Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
We zullen wel zien wie binnen relatief korte tijd met een zuur gezicht zal rondlopen. Zoals ik de afgang van het VB heb voorspeld, zo voorspel ik nu dat binnen -relatief- korte tijd deze nieuwe Vlaamse regering uiteen zal spatten.
Wait en see. En kom dan niet af dat ik het u niet heb gezegd.
|
Het verschil tussen VB en in iets mindere mate LDD enerzijds, en VLD anderzijds, is dat de twee eersten het van ideeën moeten hebben. Ze zitten immers al heel hun leven in de oppositie zoals u zelf vaststelt, ze hebben niets anders om kiezers mee te winnen.
De VLD heeft al lang geen ideeën meer, daar draait het uitsluitend om de lucratieve jobs, en dan nog vooral voor de zoontjes en dochtertjes van de partijmanitous.
Voor zo'n utilitaire partij is de oppositie dodelijk, daarom weerden ze zich als een duivel in een wijwatervat om toch maar in de Vlaamse regering te kunnen geraken. Kris Peeters had zijn formateursnota zo geschreven dat elke VLD-er met een minimum aan zelfrespect wel moest afhaken, maar tot grote verbijstering van eenieder begroette Guy
"De visie. De hoop. De kracht" Verhofstadt de nota als een grote VLD-overwinning...
Zelden heeft een partij zich zo bloot gegeven.
Het is dan ook afgelopen met de VLD. Geen ideeën, geen postjes uit te delen... wat nu zal gebeuren is dat vele ratten het schip zullen verlaten en dat de achterblijvers elkaar de strot gaan overbijten (wat overigens voor de verkiezingen al ingezet was).
Binnen 5 jaar zijn we van deze verzameling nihilistische corruptelingen af.