat:
2) waar kwam de materie vandaan voor die oerknal ?
E=MC²

Citaat:
3) wie of wat of welke kracht hield die massa bij elkaar ... (alle massa/materie zat in een klein bolletje dat dan ontploft is )
De term "ontploft" is niet correct, we spreken van een expansie. En nee, ik weet niet hoe die singulariteit onstaan is. Ik zie echter niet in waarom ik beroep zou doen op een "god" om mijn vragen te beantwoorden, vooral aangezien een god logisch niet kan.
Oud 24 april 2008, 22:27   #2999
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Een almachtig wezen dat het heelal getoverd heeft is geen waanzin? Liever zou ik me niet bezighouden met mensen te overtuigen dat god niet bestaat maar helaas is geloof een besmettelijke psychische ziekte die moet ingetoomd worden. Moesten gelovigen in staat zijn hun denkbeelden en hun achterlijke moraal niet op te dringen aan anderen zou ik er me niets van aantrekken. Maar helaas...

Tja veel vooroordelen zie ik hier ... en zoals gewoonlijk de taktiek van wij zijn slim en de rest die niet akkoord gaat is dom.

Ik zou aan u trouwens hetzelfde willen vragen om ook uw religie nl evolutieleer niet op te dringen aan anderen. Haal deze religie uit de school aub. En stop ook met leugens, fraude en bedrog te gebruiken om uw theorie te verkondigen.
Oud 24 april 2008, 22:33   #3000
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Tja veel vooroordelen zie ik hier ... en zoals gewoonlijk de taktiek van wij zijn slim en de rest die niet akkoord gaat is dom.

Ik zou aan u trouwens hetzelfde willen vragen om ook uw religie nl evolutieleer niet op te dringen aan anderen. Haal deze religie uit de school aub. En stop ook met leugens, fraude en bedrog te gebruiken om uw theorie te verkondigen.
Weerleg dan die foutieve theorie met een andere correcte, werkende theorie.

Oh right, you can't....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be