Los bericht bekijken
Oud 21 mei 2008, 18:24   #90
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Ik zwak juist niets af. Druggebruikers wegen zwaarder door op de sociale zekerheid o.a. door het aantal druggebruikers die leven van een sociale uitkering.
Je zwakte je stelling wel af.
En nu verander je zelfs van onderwerp. Nu gaat het plotseling over druggebruikers en niet meer over cannabisgebruikers.

Citaat:
Zuivere logica. Maar dat is duidelijk niet aan u besteed. Er bestaan zeker studies over en die zal ik, als ik tijd vind, hier wel (nog een keer) weergeven.
Leg de logica eens uit.
Er bestaan geen studies over. Ook niet over het ziekteverzuim van mensen die alcohol gebruiken, wel over mensen die tabak roken en over ambtenaren. Er is ook een studie over wanneer mensen meest ziek zijn. Het schijnt dat de maandag een zeer ongezonde dag is.

Citaat:
Tiens, in verband met tabak is men toch deze weg aan het volgen. En iemand die teveel suiker of vetten eet is geen gevaar voor een ander.
Tabak is nog altijd niet illegaal.
Iemand die cannabis rookt is ook geen gevaar voor een ander.

Citaat:
Een hoger THC gehalte maakt van cannabis geen harddrugs. Je moet gewoon minder gebruiken om hetzelfde effect te hebben.
Zoek toch maar eens op wat een harddrug is.
Volgens je artikel zou het THC gehalte van 3% gestegen zijn naar 25%
Volgens het nederlandse trimbos instituut in haar jaarlijks verslag "De nationale drugmonitor" van 2006 :
De toename van het gemiddelde THC-gehalte in nederwiet heeft zich de afgelopen twee jaren niet verder doorgezet. Er trad een daling op van 20 procent in 2004 naar 18 procent in 2005 en 2006.
bron :
http://www.trimbos.nl/Downloads/Prod...cht%202006.pdf
op pagina 54 staat de grafiek.
Buitenlandse wiet : 6%THC, hasj : 19% THC
artisjok is offline   Met citaat antwoorden