Los bericht bekijken
Oud 29 maart 2009, 18:44   #219
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Toch wel, maar ik vind jou duidelijk een voorbeeld van een universitaire blaaskaak en dat zet er mij toe aan te gaan gekscheren met bepaalde, van je totaal van de pot gerukte, opmerkingen.
Ah, ge weet het dan toch, dat uw redeneringen totaal van de pot gerukt zijn. We zijn al een stap verder.

Citaat:
Ik zal jou hier even trachten te genezen van je opgezette universitaire gloriol syndroom.
Welcome to the 21st century. Een MSc, MBA of PhD zijn tickets naar de goede jobs. Ook in de VS. Scholing wordt belangrijker en belangrijker omdat we steeds meer evolueren naar een kennismaatschappij waar wetenschap en technologie een grote rol spelen.

Citaat:
Jij leid overduidelijk aan de typische bekrompen Europese mentaliteit. Hier in europa heeft men de gewoonte iemand te taxeren aan de hand van titels zoals “directeurs” etc. In de US taxeert men eerder aan de hand van wat iemand verdiend “geld”. Daar wordt ook eerder op de man af gevraagd naar uw inkomsten dan wel naar uw titel.
Een hoger diploma levert over het algemeen een beter startsalaris op in de VS. De verschillen tussen ongeschoold ($ 30k per jaar) en MSc/PhD ($ 80-100k) zijn daar enorm. En van die laatste groep stijgt dat nog peilsnel (startsalaris).

Ge hebt altijd van die zelfstandigen die denken dat ze door hun geld opeens "de man" zijn geworden. Er is daar een goed gezegde voor: Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.

Citaat:
Een mooi voorbeeld daar van is bvb., een chef markeur aan de dok verdient zowat het dubbele dan een filiaaldirecteur van een bank die vrijwel zeker een universitaire achtergrond heeft terwijl de markeur in veel gevallen slechts een doorgegroeide kokwerker is. Snap je? ’t Is met de centjes dat je je in je levensonderhoud voorziet, niet met titeltjes.
Probeer maar eens te soliciteren voor marketing manager. Ik wil eens zien hoe snel die ongeschoolde terug thuis is "Ah sir, but we require a master in global management or marketing !"

Tis tijd dat ge ermee ophoudt, ge komt uit de vorige eeuw. Tis de 21ste eeuw. Uzelf opwerken van arbeider naar fabrieksdirecteur zit er niet meer in.

Ten laatste: als ge goed zijt in wat ge doet, komt geld vanzelf. Ik heb dit nogal gezegd. Geld is geen doel, geld is een middel. Als gij er een doel van maakt, vind ik u erg zielig.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden