![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1161 |
Partijlid
|
![]() Paulus, ik begrijp eigenlijk niet waarom je per se bewijs wilt zien wat de evolutietheorie betreft. De waarde van een wetenschappelijke theorie wordt afgemeten naar
1) de weerlegbaarheid (falsificatie): indien men bv ooit een hondenskelet zou aantreffen in een laag uit het Krijt, dan zou de hele evolutietheorie in de prullenmand kunnen gooien. Dat er nog nooit een dergelijke anomalie is waargenomen, steunt de juistheid van de theorie. 2) de voorspellende kracht: Indien men vastelling a kan verklaren door de theorie, dan is er met grote zekerheid een voorspelling te maken dat ze ook zal opgaan voor b. Bijvoorbeeld: men heeft voorspeld dat de evolutietheorie ook zou opgaan op moleculair niveau (op dat van het genoom), en inderdaad, ook dna-vergelijking steunt de evolutietheorie. Wat het alternatief betreft (creationisme): dit biedt geen enkele verklaring noch voorspellende kracht voor de vele waarnemingen op geologisch, paleontologisch en genetisch gebied, en kan dus gerust verworpen worden.
120 kg klier ![]() Laatst gewijzigd door The_fat_bloke : 22 september 2008 om 16:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1020 http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1060 Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de evolutietheorie juist zit, wordt nogmaals aangetoond. Een van de zogenaamde "missing links" waar creationisten zo graag achter vragen. Het is nu wachten op dirk en co om weer vanalles te verzinnen om dit in twijfel te trekken...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en daarvan maak jij dan dat we het eens zouden zijn ? ik vroeg je eenvoudig hoe iemand in godsnaam zinvol kan stellen dat een ander het met hem eens zou wat betreft een bepaalde item als het voor allebei al duidelijk is dat ze het niet eens zijn over de betekenis van de begrip(pen) omtrend datzelfde item dat is zowat hetzelfde als claimen dat iemand die lijdt protanomalie het stellig met je eens zou zijn dat een voorwerp bruin ziet compleet van de pot gerukt dus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1168 |
Minister
|
![]() ![]()
![]() |
#1169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1170 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1171 |
Minister
|
![]()
![]() |
#1172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
geen vage bedoeningen dus ... ook geen rationele deducties ( zonder empirische grondslag ) gewoon klaar en duidelijk wanneer is een (wetenschappelijke) theorie die handelt over een bepaald phenomeen van de waarneembare werkelijkheid voor jou bewezen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1174 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Van mij mag je geloven wat je wil. Maar wat ik graag zou zien is dat men : 1) de leugens uit de boeken haalt 2) als men over fossielen praat men ook aangeeft wat men echt heeft gevonden en wat men aanneemt 3) men ook aangeeft dat bijv dateringsmethoden niet nauwkeurig (dit is dan nog eufemistisch uitgedrukt) zijn en stoelen op allerlei aannames en dat men ook eens aangeeft dat ze maar beperkt bruikbaar zijn en verschillende methodes vaak verschillende data aangeven en ze eigenlijk nog steeds m 4) men het ook heeft over creatie en dus duidelijk maakt dat er een alternatief is voor mensen die niet in evolutie wensen te geloven of je het hiermee eens bent of niet zou er niet mogen toe doen vind ik Ik vraag dus niet dat men stopt met evolutieleer te onderwijzen enkel dat men zich beperkt tot de feiten en dat telkens men aan interpretatie doet dit ook uitdrukkelijk wordt vermeldt en men eraan toevoegt dat alles buiten micro-evolutie controversieel is en zeker niet door iedereen geaccepteerd wordt en zelfs niet eens wetenschappelijk bewezen is. Daarnaast dus ook dat men het alternatief creatie ook aan bod laat komen. Men kan gerust een creationist vragen om de theorie eens uit de doeken te doen op school en dan kunnen de mensen en leerlingen zelf beslissen wat ze wel of niet willen geloven. Dat is wat anders dan dat men nu doet. En ik denk dat men al snel zou vaststellen dat het aantal evolutionisten sterk daalt. Waarom is men zo bang om de andere theorie aan bod te laten komen ? Toen ik chemie had op school kreeg ik ook verschillende theorieën te horen over atomen en dergelijke waarvan men weet dat sommige fout zijn .. maar blijkbaar mag dat niet als het over evolutie vs creatie gaat ... . Evolutie eist het monopolie op en is niet bereidt om een andere theorie aan bod te laten komen. Als men zo zeker is dat creatie fout is, dan zou dit toch geen probleem mogen zijn ? Maar ja misschien is de realiteit wel dat men weet dat evolutie niet deugd en men dus maar al de rest wegcensureert hopend dat niemand ooit vragen gaat stellen en als het dan toch gebeurd maar snel die mensen hun job en geld afnemen en in discrediet brengen ... . Dat is wat men omschrijft als een religie ... de paus en de islam doen dat nl ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben enkel verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat u er van maakt. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 25 september 2008 om 23:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1176 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en 't weinige dat je ergens in die richting gezegd zou hebben bleef steeds even vaag zelfs je opmerkingen ivm natuurwetten en wetenschappelijke feiten hielden geen stand wel leuk te vernemen dat het nu reeds praha & Co ( met die Co refereer je dan ongetwijfeld naar zowat iedere forummer op dirk001 na ![]() Citaat:
nu heb ik er plots weer van gemaakt terwijl ik je net kom te zeggen dat je nog steeds niet concreet geantwoord hebt ps. is dat nu zo moeilijk even concreet te antwoorden... al is het volgens jou een zoveelste herhaling ? Laatst gewijzigd door praha : 26 september 2008 om 00:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1177 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() net zoals jij dirk001... wat zijn we vriendelijk voor elkaar
![]() Citaat:
de meeste van de vermeende pogingen ( meestal netjes komende en overgenomen van creationistische sites ) om zogezegde leugens te ontbloten stranden na twee minuten op leugens van de kant van creationisten dus die opmerking geldt eerder voor jou/jullie Citaat:
men vind wat .. men onderzoekt wat ( soms jarenwerk ) en brengt dan uit... zonder enige weerhouden Citaat:
wat betreft radiometrische datering heb je verschillende isotopen en voor tijdsgrootheid heb je er eentje die bter geschikt en andere die totaal niet geschikt zijn... allen met foutmarge uiteraard daar wordt helemaal geen probleem over gemaakt...ook niet over die foutmarge en de eventuele vergissingen die gemaakt kunnen wordendoor bv in eerste instantie voor een isotoop te opteren dat helemaal niet geschikt is ook hier weer is er enkel sprake van stemmingmakerij door de creationisten Citaat:
wel zijn er tal van andere (niet-wetenschappelijke) alternatieven of je het daar nu mee eens of niet zou er niet mogen toe doen vind ik sterker nog.... je zou er verdomme moeten op wijzen net zoals ik dat doe maar dat doe je niet Citaat:
![]() micro/macro zijn creationistenspul en er is niks controversieel ( btw in welke zin bedoel je dat in feit... best wel grappig dat je jezelf constant blootgeeft ) aan het doortrekken van de tijd Citaat:
alleen moet je dan stoppen met liegen .... want jij noemt dat een steeds alternatief en dat is het dus niet bovendien verwerp je elke andere gelijkaardige hypothese dat is dus tweemaal dat je niet met gelijke munt betaalt Citaat:
men kan beter stellen waarom de creationisten zo bang zijn om geen andere alternatieven aan bod te laten komen en waarom ze zo bang zijn hun visie en die andere als gelijkwaardige hypotheses af en dat volledig naast de (enige) wetenschappelijke visie Citaat:
da's voor den 1000x nu al Citaat:
ga je d'r nu eindelijk eens wat hard van maken ? |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1178 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 26 september 2008 om 07:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |