Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe
Ik zie twee mogelijkheden: CO2 heeft niets met opwarming te maken of
|
CO2 niets met opwarming te maken?
Straks ga je nog zeggen dat het niet auto's noch de industrie is, maar het onzichtbare mieren zijn die plotsklaps één of ander zéér warmtevasthoudend freongas zijn gaan uitstoten.
We zien auto's rondrijden. We zien schoorstenen van fabrieken. We weten dat hier allerlei ongein uitkomt, waaronder CO2. We weten al decennia dat CO2 een sterk broeikasgas is waarzonder het leven op deze planeet zelfs niet mogelijk was. We weten dat die CO2 die in de lucht wordt gepompt er niet meer uitgaat, want dat hebben we gemeten... (zie bv op deze grafiek, de rode en gele lijn)
Wat gebeurt er dan met die CO2 die in de lucht werd geblazen volgens jullie?!
En hoe on earth kan deze extra CO2 geen effect hebben op de temperatuur en de CO2 die er al was?!
Daar volg ik echt niet meer. Gaan jullie ervan uit dat de CO2 uit uitlaatgassen een andere soort is die minder sterk als broeikasgas fungeert ofzo????
Willen jullie eens schetsen hoe jullie dat zien, dan kan ik dat beeld enigszins proberen te vatten. Het zou helemaal fijn zijn als jullie een bron vinden die dit kan staven. En dan bedoel ik niet een bron als "conspiracy.com" of "science is fake.com"
Citaat:
|
er is iets wat een negatieve feedback veroorzaakt, zoals het wegvallen van de warme stromingen in de oceanen.
|
?