![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet je wat? Toon jij mij eens een evolutionist die de optie Meesterbrein niet uitsluit. Per slot van rekening was jij eerst met je bewering. Citaat:
2 Dan kunt u me vast vertellen wat men nu meer weet over het ontstaan van leven. Citaat:
Tjah?! Wat heeft dat nog met de houding te maken van mensen die God niet uitsluiten? Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je smijt de bal weer gelijk terug kijk.. jij beweerde dat die optie uitgesloten was klopt ? Citaat:
Citaat:
wie houdt er zich nu niet aan titel van de topic ? Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en zeker niet continue en meer in 't bijzonder op stop-bevel van een willekeurige oppenent die weer eens verlegen zit om argumenten Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je gebruikte die nu al twee keer. Probeer eens iets anders. Straks heeft iedereen je weer door. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 7 augustus 2008 om 23:47. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar welke verklaringen worden er dan aangereikt door het scheppingsverhaal? De bewering dat al het leven is geschapen in 6 dagen is gewoon grotesk. De bewering dat dit zo'n 6.000 jaar geleden is gebeurd is dat eveneens, gelet op de vele fossielen die werden gevonden waarvan kon vastgesteld worden dat ze miljoenen jaren oud zijn. Miljoenen jaren geleden liep er hier al intelligent leven rond. Dierlijke intelligentie weliswaar maar toch. Is het je trouwens niet opgevallen dat er een zekere parallel loopt tss het scheppingsverhaal en de evolutietheorie. Eerst werden de lagere diersoorten geschapen (vissen), dan hogere diersoorten (vogels, zoogdieren) om dan tenslotte uit te komen bij de mens? Maar dat dit alles zou gebeurd zijn tijdens één werkweek is zever in pakskes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg je in alle eerlijkheid dat ik zowel de evolutietheorie als de verschillende soorten van creationisme ernstig onder de loep heb genomen. Ik heb gepraat, gestudeerd, onderzocht zo ver al mijn verstand het begrijpen kan. En geloof me maar dat ik nooit de laatste van de klas was. Mijn persoonlijke conclusie is dat er een intelligente aan de oorzaak gestaan moet hebben. Het is niet staande te houden dat een cel door toeval ontstond. Anderzijds is het schepping verhaal, ook niet echt geloofwaardig meer. Maar ik ben wel bereid te geloven in zes tijdsspannen, waarbij in de laatste tijdspanne de mens op de proppen komt. En nee, ik kan dat niet bewijzen. Het gaat om wat ik geloof. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
trouwens jij zei vlak daarvoor dat die optie niet openstond : jij bent weer aan zet ![]() btw dat die optie open blijft is inherent aan wat wetenschap net is het zou me dus sterk verbazen dat dé wetenschap nu plots anders zou handelen Citaat:
denk je dat Mars de enigste verdienste zou zijn ? Citaat:
Citaat:
het laatste wat ik mij meen te herinneren is dat ik repliceerde op jouw post 'toeval op toeval op toeval...' en je duidelijk probeerde te maken dat dat niet zo hoeft te zijn.... wat later kwam jij op de proppen met die opmerking : 'alweer geen bewijzen' btw kan jij bewijzen dat het dan 'toeval op toeval op toeval...' was indien we uitgaan van wat de evolutietheorie ons voorhoudt ? tenslotte was dat jouw 'argument' om de theorie af te voeren zuiver door gedachten Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 8 augustus 2008 om 00:07. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
uiteraard bedoel je wat anders je wilt een onomstootlijk bewijs dat de evolutietheorie waar is, niet ? helaas kan dat niet met jouw soort van retorica je kan immers nooit bewijzen wat niet bestaat : god Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
méér en méér lijkt het erop dat toeval misschien wel ergens onderliggend gedetermineerd wordt alleen, zolang je het niet kan structureren, in wetten gieten en voorspellingen doen ...dan blijft het toeval Citaat:
dat verhaal, die theorie als het ware is wel degelijk al duizend-en-één-maal verworpen tenzij je nog meer knotsgekke dingen gaat veronderstellen Citaat:
zelfs de meest strikte vormen van creationisme erkennen evolutie in deelgebieden dus als je enerzijds zegt : het kan mar anderszijds gaat stellen : het kan niet maar niet zovér want anders komt het scheppingverhaal in gedrang... dan vraag ik me af waarmee je bezig bent |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar wat heeft het met evolutie te maken ? het lijkt me evident dat een oppenent op z'n minst weet wat het inhoudt als die persoon anderszijds het wel normaal zou vinden dat de voorstanders zich zouden beperken tot het afdreunen van bewijzen Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Precies. De evolutietheorie worstelt ook nog met het probleem van het gebrek aan overgangsfossielen, de zgn. missing links. Maar dat er een dynamiek bestaat die steeds weer nieuwe levensvormen doet ontstaan uit reeds bestaande vormen lijkt zeer aannemelijk. Deze theorie heeft nog hiaten maar daarom moet men het kind nog niet weggooien met het badwater. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 8 augustus 2008 om 00:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat gebrek wordt door tegenstanders nogal overdreven ... men spreekt over heel der reeksen die zouden ontbreken waardoor het onmogelijk zou zijn dat je kan 'zien' dat de ene vorm overgaat in de andere en dat het dan maar allemaal 'veronderstelt' zou zijn dat is natuurlijk niet zo in feite komt het er kortweg op neer dat zowat elke gezaaide twijfel ( meestal gelanceerd vanuit de creationistenzijde ) steeds weer gedebunked is het moet verdomd fustrerend voor hen zijn ( JvdB is waarschijnlijk nog steeds op zoek naar dat uitgeleende boekwerkje ![]() uiteraard zouden die zogenaamde missing links een leuke afsluiter betekenen maar men vergeet dat het gemis of het zelden voorkomen van net dat ene stukje puzzel precies een prima bevestiging oplevert Citaat:
over het onstaan van 't leven laat de theorie zich niet uit Citaat:
en ik vrees, voor de tegenstanders, dat geen enkele theorie als die van evolutie zo sluitend keer op keer de proef doorstaat Laatst gewijzigd door praha : 8 augustus 2008 om 01:13. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() btw
ik kruip er eens in Elio di Supo misschien tot later slaapwel Laatst gewijzigd door praha : 8 augustus 2008 om 01:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het over alle tussenstadia van ontwikkeling van vis tot amfibie, amfibie tot reptiel en reptiel tot zoogdier. En waaruit zijn de insecten ontstaan? Aangezien insecten geen duurzame fossiele resten (behoudens conservatie in hars e.d.) nalaten zal dit allicht een moeilijke opgave zijn om dat te reconstrueren. Ik zie wel hoe men van een vis tot een mens komt maar wat meer overblijfselen van levensvormen die de hele tussenstadia van deze evolutie kunnen schetsen zou de theorie alleen maar ten goede komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Banneling
|
![]() Vraag me nog steeds af wat er eerst was, stront of voedsel ?
Iemand een idee ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar doe ik niet aan meee mijn beste. Begin maar na te trappen. Je bent er goed in. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 augustus 2008 om 06:27. |
|
![]() |
![]() |