![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.hoogbegaafdvlaanderen.be/...renzeggen.html Je postings zouden er niet uit de toon vallen. Het is namelijk niet omdat iemand een IQ van 160 heeft dat deze persoon geen TQ van 140 en een goed en gezond EQ kan hebben. Ze staan namelijke alle drie totaal los van elkaar. "kangeroeklassen" vele hoog begaafde kinderen willen die nu net niet, want het maakt van hen een nog groter buitenbeentje. Je begrijpt dus totaal niets van de problemen van hoog begaafde kinderen. Ik ken een hoog begaafd kind dat; voorzitter is van de leerlingenraad op zijn school. ; Dj van zijn school is. ; de techneut van zijn school is. ; met de mooiste en snelste brommer van zijn school rijd. ; de meeste meisjes versiert. ; de beste punten haalt op taal en wiskundig gebied. ; de beste punten haalt in de technische vakken. ; de rustigste en sportiefste leerling van zijn school is. Deze jonge man heeft dus geen enkele last van achter liggende problemen. Zijn enige problemen zijn; ; dat volwassenen niet kunnen aanvaarden dat hij bepaalde zaken beter kent en begrijpt dan hen. ; Dat vele volwassenen het niet kunnen hebben dat een leerling hun leermeester wordt. ; Dat volwassenen niet kunnen aanvaarden dat hunoude systemen niet deugen en vernieuwd moeten worden. ; Dat volwassenen respect en gelijk willen krijgen, gewoon omdat ze volwassen zijn. ; Dat volwassenen willen dat een jongeren enkel ja en amen knikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mag ik de staatshervormingen als voorbeeld nemen? Wanneer 't land opgedeeld werd in gewesten en gemeenschappen plus de daarbij horende opsplitsing van federale partijen .... Was dan het doel beter bestuur ? Of heeft men gewoon de particratie gered van onoverkomelijke interne destructieve gevechten ? Het 'maskeren' is een eenvoudig proces.
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was zijn brein ziek als kind? Vermoedelijk niet. Is zijn brein nu ziek? Volgens onze maatschappelijke normen heel erg zelfs. Is onze maatschappij schuldig aan de daden van Kim DG? 100% Uit gespuwd omdat hij anders was, vernederd omdat hij niet in de rij liep, verstoten omdat hij niet tot de "NORMALE" behoorde, niet begrepen. Zoals de meeste zware criminelen en massa moordenaars, hebben zijn oud medeleerlingen en leerkrachten reeds laten verstaan, dat hij tot de top van de intelligenten behoort. Zijn daden kunnen dus enkel beschouwd worden als een roep om hulp en/of als een weerwraak voor wat hem is aangedaan. Dat hij zulke jonge mensjes als slachtoffers heeft gekozen is terug te vinden in het feit dat onze maatschappij enkel nog door hun dood geschokt word. Weerloze,onschuldige slachtoffers, zoals hij er één is van onze maatschappij. Had men dit kunnen voorkomen? Nee, niet binnen onze maatschappij, want dan moet die maatschappij toegeven dat ze op vele manieren haar eigen kinderen fout behandeld en onrecht aandoet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 1 februari 2009 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ken een kind dat verwezen werd naar het BUZO, want het haalde een zeer slechte score op de percentiel testen. Wat de CLB idioot niet wist, was dat het kind op dat ogenblik juist haar moeder had verloren en griep had. Zij is vorig jaar uitgekomen als primus van haar klas met 94% in het laatste jaar T.W secudair onderwijs. Ze heeft die CLB idioot ondertussen ook heel duidelijk gemaakt dat ze hoopt dat hij nooit kinderen op de wereld laat zetten door zijn vrouwtje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister-President
|
![]() Dan verschilt dat blijkbaar van CLB tot CLB. In mijn ex-school werd zelfs over bepaalde leerlingen heel wat afgeroddeld aan de hand van vertrouwelijke informatie. Deontologisch is dat een doodzonde, maar toch gebeurde het.