![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel mijn moeder was langs haar moeders kant, de kleindochter van een graaf, wel grotendeels verarmde adel maar wel adel. Toen mijn grootouders verkering hadden zat het serieus fout in die familie omdat mijn grootvader niet van adel was. Hij had wel meer centen dan zijn schoonfamilie ook al woonde die in het Leuvense in een Kasteel, maar dat zwaar gehypothekeerd was. Mijn grootmoeder is overleden bij de geboorte van mijn moeder en mijn moeders grootvader, de graaf, had gewenst dat mijn moeder bij hen zou worden grootgebracht maar daar wou mijn grootvader niet van weten. Ze mocht er wel de vakanties doorbrengen waar ze geen al te prettige herinneringen aan had. Ze was in haar kinderjaren ook zo een beetje een rebel zoals ik, en dat stijf in deneik zoals ze zeggen, was haar niet zo op het lijf geschreven. Mijn grootvader is dan wat later hertrouwd met een regentes die verder kinderloos was en is gebleven. Dus, volgens jou opvatting zou mijn moeder een zeer hoog IQ moeten gehad hebben. Misschien had ze dat wel maar het heeft haar dan toch niet veel geholpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat de studie zelf betreft. Deze is enkele maanden geleden in zowat alle kranten verschenen (allé, het persbericht met de resultaten, de studie zelf heb ik ook nooit gelezen). Als ge wat googelt met "ingenieur is de slimste student" gaat ge een massa resultaten krijgen. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik was mijn eigen baas en zelfs ik kon niet steeds doen wat ik wou. Dat wil niet zeggen dat wat ik deed dat ik dat tegen mijn zin deed, dat ik geen arbeidsvreugde kende, dat is een andere zaak maar zeggen dat je steeds dat kan doen op je werk wat je wil is pure onzin. Het kan ook zijn dat jij je zelf wat wijs maakt natuurlijk. Ik heb als zaakvoerder dikwijs zin gehad om te laten vallen waar ik mee bezig was en enkele uurtjes uit te varen met mijn boot omdat het er juist het ideale weer voor was maar dat de plicht riep. Dergelijke momenten zullen jou evenzeer te beurt vallen en wanneer je dat niet wil gezegd hebben leef jij, ofwel in een zeer bekrompen wereldje, ofwel ben je knetter gek, ofwel lieg je je zelf wat voor. Laatst gewijzigd door Garry : 28 maart 2009 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik niet. Mijn vader en mijn moeder hadden er ook geen. Dus daar valt niet veel van te verschillen.
Laatst gewijzigd door Garry : 28 maart 2009 om 19:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Het heeft geen zin om het niveau tot een zodanig peil te laten zakken, dat praktisch iedereen kan aanhaken (wat reeds min of meer gaande is, toch in bepaalde richtingen).' 2 En de twijfelgevallen uit de "minder gegoede" klasse? Waarom krijgen zij niet dezelfde kansen als de twijfelgevallen uit de gegoede klasse? Steeds meer kinderen hebben bijlessen nodig, er zijn dus blijkbaar steeds meer twijfelgevallen. 3 Dat speelt zeker mee, en zo zijn er nog factoren. Er zijn inderdaad ook de genen, naar het schijnt is IQ voor 55% erfelijk, 45% wordt bepaald door opvoeding e.d. Laatst gewijzigd door artisjok : 28 maart 2009 om 21:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel, maar ik vind jou duidelijk een voorbeeld van een universitaire blaaskaak en dat zet er mij toe aan te gaan gekscheren met bepaalde, van je totaal van de pot gerukte, opmerkingen.
Ik zal jou hier even trachten te genezen van je opgezette universitaire gloriol syndroom. Jij leid overduidelijk aan de typische bekrompen Europese mentaliteit. Hier in europa heeft men de gewoonte iemand te taxeren aan de hand van titels zoals “directeurs” etc. In de US taxeert men eerder aan de hand van wat iemand verdiend “geld”. Daar wordt ook eerder op de man af gevraagd naar uw inkomsten dan wel naar uw titel. Een mooi voorbeeld daar van is bvb., een chef markeur aan de dok verdient zowat het dubbele dan een filiaaldirecteur van een bank die vrijwel zeker een universitaire achtergrond heeft terwijl de markeur in veel gevallen slechts een doorgegroeide kokwerker is. Snap je? ’t Is met de centjes dat je je in je levensonderhoud voorziet, niet met titeltjes. Laatst gewijzigd door Garry : 29 maart 2009 om 00:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wa heeft het al dan niet van adel zijn nu met intelligentie te maken?? In Laken zitten genoeg voorbeelden die het omgekeerde bevestigen. Als ik zeg "de meeste vrouwen hebben geen snor" komt gij af met iets in de aard van "jama, mijn tante heeft wel een snor dus uw stelling klopt nie!" Artisjok bevestigde mijn eerder stelling: Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht Intelligentie zit echt wel in de hersenen, hoor. Het is een combinatie van erfelijkheid (hoog IQ) + opvoeding (stimuleren om te denken). Dus uw intelligentie hangt voor meer dan de helft af van uw genen en de rest de opvoeding. Nu geloof ik dat intelligente ouders hun kinderen ook meer stimuleren om hun kinderen zelf te laten nadenken. Het spreekwoord "de appel valt niet ver van de boom" is niet uit de lucht gegrepen.
