Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001
Dus u vindt het normaal dat een werkgever kan vervolgd worden voor het weigeren van iemand een job te geven ? Of u vindt dus dat mensen die een huis verhuren moeten kunnen vervolgd worden omdat ze iemand weigeren die wel degelijk kan betalen ?
|
Als de werkgever of huisbaas weigert op discriminatoire gronden, dan vind ik zeker dat die werkgever of huisbaas strafbaar zijn, want discriminatie is niet toegestaan.
Citaat:
Het lijkt me dat u hier mensen gaat vervolgen die eigenaar zijn van iets maw het is hun eigendom, hun bezit ... lijkt me dat die mensen daar zelf mogen over beslissen of bent u soms communistisch ingesteld ?
|
Ja; daar mogen zij zeker zelf over beslissen, bijvoorbeeld het besluit om personeel te werven of het besluit een huis te verhuren. Maar als zij vervolgens besluiten om iemand niet aan te nemen of aan iemand niet te verhuren, op grond van levensbeschouwing, geaardheid, geslacht of afkomst, dan zitten zij fout.
Citaat:
En ik doe hier geen uitspraak of die personen in kwestie daar goed of slecht aan doen, maar het is wel hun bezit en ik vind dat die mensen dan zelf moeten beslissen aan wie ze een job geven of aan wie ze iets verhuren.
|
Op het moment dat iemand publiekelijk bekend maakt dat hij personeel werft of een woning verhuurt, mag hij geïnteresseerden niet discrimineren.