Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Natuurlijk is dat zo. En daarom dit citaat van een katholieke site over Lourdes, die toch, in hun bevindingen, zullen uitgaan van de dagelijkse praktijk in Lourdes.Vooral de twee laatste zinnetjes zijn doorslaggevend.
Maar zelfs ,als niet katholiek, lijkt me dat toch de evidentie zelf. Het verwondert mij (?) dat u dat niet snapt.
De zending van de Kerk bij de zieken
De zieken voelen zich in Lourdes thuis. De eerste genezing vond plaats op 1 maart 1858, tijdens de verschijningen. “Wonder” en “Lourdes” zijn sindsdien met elkaar verbonden. Het is terecht én gevaarlijk. Terecht, want er gebeuren nog altijd buitengewone genezingen. Gevaarlijk ook, want Lourdes mag geen valse hoop wekken en de genade van Lourdes is voor iedereen bedoeld. De zieken vinden hier kracht en hoop, ook als ze niet van hun ziekte worden genezen. De genezing kent vele vormen…
|
'k Heb één zinnetje
vetjes gemaakt. En daarom is het hier al de hele discussie te doen.
Sommigen hier projecteren hun eigengelegde verband tussen enerzijds "genezing" en anderzijds "mirakel" op (een meerderheid van) de zieke Lourdesbedevaarders. Op basis waarvan? Is me nog steeds een raadsel...
De twee laatste zinnetjes ondersteunen overigens perfect het hele betoog dat ik hier al een paar dagen aan het voeren ben. Lees desnoods maar eens terug, mocht je het niet geloven.