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verdedig zelf juist de stelling dat die afkomst noch de afkomst van een universitair iemand geen garantie op intellect geeft. Een van mijn beste vrienden is zelf eigenlijk een wiskundig genie en heeft 4 kinderen. Geen enkele van de 4 kinderen heeft ook maar één diploma laat staan een universitair diploma. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal wel zo zijn dat kinderen zich volgens hun achtergrond zich al dan niet een universitaire opleiding opmeten, maar het is niet omdat ma en pa een universitaire diploma hebben dat hun kinderen een stapje voor hebben in hun ontwikkeling in aanloop daar naar toe.
Misschien wel in aanmoediging. Alhoewel het kan misschien zelfs wel eens een keertje een tegenovergestelde uitwerking hebben ook. Ergens had men het idee opgevat om het sperma van heel hoog ontwikkelde mensen beschikbaar te stellen voor bevruchtingen mee te doen om op zo een manier "hoog ontwikkelde kinderen" te baren. Onder andere sperma van bv nobel prijswinnaars en dergelijke gevallen. Jammer genoeg, jaren later heeft men na vele bevruchtingen moeten vaststellen dat dit helemaal niet het geval was. De kinderen waren tot hun spijt helemaal niet "hoog begaafd". Ik dacht dat dit in Nederland bezig was zelfs en nog bezig is trouwens. Of het is misschien stopgezet? In elk geval, het was allesbehalve een "schot in de roos".
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 29 maart 2009 om 09:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar kan alleen verwijzen naar verschillende noodkreten uit de academische wereld, die klagen over een dalend niveau aan de belgische universiteiten, en naar internationale vergelijkingen waar het Belgische studieniveau (vooral het Waalse, doch ook het Vlaamse, en van vijftienjarigen), jaar op jaar achteruitboert, in vergelijking met andere wereldlanden. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mij is geen studie bekend waaruit blijkt dat het Belgische studieniveau achteruitboert. 2 Ik dacht dat we het eens waren dat iedereen zoveel mogelijk gelijke en/of maximale kansen moet krijgen. Een kind uit de minder gegoede klasse, die een twijfelgeval is voor wiskunde maar zeer sterk voor talen, moet toch geen loodgieter worden hoop ik. Stel jij je geen vragen bij het feit dat steeds meer kinderen "twijfelgeval" zijn? Dat steeds meer kinderen bijlessen nodig hebben? Dat steeds meer kinderen tenminste 1 jaar moeten dubbelen. (Veel meer jongens dan meisjes) Dat steeds meer kinderen zonder diploma de school verlaten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar hoe wilt ge, wat bijlessen betreft, iedereen gelijke kansen geven (abstractie gemaakt of dit nog nuttig is ook) ? Er is nu al geen geld. Gaan we de bijlessen verbieden voor degenen die hun kinderen over de sloot willen trekken, met de kans dat deze kinderen heel hun leven boven hun "niveau van competentie" moeten leven ? Maar wat ge verder aanhaalt is natuurlijk een probleem (en zet daar gerust de zeer grote leerachterstand van allochtonen bij - drie jaar leerachterstand op vijftienjarige leeftijd is niet niks). Een probleem dat niet zou mogen bestaan. Alleen zal iedereen met verschillende oplossingen afkomen. In elk geval schijnt het probleem mij complex te zijn, en een veelvoud aan oorzaken te hebben. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ge hebt altijd van die zelfstandigen die denken dat ze door hun geld opeens "de man" zijn geworden. Er is daar een goed gezegde voor: Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding. Citaat:
![]() Tis tijd dat ge ermee ophoudt, ge komt uit de vorige eeuw. Tis de 21ste eeuw. Uzelf opwerken van arbeider naar fabrieksdirecteur zit er niet meer in. Ten laatste: als ge goed zijt in wat ge doet, komt geld vanzelf. Ik heb dit nogal gezegd. Geld is geen doel, geld is een middel. Als gij er een doel van maakt, vind ik u erg zielig. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat 1 van de ouders geniaal is, dat het kind geniaal moet zijn. Het is wel zo dat als je een grote groep slimme mensen bijeen zet, de kinderen ervan gemiddeld slimmer zullen zijn als de kinderen uit een groep domme mensen. |
|
![]() |
![]() |