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor een BSO zeer belangrijk. Men moet meisjes die met gevaarlijke machines werken, maar pijnlijke maandstonden hebben beter in de gaten houden aan deze machines. Een pijnkramp kan zeer ernstige ongelukken veroorzaken. Deze vraag is dus wel relevant vanuit het arbeidgebied. Maar de vraag of moeder normaal menstrueert is totaal overbodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() Ik begrijp haar emoties, maar hier gaat ze er toch ver over. Zulke aantijgingen zijn zeer persoonlijk, en zeer kwetsend. Die CLB medewerker is ook beïnvloed door een geheel systeem waar grondig iets aan schort en kan moeilijk individueel verantwoordelijk worden gehouden voor foute beslissingen, ook al kunnen ze iemand zijn/haar leven vergallen. Mijn motto is zoals altijd 'speel op de bal en niet op de man'. Voor de rest wens ik haar uiteraard het allerbeste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ze heeft niet op de man gespeelt, maar op zijn ballen. het feit dat ze NOOIT naar het BUZO is gevlogen, dankt ze aan haar oudere broer, die de brief als eerste in handen kreeg en verborgen hield voor haar vader. Pittig detail in heel de zaak is, dat het hier over een Marokkaans meisje gaat. Misschien dat je nu ook beter begrijpt waarom die CLB idioot de trap weldegelijk verdiende. Ze was reeds door de hel moeten gaan om in een TSO richting te mogen studeren van haar vader en dan gaat zo"n idioot het opnieuw verprutsen. Doet er mij trouwens aan denken dat het CLB hier mij ook vraagt voor een onderhoud in verband met de studiekeuze van mijn jongste zoon. Ze waren zelfs niet verlegen om te eisen dat ik er een dag verlof voor nam, want zij werken maar van 9 tot 17 en het was toch heel belangrijk dat ze mij daarover konden inlichten en raad geven. Ze zijn het namelijk niet eens met zijn keuze, ze vermoeden dat hij deze niet zal aankunnen. Hij heeft een IQ van meer dan 140, een TQ van 135 en wil IW volgen. Het zal een crack moeten zijn om mij te overtuigen hem deze niet te laten volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En ik ken veel mensen en leerlingen die de kangeroeklassen wel ondersteunen. Of heb je liever dat die zogenaamde hoogbegaafde leerlingen in hun 'gewone' klas blijven zitten en zagen en klagen dat ze zich doodvervelen omdat ze niet genoegs nieuws krijgen aangeboden? En wat is het beste? Ongelukkig tussen de anderen of gelukkiger door een (tijdelijk) aparte behandeling? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() Toch niet enkel rekening houden met kwantitatieve gegevens en de statistieken. Ook kijken naar de houding en het gedrag van uw zoon in kwestie. Enkel al het feit dat ik op de ene IQ test 150 haal, op de andere 126 en op de andere 'slechts' 109 duidt al op het feit dat er iets schort. Dus goed mee oppassen ! Ik ken overigens kinderen die de IQ-test gewoon niet kunnen afleggen, omdat ze het nut van het concept niet begrijpen en inzien (of anders veel te laag scoren voor hun kunnen), maar die u probleemloos de wetten van Newton kunnen uitleggen en bewijzen. Dus 'what's the point'.
Laatst gewijzigd door freespirit : 1 februari 2009 om 19:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Erg leuke anecdotes ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil dus wel de discussie met je aangaan, maar niet op dit forum. En nee, menselijke perfectie bestaat niet. De jongen in kwestie heeft reeds meerdere malen een PV opgelopen en zich moeten gaan verantwoorden op de rechtbank. Een gevolg van zijn hoogbegaafdheid? Nee, enkel van de situatie waarin hij op die ogenblikken verkeerde. Citaat:
Het uit de klas halen van leerlingen met een leervoorstand is dus helemaal niet nodig en hen zo een etiket op te plakken. Een uitbreiding van de leerstof aanbieden aan alle betere leerlingen in dezelfde klas is een veel betere manier van werken. Kangaroeklassen zijn enkel een strooihalm waar ouders van HB kinderen zich proberen aan op te trekken. Citaat:
Begrepen waarom ik boos word over bepaalde uitspraken |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor de opleidingskeuze van mijn kids, kijk ik enkel naar hun ingesteldheid, hun interesse en hun gemiddelde kennis over hun keuze van studierichting. De echte keuze moeten ze trouwens pas maken na de 2de graad secundair onderwijs. TSO en ASO 1ste graad zijn immers gelijk gestelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb sinds een week al heel veel gelezen, maar nergens iets over vernedering of verstoting. Niets, welintegendeel. Er is geen enkele aanwijzing dat Kim DG op die manier een slachtoffer "van de maatschappij" zou zijn. Dat hij niet begrepen zou geweest zijn door zijn medeleerlingen? Ja zeg, alles moet ook niet van één kant komen. Hoeveel stappen heeft hij zelf gezet naar de andere toe, daar weten we niets van.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 1 februari 2009 om 19:22. |
|
![]() |
![]() |