Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose
"Ik breng meer begrip op voor zo iemand als voor iemand zoals U."
U hebt dus begrip voor iemand die 11miljoen vrouwen, kinderen en bejaarden systematisch heeft laten afslachten? Waarom beschouwd u een massamoordenaar 'beter' als mij?
"Ik verbloem niet wat de betreffende persoon deed, ik stel alleen in het licht dat anderen die wel gewaardeerd worden aandelen hadden in wat hij deed."
Hij, en hij alleen is verantwoordelijk voor de door hem gepleegde misdaden!
Of gaat u zometeen nog zeggen dat de ouders van de door Dutroux vermoorde kinderen medeverantwoordelijk waren voor die afschuwelijke moorden?
"Ze weten bij wijze van zeggen haast welke kleur van onderbroek hij aan had, dus wisten ze heel zeker wat er allemaal hier aan de hand was. Bovendien, aan het einde van de oorlog was evenzeer heel europa bezet hoor. Dus, wat ze toen gedaan hebben had ook veel eerder gekund."
Het kan goed zijn dat de Amerikanen wisten van de concentratiekampen, maar wisten ze ook dat er mensen systematisch werden gedood? Ik denk van niet.
Maar stel, de Amerikanen wisten van de concentratiekampen. Wat hadden ze moeten doen? Wat konden ze doen?
"Heeft niets te maken met historische kennis maar met strategische."
Uw strategische kennis is ook miniem in dat geval. Denkt u nu werkelijk dat en invasie zoals D-Day op een paar dagen/weken/maanden georganiseerd kan worden?
"Dat is juist weer zo een anekdote uit de geschiedenisboekjes zoals zo vele andere die de nodige oogverblinding aan de dag moeten leggen. Die zelfde anekdote werd ook gebruikt om aan te tonen dat ze juist NIET eerder konden ingrijpen om dat ze niet over de nodige schepen beschikte. In werkelijkheid lagen beide zaken wel anders natuurlijk. Dat weet intussen iedereen wel."
Leg uit  .
"Eigenlijk moet ik stellen dat U zich meer gekrenkt voelt in de term " kortzichtigheid" die ik U toebedeelde dan in het werkelijk geven van antwoorden op tal van de vragen die ik gesteld heb waardoor U voorbij gaat aan de essentie van de zaak."
Wat is de essentie volgens u?
"Natuurlijk is of was Hitler een massamoordenaar, dat ontken ik ook niet, maar niet meer misdadiger dan nog zo vele andere die in de geschiedenisboekjes als weldoeners beschreven staan en door mensen zoals U opgehemeld worden op een kortzichtige wijze."
Ik heb nog nooit een massamoordenaar opgehemeld. Als u ook maar 1 tekstje van mij kan vinden waarin ik een massamoordenaar ophemel, mag u mij hiervan beschuldigen. Nu bent u iemand die mensen valselijk beschuldigt!
|
“U hebt dus begrip voor iemand die 11miljoen vrouwen, kinderen en bejaarden systematisch heeft laten afslachten? Waarom beschouwd u een massamoordenaar 'beter' als mij?”
Begrip opbrengen is niet gelijk aan beter vinden dan…. U bent duidelijk iemand die zich eerder laat mee slepen door propaganda dan zelf ter degen na te denken over bepaalde toestanden.
“Hij, en hij alleen is verantwoordelijk voor de door hem gepleegde misdaden!
Of gaat u zometeen nog zeggen dat de ouders van de door Dutroux vermoorde kinderen medeverantwoordelijk waren voor die afschuwelijke moorden?”
Daareven was U anders nog van mening dat alle 3 schuldig waren op de vragen die ik stelde
“Het kan goed zijn dat de Amerikanen wisten van de concentratiekampen, maar wisten ze ook dat er mensen systematisch werden gedood? Ik denk van niet.
Maar stel, de Amerikanen wisten van de concentratiekampen. Wat hadden ze moeten doen? Wat konden ze doen? “
Niet, “ het kan zijn…” maar met zekerheid. Nog nooit over oorlogspionage gehoord ?
“Uw strategische kennis is ook miniem in dat geval. Denkt u nu werkelijk dat en invasie zoals D-Day op een paar dagen/weken/maanden georganiseerd kan worden?”
Volgens U duidelijk niet of beter gezegd, het tegendeel past minder goed in uw plaatje.
“Leg uit .”
Behoeft dat nog woorden? Honderden schepen, zomaar in één vingerknip. Honderden hé, hallo, wakker worden.
“Wat is de essentie volgens u?”
Dat niet altijd alles is zoals het lijkt te zijn en dat personen die aan oorzaak staan van duizenden slachtoffers geen haar beter zijn dan een persoon die aan de oorzaak staat van een miljoen slachtoffers wat er dan ook mag in de boekjes staan. Welke propaganda dat er dan ook mag rond gevoerd worden.
“Ik heb nog nooit een massamoordenaar opgehemeld. Als u ook maar 1 tekstje van mij kan vinden waarin ik een massamoordenaar ophemel, mag u mij hiervan beschuldigen. Nu bent u iemand die mensen valselijk beschuldigt!”
Dat beweer ik ook niet, en als dat zo is over gekomen, mijn verontschuldiging dan daarvoor want dat was niet mijn bedoeling. Ik heb enkel gesteld “ die opgehemeld worden door mensen zoals U”.Daarmee was bedoeld dat velen alle lof hebben over de Amerikanen om hun inzet bij de bevrijding maar blind zijn voor het fijt dat die zelfde Amerikanen niet zo zuiver op de graat zijn. Dat daar waar ze profijt konden halen uit de Duitsers ze er niet te beroerd voor waren om die moordenaren van hun straf te vrijwaren. Dat ze zelf ook niet te beroerd waren om een atoombom te gebruiken op Hiroshima en daar 100.000 doden te veroorzaken.
Mensen die wel hun mond over vol hebben over de wandaden van Hitler maar die de wandaden van Amerika niet willen gezien hebben.