Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
Ik vind niet dat dit moet.
Feestdagen zijn verbonden met cultuur, dus de geschiedenis en identiteit van een land.
En het is niet omdat we een gastvrij land zijn waar veel mensen uit andere culturen wonen dat we geen eigen identiteit meer mogen bewaren. Gelijke rechten; we kunnen niet iedere minderheid en bijbehorende feestdagen als officieel erkennen. Dus waarom wel voor moslims en niet voor Hindoe's, Joden, Boeddhisten, Hare Chrisna's, Bahai's en Jehova getuigen? Die minderheden zouden de omgekeerde beweging moeten maken en deze feestdagen met ons meevieren! Laten we daar eerst eens mee beginnen.
|
Onzin . Ieder mens is in deze samenleving gelijkwaardig , heeft dezelfde rechten en dezelfde plichten. Als persoon A een dag congé krijgt omdat op die dag christus zou geboren zijn , dan heeft B evenveel recht op een dag congé op een dag dat voor hem heilig is.
Nu zitten we met de situatie dat de ene persoon zijn religieuze feestagen kan vieren en de andere persoon niet. M.a.w. ongelijkwaardigheid . Als ik op 25 december in mijn gemeentehuis moet zijn , dan kan ik dat niet omdat toevallig een groep mensen het nodig vinden om niet te werken omdat er 2000 jaar geleden een charel zou geboren zijn waar ik nul de botten mee te maken heb. Zolang er dus vastgehouden wordt aan christelijke feestdagen , hebben andere gelovigen evenveel recht op een eigen feestdag. Zoniet zijn we weeral bezig om een maatschappij te creëeren met 2 snelheden. Het wordt tijd dat men hier eens begrijpt dat ieder individu krikkrak hetzelfde mag als elk ander individu. De geschiedenis heeft daar dus niks meer mee te maken. Zo werkt het : Wat A mag , B mag. Dus geen religieuze feestdagen voor niemand of ieder individu die zelf bepaalt welke dagen voor hem belangrijk genoeg zijn om verlof te nemen. Het is het één of het ander. Als mijn gemeentehuis sluit met Pasen , dan ook met Islamitische of Joodse feestdagen. Zoniet , dan klopt er simpelweg iets niet. Dan is deze samenleving blijkbaar niet neutraal, maar partijdig. Maar dat is nu blijkbaar exact wat een grote groep mensen in dit land willen.