Los bericht bekijken
Oud 30 maart 2009, 21:38   #257
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Kortom, wij kunnen dingen die u niet kan. Dus ik zou maar snel dimmen, of u mag uw auto zelf ontwerpen.....
Er is zeker een toegevoegde waarde aan de auto's gekomen.
Maar oorspronkelijk zijn auto's ontworpen door koetswerk herstellers en smidsen.
Jawel in de smederij. Ferrari en Lamborghini waren oorspronkelijk tractor bouwers. Geen ingenieurs. Smid. Koetswerk herstellers, of makers desgewenst, zijn nu plaatslagers carrossier. De officiële benaming is nog steeds koetswerk hersteller trouwens. De duurste bolides die je voor je geld kunt kopen zoals aston martin en nog wat, worden nog steeds manueel door carrossiers gemaakt en ontworpen met de hand, niet met machines.
En de raket is ontworpen door (denk ik) Braun, een duits die geobsedeerd was in zulke zaken en die alles behalve een hoogvlieger op school was. Hitler wist hem natuurlijk te motiveren met zijn zware botinnen in zijn achterwerk. Ontwerper van de V1 en de V2, later naar amerika gehaald en daar directeur van nasa geworden. (zal denk ik wel al overleden zijn inmiddels)
Later zijn de ingenieurs er wel bijgekomen en hebben ze veel verbeteringen aangebracht dat wel.
Maar kom, het is het origineel dat telt nietwaar?

Laatst gewijzigd door Mambo : 30 maart 2009 om 21:42.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden