Los bericht bekijken
Oud 25 september 2008, 22:27   #1174
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
heel juist, Paulus.... en wat mag dat dan wel wezen aldus jou ?
geen vage bedoeningen dus ... ook geen rationele deducties ( zonder empirische grondslag )
gewoon klaar en duidelijk
wanneer is een (wetenschappelijke) theorie die handelt over een bepaald phenomeen van de waarneembare werkelijkheid voor jou bewezen ?

Van mij mag je geloven wat je wil.

Maar wat ik graag zou zien is dat men :
1) de leugens uit de boeken haalt
2) als men over fossielen praat men ook aangeeft wat men echt heeft gevonden en wat men aanneemt
3) men ook aangeeft dat bijv dateringsmethoden niet nauwkeurig (dit is dan nog eufemistisch uitgedrukt) zijn en stoelen op allerlei aannames en dat men ook eens aangeeft dat ze maar beperkt bruikbaar zijn en verschillende methodes vaak verschillende data aangeven en ze eigenlijk nog steeds m
4) men het ook heeft over creatie en dus duidelijk maakt dat er een alternatief is voor mensen die niet in evolutie wensen te geloven of je het hiermee eens bent of niet zou er niet mogen toe doen vind ik

Ik vraag dus niet dat men stopt met evolutieleer te onderwijzen enkel dat men zich beperkt tot de feiten en dat telkens men aan interpretatie doet dit ook uitdrukkelijk wordt vermeldt en men eraan toevoegt dat alles buiten micro-evolutie controversieel is en zeker niet door iedereen geaccepteerd wordt en zelfs niet eens wetenschappelijk bewezen is.

Daarnaast dus ook dat men het alternatief creatie ook aan bod laat komen. Men kan gerust een creationist vragen om de theorie eens uit de doeken te doen op school en dan kunnen de mensen en leerlingen zelf beslissen wat ze wel of niet willen geloven.

Dat is wat anders dan dat men nu doet. En ik denk dat men al snel zou vaststellen dat het aantal evolutionisten sterk daalt.
Waarom is men zo bang om de andere theorie aan bod te laten komen ?

Toen ik chemie had op school kreeg ik ook verschillende theorieën te horen over atomen en dergelijke waarvan men weet dat sommige fout zijn .. maar blijkbaar mag dat niet als het over evolutie vs creatie gaat ... . Evolutie eist het monopolie op en is niet bereidt om een andere theorie aan bod te laten komen.
Als men zo zeker is dat creatie fout is, dan zou dit toch geen probleem mogen zijn ? Maar ja misschien is de realiteit wel dat men weet dat evolutie niet deugd en men dus maar al de rest wegcensureert hopend dat niemand ooit vragen gaat stellen en als het dan toch gebeurd maar snel die mensen hun job en geld afnemen en in discrediet brengen ... . Dat is wat men omschrijft als een religie ... de paus en de islam doen dat nl ook.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden