Los bericht bekijken
Oud 7 augustus 2008, 23:55   #247
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
In een topic over bewijzen voor evolutie moeten de evolutionisten met argumenten komen aandraven. Had je dat nog niet door?

Paulus.
Kijk eens beste Paulus, ik ben zelf niet volledig overtuigd van de juistheid van de evolutietheorie. Pas als deze theorie het element "toeval" volledig kan uitsluiten zal ik er mij 100 % in kunnen vinden.

Maar welke verklaringen worden er dan aangereikt door het scheppingsverhaal? De bewering dat al het leven is geschapen in 6 dagen is gewoon grotesk. De bewering dat dit zo'n 6.000 jaar geleden is gebeurd is dat eveneens, gelet op de vele fossielen die werden gevonden waarvan kon vastgesteld worden dat ze miljoenen jaren oud zijn. Miljoenen jaren geleden liep er hier al intelligent leven rond. Dierlijke intelligentie weliswaar maar toch.

Is het je trouwens niet opgevallen dat er een zekere parallel loopt tss het scheppingsverhaal en de evolutietheorie. Eerst werden de lagere diersoorten geschapen (vissen), dan hogere diersoorten (vogels, zoogdieren) om dan tenslotte uit te komen bij de mens? Maar dat dit alles zou gebeurd zijn tijdens één werkweek is zever in pakskes.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden