Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P
Ik lees in uw post gewoon een goedpraten van een genocide.
Dit zijn uw letterlijke woorden:
"Heeft God het recht niet om volledige volkeren uit te moorden die hun eigen kinderen levend verbranden?
Als God daaruit in Zijn grote wijsheid beslist dat dit het beste is, wie zijn wij dan om Zijn wijsheid tegen te spreken?"
Moorden had je het over.
Niet in de ban slaan.
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001
Als het gaat over die oorlogen in het OT die God steunde tegen ongelovigen dat was volledig gerechtvaardigd en ik moet Luc dan ook bijtreden. Dit valt alleen niet in 1,2,3 uit te leggen aan mensen die de bijbel niet goed of niet hebben gelezen. Daarom vind ik het gevaarlijk dat sommige christenen zich laten verleiden tot het zeggen van "oorlog is altijd slecht". De bijbel staat dit soort van dingen toe, maar je moet het in de correcte context zien en lezen. Dit is moeilijk uit te leggen maar het heeft oa ook te maken met de exacte bewoordingen van dat gebod waarover we het hier hebben.
Ik wil hier onmiddellijk aan toevoegen dat je niet zomaar elke oorlog kan goedpraten zoals de islamieten doen door te zeggen het is een "heilige oorlog" in de naam van Allah of wie dan ook. Je kan dus niet zeggen ik voer oorlog in de naam van God en dan is alles in orde. Zo werkt het niet. Maar er zijn situaties waarin het gerechtvaardigd is zie daarvoor die oorlogen van Joshua en David in het OT.
|
Samengevat:
Citaat:
-Als het gaat over die oorlogen in het OT die God steunde tegen ongelovigen dat was volledig gerechtvaardigd
|
Citaat:
-gevaarlijk dat sommige christenen zich laten verleiden tot het zeggen van "oorlog is altijd slecht". De bijbel staat dit soort van dingen toe, maar...
|
-Indien moslims zeggen dat ze oorlog voeren in naam van god is 't dan weer verkeerd.
Ruik ik daar een dubbele moraal of is dat maar kwaadwillige inbeelding van mij?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001
Wat deed God trouwens tijdens de zondvloed ... ? Misschien even lezen ... elke mens behalve die 8 op de ark worden daar door God zijn oordeel gedood.
|
Nu je de vraag stelt: ik noem dat genocide. En jij? Sodom en Gomorra, hoe zou jij dat noemen?