Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2008, 09:59   #61
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
La Libre (een krant) <=> VRT (de openbare omroep).

De Vlaamse kranten zullen evenzeer de peilingen in Wallonië weergeven.
Als De Standaard naar aanleiding van een onderzoek een kaartje afdrukt dan is het heel vaak enkel Vlaanderen. En ik heb een Vlaamse collega die heel vaak La Libre leest (alhoewel hij redelijk Vlaamsgezind is) en af en toe toont hij me dan een kaartje en.. dan blijkt dat hetzelfde onderzoek te zijn als dat van DS maar blijkbaar uitgevoerd voor heel België. Als je enkel DS leest, dan denk je: enkel de Vlamingen hebben dat onderzoek gedaan.

Tijdje geleden: vogels in de tuin tellen.
Wanneer ik de Vlaamse media volgde had je de indruk dat het enkel in Vlaanderen gedaan werd; later zag ik dat het over heel België werd uitgevoerd.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 10:10   #62
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Als De Standaard naar aanleiding van een onderzoek een kaartje afdrukt dan is het heel vaak enkel Vlaanderen. En ik heb een Vlaamse collega die heel vaak La Libre leest (alhoewel hij redelijk Vlaamsgezind is) en af en toe toont hij me dan een kaartje en.. dan blijkt dat hetzelfde onderzoek te zijn als dat van DS maar blijkbaar uitgevoerd voor heel België. Als je enkel DS leest, dan denk je: enkel de Vlamingen hebben dat onderzoek gedaan.

Tijdje geleden: vogels in de tuin tellen.
Wanneer ik de Vlaamse media volgde had je de indruk dat het enkel in Vlaanderen gedaan werd; later zag ik dat het over heel België werd uitgevoerd.
in Wallonië zijn ze meer naar Frankrijk gericht dan naar België, wordt het geen tijd dat we de realiteit onder ogen zien en de splitsing voorbereiden?
Oud 11 juli 2008, 10:12   #63
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
in Wallonië zijn ze meer naar Frankrijk gericht dan naar België, wordt het geen tijd dat we de realiteit onder ogen zien en de splitsing voorbereiden?
Dan moet je ook de realiteit onder ogen zien in Brussel en de rand. De realiteit is daar: Frans overweegt.
Oud 11 juli 2008, 10:15   #64
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je alleen le soir leest, krijg je misschien die indruk.
Kijk ook eens in La libre; beweert men hier:

http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De...ere-niet.dhtml
Oud 11 juli 2008, 10:19   #65
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan moet je ook de realiteit onder ogen zien in Brussel en de rand. De realiteit is daar: Frans overweegt.
dat kan alleen door een taalracist gezegd worden, dus ik ga ervan uit dat jij niet de uitbreiding van Brussel wilt?

de realiteit is ook dat in sommige wijken van Zele het Turks overweegt, die wijken moeten dan maar enclaves worden van Turkije. zelfde argumentatie, maar die geldt blijkbaar niet voor jou, ik snap niet waarom jij zo'n taalracist kunt zijn.
Oud 11 juli 2008, 10:25   #66
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat kan alleen door een taalracist gezegd worden, dus ik ga ervan uit dat jij niet de uitbreiding van Brussel wilt?

de realiteit is ook dat in sommige wijken van Zele het Turks overweegt, die wijken moeten dan maar enclaves worden van Turkije. zelfde argumentatie, maar die geldt blijkbaar niet voor jou, ik snap niet waarom jij zo'n taalracist kunt zijn.
Enclaves = zever en niemand wenst dat in Zele.

Brussel mag gerust Linkebeek, Kraainem en Wezembeek, krijgen; als de mensen dat daar willen.
Oud 11 juli 2008, 10:34   #67
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enclaves = zever en niemand wenst dat in Zele.

Brussel mag gerust Linkebeek, Kraainem en Wezembeek, krijgen; als de mensen dat daar willen.
ben jij dat zeker dat ze dat niet in Zele willen??? de Turkse vlaggen niet gezien zeker tijdens het EK???

ok, die Turken willen wel Nederlands spreken tegen ons en integreren zich echt in onze maatschappij, wat je niet kan zeggen van sommigen anderen, die zich landgenoten noemen.

Brussel heeft niets te zeggen op Vlaams grondgebied, dat zegt toch onze grondwet. die grondwet moet maar in de vuilbak gesmeten worden zeker?
Oud 11 juli 2008, 15:30   #68
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemde en gevaarlijke redenatie: Jij keurt imperialisme goed!
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 19:10   #69
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar zijn wij Vlamingen niet op de hoogte van de regels van de democratie.
Als je wil dat de rand rond Brussel Vlaams blijft, dan moet je daar als Vlaming dan maar gaan wonen, zodat je 51% of meer van de bevolking uitmaakt.
Maar allemaal gaan lopen en steeds verder terugtrekken naar veilige oorden in het Vlaamse binnenland, ver weg van al die vreemde Franstaligen, en ondertussen maar eisen gaan stellen en met de vuisten zwaaien. Tja, dan moet je niet verwonderd zijn dat je niet enkel door Europa wordt veroordeeld maar dat je door de rest van de wereld als achterlijk klompenboeren wordt beschouwd.
We kunnen in werkelijkheid nog héél veel leren van de Walen: van hun zelfvertrouwen, hun trots op hun eigen cultuur, hun onbevreesde kijk op de wereld zonder hun roots te verraden, enz.
Mijn mening is misschien wel vertekend doordat ik constant in een zowel Belgische als mondiale professionele omgeving vertoef, maar dat geeft me wel een mondiale kijk op de huidige problematiek.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 19:26   #70
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Als je wil dat de rand rond Brussel Vlaams blijft, dan moet je daar als Vlaming dan maar gaan wonen, zodat je 51% of meer van de bevolking uitmaakt.
Maar allemaal gaan lopen en steeds verder terugtrekken naar veilige oorden in het Vlaamse binnenland, ver weg van al die vreemde Franstaligen, en ondertussen maar eisen gaan stellen en met de vuisten zwaaien. Tja, dan moet je niet verwonderd zijn dat je niet enkel door Europa wordt veroordeeld maar dat je door de rest van de wereld als achterlijk klompenboeren wordt beschouwd.
We kunnen in werkelijkheid nog héél veel leren van de Walen: van hun zelfvertrouwen, hun trots op hun eigen cultuur, hun onbevreesde kijk op de wereld zonder hun roots te verraden, enz.
Mijn mening is misschien wel vertekend doordat ik constant in een zowel Belgische als mondiale professionele omgeving vertoef, maar dat geeft me wel een mondiale kijk op de huidige problematiek.
Oooo, dus Borgerocco, Saharabecque en Mollahbecque zijn ondertussen ook Marokkaans grondgebied geworden?

En Gent is een deelstaat van Turqye? Amsterdam is ook Marokko en de Turkenstraat in Almere is ook Turqye?

Zeg dat dan toch! Dan is Brasschaat ook Nederlands grondgebied zeker?

Maar dan is wèl de helft van Wallonie PUUR VLAAMS hé!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 20:42   #71
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De taalgrens werd democratisch vastgelegd in 1962. Alle partijen hebben het akkoord ondertekend.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 20:58   #72
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

een gepaste oplossing voor de crisis zou zijn een cordon sanitair rond het koningshuis.

Laatst gewijzigd door De rechtvaardige rechter : 16 juli 2008 om 20:58.
De rechtvaardige rechter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 21:09   #73
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
We worden inderdaad door een minderheid, nl de Franstalige politici, gegijzeld...

En in hun gebruik van het woord NON zijn ze heel erg extreem...
Ze gaan er ver mee komen, de dwazen...
Niet alleen hun NON is extreem ook het feit dat ze nog wat een stukje van Brussel willen afpakken
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 23:09   #74
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3 Bekijk bericht
Niet alleen hun NON is extreem ook het feit dat ze nog wat een stukje van Brussel willen afpakken
Woon jij net zoals ik in Brussel om er zo de Vlaamse aanwezigheid te versterken? Als het antwoord op die vraag NEEN is, wat ik vermoed, gelieve je dan van idiote en anti-democratische uitspraken over Brussel te onthouden.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 23:29   #75
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
De Ardennen bij Vlaanderen!

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 23:32   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar allemaal gaan lopen en steeds verder terugtrekken naar veilige oorden in het Vlaamse binnenland, ver weg van al die vreemde Franstaligen, en ondertussen maar eisen gaan stellen en met de vuisten zwaaien.
Dat zijn helemaal geen "regels van de democratie". Al woont er in menig Franse stad een meerderheid van Maghrebijnen, dan nog blijven die steden deel van de Franse republiek. Net zo blijven Vlaamse gemeenten met een grote anderstalige groep, gemeenten van het Vlaams Gewest. Punt uit, andere lijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 23:34   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De burgemeester van Drogenbos heeft al meermaals aangestipt dat de Franstaligen in de faciliteitengemeenten eigenlijk niet bij Brussel willen. Juist die mensen zijn bijn allemaal Brussel ontvlucht; hebben in de Vlaamse Rand hun toevlucht gezocht omdat het financieel gunstiger is, comfortabeler en groener wonen en er een lagere criminaliteitsgraad is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 23:43   #78
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus het is voldoende om vanuit Brussel naar de rand te gaan wonen om vlaams grondgebied op te eisen?
Als ooit de noordzee tot in brussel komt,en alle vlamingen gaan naar brussel of wallonie wonen zal het dus vlaams grondgebied worden?
Oud 17 juli 2008, 05:51   #79
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Dus het is voldoende om vanuit Brussel naar de rand te gaan wonen om vlaams grondgebied op te eisen?
Als ooit de noordzee tot in brussel komt,en alle vlamingen gaan naar brussel of wallonie wonen zal het dus vlaams grondgebied worden?
Nee, in de omgekeerde richting geldt dit niet. Enkel de Franstaligen hebben het recht andermans grondgebied op te eisen en te verfransen. De Nederlandstaligen die in Wallonië gaan wonen moeten zich maar aanpassen en Frans spreken. Vraag maar aan labyrinth, die heeft dat hier in het verleden al verscheidene keren letterlijk geschreven.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2008, 06:15   #80
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
De Ardennen bij Vlaanderen!
Als de mensen dat willen; maar ik denk het niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be