Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Kent u Sandrine?
http://www.youtube.com/watch?v=VOX_Mf9MC-w
Ik las enkele dagen geleden een artikel over haar en ze kloeg over het feit dat ze maar in Vlaanderen bekend is. Ze wil niet Nederland veroveren maar wel Wallonië. Ze zei iets in de stijl : "Ik wil dat men over een Belgische plaat spreekt en niet over een Vlaamse plaat.". Ik denk niet echt dat ze de enige artiest in Vlaanderen die zo denkt. OK, alle Nederlandstalige artiesten - die in het Nederlands zingen - stellen zich die vraag niet omdat ze wel weten dat ze nooit in Wallonië zullen scoren maar al de Natalia, Sandrine, Brahim, Milk Inc., enz........ zouden liever willen dat men over hun Belgische albums en niet over hun Vlaamse albums spreekt.
|
En? Omdat somige artiesten zichzelf graag als Belg zien, zijn zij daarom dan de exponenten van een 'Belgische cultuur', die typerend is voor hen en hen onderscheidt van artiesten uit andere landen? Omgekeerd zelfs, zou ik zeggen: alle artiesten die je hier opsomt, maken muziek met een internationale uitstraling, die zowel Vlaanderen als België overstijgt. Mensen als Natalia, Sandrine, Brahim of Milk Inc. zouden in om het even welk ander land juist hetzelfde soort muziek maken.