Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit
Ik geloof niet in de menselijke perfectie. Ik ken zelf zulke 'wonderkinderen', je staat ervan verbaasd hoeveel miserie die vaak later nog in hun leven hebben. En dat ligt niet enkel aan de volwassenen en hun houding. Ik vraag mij trouwens af waarom jij blijkbaar het lef niet hebt om een serieus antwoord te bieden op mijn voorgaande post en mij naar ergens wil doorverwijzen. En waarom ge over deze discussie zo'n drama van moet maken dat je uzelf niet meer zou kunnen beheersen?
|
Ik leef al meer dan 49 jaar met meerdere hoog begaafden onder hetzelfde dak
Ik wil dus wel de discussie met je aangaan, maar niet op dit forum.
En nee, menselijke perfectie bestaat niet. De jongen in kwestie heeft reeds meerdere malen een PV opgelopen en zich moeten gaan verantwoorden op de rechtbank.
Een gevolg van zijn hoogbegaafdheid? Nee, enkel van de situatie waarin hij op die ogenblikken verkeerde.
Citaat:
En ik ken veel mensen en leerlingen die de kangeroeklassen wel ondersteunen. Of heb je liever dat die zogenaamde hoogbegaafde leerlingen in hun 'gewone' klas blijven zitten en zagen en klagen dat ze zich doodvervelen omdat ze niet genoegs nieuws krijgen aangeboden? En wat is het beste? Ongelukkig tussen de anderen of gelukkiger door een (tijdelijk) aparte behandeling?
|
Binnen een klas bevinden zich meerdere betere en hoog begaafde kinderen.
Het uit de klas halen van leerlingen met een leervoorstand is dus helemaal niet nodig en hen zo een etiket op te plakken.
Een uitbreiding van de leerstof aanbieden aan alle betere leerlingen in dezelfde klas is een veel betere manier van werken.
Kangaroeklassen zijn enkel een strooihalm waar ouders van HB kinderen zich proberen aan op te trekken.
Citaat:
Directeur op een overlegvergadering rond de kangoeroeklassen: "De kangoeroeklassen dienen om de leerlingen tevreden te houden met het gewone aanbod in de klassen". De school in kwestie laat alles over aan de ouders...Makkelijk wel, zo leerlingen aantrekken. Gelukkig doen die ouders het dan maar zelf, en nog goed ook.
Een begeleider in de lerarenopleiding, tegen een student die een werk maakt rond hoogbegaafdheid: "Die beschrijvingen van verveling van HB kinderen, da's gewoon de beschrijving van ADHD, alleen willen ouders van HB kinderen dat niet aanvaarden!".
In het 2de middelbaar moest onze zoon wegens verhuis van school veranderen. We bezochten een aantal scholen en
polsten naar hun aanpak van dyslexie en hoogbegaafdheid.
De directeur van één van die scholen: Hoogbegaafd? Ha, da's geen probleem! We hebben hier nog een paar van die rare gevallen rondlopen!
|
http://www.hoogbegaafdvlaanderen.be/...renzeggen.html
Begrepen waarom ik boos word over bepaalde uitspraken