Los bericht bekijken
Oud 16 december 2008, 18:15   #265
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Graag hoor, ERLICH.

Vooral dat 'rustig' kan ik wel waarderen.

Dat filmpje, dus.

Volgens mij meent die 'Fouad' wel degelijk wat hij zegt, zijn discours doet me denken aan wat ik van jonge salafisten hier in Bruxelles ook al mocht horen.

Maar ik wil daar graag aan toevoegen dat die jonge salafisten niet 'de meerderheid van de moslims' in Bruxelles uitmaken, en dat ze door heel wat moslims zelfs geschuwd worden als de pest.

Hoe het in Antwerpen zit, weet ik niet zo goed, maar de meeste Brusselse moslims zijn eerder aanhangers van of sterk beïnvloed door het soefisme, en dat is wel een heel ander paar mouwen dan het cliché-beeld van de fundamentalisten, integristen of extremisten dat sommigen mij graag zouden willen opdringen.

Zo'n "soefi's'' doen mij eerder denken aan de brave nonnekes en paterkes waarvan ik er ook een paar in de familie heb. Die laatsten kan je toch ook niet vergelijken met de Spaanse Inquisitie, zelfs al beroepen ze zich evengoed op Jezus van Nazareth.

Als �*lle moslims zoals de soefi's, de "alevi's" of de "bektashi's" (nog zo van die 'ketterijen' binnen de Islam) zouden zijn, dan was er geen vuiltje aan de lucht, durf ik wel eens denken. Helaas is dat niet het geval, maar dat moet ons er toch nog niet toe aanzetten dan maar de richting van de Inquisitie in te slaan, of wel?

Mij lijkt het zinvoller bruggen te slaan naar die 'ketterse' stromingen binnen de Islam, en samen met die mensen de 'terroristen' aan te pakken, dan de héle moslim-gemeenschap op één hoopje te drijven en ze met z'n allen tégen ons in het geweer te krijgen.

Want laat dat vooral duidelijk blijven: die bloeddorstige debielen ben ook ik liever kwijt dan rijk, wees gerust. Ik ben geen complete idioot.
Ik ben het 100% met u eens!
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden