Los bericht bekijken
Oud 16 juli 2008, 20:42   #71
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Blijkbaar zijn wij Vlamingen niet op de hoogte van de regels van de democratie.
Als je wil dat de rand rond Brussel Vlaams blijft, dan moet je daar als Vlaming dan maar gaan wonen, zodat je 51% of meer van de bevolking uitmaakt.
Maar allemaal gaan lopen en steeds verder terugtrekken naar veilige oorden in het Vlaamse binnenland, ver weg van al die vreemde Franstaligen, en ondertussen maar eisen gaan stellen en met de vuisten zwaaien. Tja, dan moet je niet verwonderd zijn dat je niet enkel door Europa wordt veroordeeld maar dat je door de rest van de wereld als achterlijk klompenboeren wordt beschouwd.
We kunnen in werkelijkheid nog héél veel leren van de Walen: van hun zelfvertrouwen, hun trots op hun eigen cultuur, hun onbevreesde kijk op de wereld zonder hun roots te verraden, enz.
Mijn mening is misschien wel vertekend doordat ik constant in een zowel Belgische als mondiale professionele omgeving vertoef, maar dat geeft me wel een mondiale kijk op de huidige problematiek.
De taalgrens werd democratisch vastgelegd in 1962. Alle partijen hebben het akkoord ondertekend.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden