"Niemand verplicht u om die troep te kopen. Niemand dwingt u om massaal plastic in het milieu te brengen. U heeft de keuze om kraanwater te verbruiken. Alleen jammer dat ik die massale keuze voor flessenwater niet kan verklaren vanuit mijn vraag-aanbod-model. Hopelijk ziet Flanel deze thread niet, want anders begint hij weer esotherische troep te verkopen over marktmodellen, passieve dwang en de relatie keukenrol-tandenstokers-ontdekkingen."
Liberal Andy
On topic: het bestaan van dit probleem bewijst zonder meer dat de markteconomie zoals we die vandaag kennen onwenselijk is. Agressieve reclametechnieken verbieden, en de producent dwingen inhoudelijke reclame te verspreiden lijkt me dan ook aangewezen. Daarnaast zou een serieuze taks op plastic ook welkom zijn.
Nu nog wachten op een Vlaamse politieke partij die zoiets op haar politieke agenda zet. Of zouden ze daarvoor ook een staatshervorming nodig hebben?
mvg,
Andy
Laatst gewijzigd door Andy : 10 juni 2009 om 14:50.
|