Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daniël Triëst
Ik denk dat ik heel wat meer missen afdweil dan u, en ik zeg u: er wordt helemaal niets afgesmeekt zoals u het hier voorstelt. Er wordt niet gevraagd aan God om vanalles op te lossen in onze plaats. We vragen God om kracht, om inspiratie, om wijsheid - niet om kant-en-klare antwoorden en oplossingen voor onze problemen.
Het leven is voor iedereen een geschenk van God. Natuurlijk zijn er zieke en noodlijdende mensen, maar voor mij is het leven niet afhankelijk van die factoren. Ik bedoel dit: een ziekte, vreselijk ook, betekent niet automatisch dat het leven waardeloos is geworden. Er zijn meer dingen aan het leven dan alleen de zaken die we aan de oppervlakte zien - en soms pijnlijk ervaren.
U hebt uw leven gekregen van God, u heeft deze Schepping gekregen van God. Is dat niet genoeg om dankbaar voor te zijn?
|
Vraag dat aan al de mensen die dagelijks afgemaakt, gefolterd, verkracht worden, of simpelweg een ongeneselijke ziekte hebben... Allemaal geschenken van God?

Laatst gewijzigd door rikbe : 29 juni 2008 om 02:49.
|