Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp
weet je welke denkfout jij maakt, patrickve? dat België een tweetalig land is. dat is het echt niet hoor, enkel het Brussels hoofdstedelijk gewest zou tweetalig moeten zijn.
|
Dat is voor een buitenlander heel moeilijk te begrijpen, dat is mijn punt. Dat is voor een Brusselaar ook niet te begrijpen, eerlijk gezegd. Die kan wel landsgrenzen herkennen, maar de interne keuken van een land is natuurlijk veel onduidelijker.
Ik geef toe dat ik, tot op dat punt, al dat taalgrenzen gedoe maar een spelletje van politiekertjes vond die daarmee dan konden spelen, en zich daar dan druk over maken. Met andere woorden, niks serieus. Maar blijkbaar heeft het wel enige impakt gehad op de realiteit. Het is op die realiteit dat ik in Beersel ben gebotst, en ik vond dat dus een schokkende ervaring. In zulk een land wilde ik dus niet leven.
Versta me niet verkeerd, ik heb er geen probleem mee dat men zegt dat men hier nu Nederlands gaat praten voor alles wat officieel is, en daar Frans. Laten we het spelletje, onder mekaar, zo spelen. Maar dat tot in het absurde doordrijven wanneer je met buitenlanders te maken hebt, vind ik wel totaal overdreven.
Citaat:
en weet je wie die tweetaligheid geweigerd heeft? het waren echt niet de Vlamingen hoor...
|
Jaja, dat weet ik. 1963, of zo, nee ?