![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat je bvb een beslissing moet nemen voor kerncentrales, in een stuk met 4 passert hij, in een stuk met 3 gaat die regering vallen. |
|
![]() |
![]() |
#82 |
Parlementslid
|
![]() NVA samen met de SPA en de CD&V/ACW. Van Vlaamse eisen en ander economisch beleid zie ik niet veel terecht komen.
Vlaanderen stemde rechts en krijgt links met een paar NVA-gezichten. |
![]() |
![]() |
#83 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik geef deze Vlaamse regering 2 jaar en zeker niet langer dan 3 jaar en dan is het hommeles in de barak. Ze gaan nog smeken voor de terugkomst van de liberalen. Zeker weten. |
|
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() de ezelsstamp doet pijn precies I like that |
|
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Ik heb geen partijlidkaart zoals u. Dus ik kan tenminste vrijuit spreken.
De enige ezelsstamp met voorbedachte rade die zal worden uitgedeeld, zal deze zijn door Dewever. En dit aan het het adres van zijn huidige coalitiepartners. Alleen, Dewever weet nog niet wanneer hij nu juist de stekker zal uittrekken. Maar uitrekken die stekker, d�*t zal hij. Laatst gewijzigd door system : 20 juni 2009 om 08:34. |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat telt is nu,en dat is plezant Bart dewever heeft verhofstadt en zijn partij zojuist gekraakt. En dat doet deugd. Laatst gewijzigd door born2bewild : 20 juni 2009 om 08:41. |
|
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op naar minder dan 10 pct VLD-stemmen bij de volgende Vlaamse verkiezingen.
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat de LDD en het VB betreft, die zijn dat gewoon om in de oppositie te zitten. Het VB al meer dan 30 jaar. En als de LDD niet ophoudt om met privé-dedectives te spelen en dergelijke, dan gaat ze precies dezelfde weg op als het VB. Voorzover de LDD dan nog bestaat natuurlijk. Want dat is hoogst twijfelachtig. Laatst gewijzigd door system : 20 juni 2009 om 08:44. |
|
![]() |
![]() |
#91 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wait en see. En kom dan niet af dat ik het u niet heb gezegd. |
|
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De VLD heeft al lang geen ideeën meer, daar draait het uitsluitend om de lucratieve jobs, en dan nog vooral voor de zoontjes en dochtertjes van de partijmanitous. Voor zo'n utilitaire partij is de oppositie dodelijk, daarom weerden ze zich als een duivel in een wijwatervat om toch maar in de Vlaamse regering te kunnen geraken. Kris Peeters had zijn formateursnota zo geschreven dat elke VLD-er met een minimum aan zelfrespect wel moest afhaken, maar tot grote verbijstering van eenieder begroette Guy "De visie. De hoop. De kracht" Verhofstadt de nota als een grote VLD-overwinning... Zelden heeft een partij zich zo bloot gegeven. Het is dan ook afgelopen met de VLD. Geen ideeën, geen postjes uit te delen... wat nu zal gebeuren is dat vele ratten het schip zullen verlaten en dat de achterblijvers elkaar de strot gaan overbijten (wat overigens voor de verkiezingen al ingezet was). Binnen 5 jaar zijn we van deze verzameling nihilistische corruptelingen af.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 20 juni 2009 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() de vld is nog kleiner in de nederlaag dan in de overwinning.
Wat een zielige vertoning. |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Gouverneur
|
![]() CD&V heeft blijkbaar NIETS geleerd uit de voorbije jaren. Ze gaan nu opnieuw met NVA in zee. Opnieuw begint het Wevermanneke te roepen dat hun separatistische eisen moeten worden ingewilligd.
Uiteraard zal hij er weer voor zorgen dat elk compromis onmogelijk wordt gemaakt en dat de Walen ondertussen regelmatig beledigd worden, zodat de communautaire onderhandelingen uiteraard opnieuw mislukken, zodat hij nogmaals kan gaan roepen dat België niet meer functioneert zodat hij bij de daaropvolgende verkiezingen weer meer stemmen en postjes zal halen. En eerlijk, vanuit zijn standpunt heeft het Wevermanneke zelfs gelijk. Hij is immers niet enkel plat populistisch maar ook intelligent. Dat Vlaanderen op die manier helemaal niets zal kunnen bereiken, daar veegt hij zijn dik gat aan. Voorzichtige (en daarom efficiënte) communautaire dialoog, zoals Martens, Dehaene en Verhofstadt dat deden, daar heeft hij alleen maar misprijzen voor. Democratische geplogenheden zijn niet aan deze jongen besteed. Altijd moet de goeiedag rondgezwaaid worden. Als de camera's draaien, denkt hij dat hij in de opnames van 'De Leeuw van Vlaanderen' zit. Maar ik herhaal wat ik bij het begin van de federale regering zei: met NVA is elk compromis, en dus elke vooruitgang, onmogelijk. En uiteindelijk zullen ze bij de volgende verkiezing voor deze vorm van onproductief opportunisme worden beloond. En onze Kris, de nieuwe jonge oppergod van de Vlaamse poltiek, zou wel eens kunnen eindigen zoals onze Yves: verkiezingen gewonnen maar vervolgens door het Wevermanneke belachelijk en machteloos gemaakt. |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() *knip*
Geen spam a.u.b. Laatst gewijzigd door Rudy_The_Mod : 20 juni 2009 om 11:47. |
![]() |
![]() |
#98 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Bon, gezien maar 4 partijen bereid waren te regeren had ik in wezen niets tegen een regering met 4, waardoor F VBD en D VM minister zouden kunnen blijven, met een N-VA minister ipv Keulen. SP.A heeft m.i. een regeringsdeelname nodig om in hun huidige vorm te overleven. Hopelijk gaan ze dus een niet te linkse koers varen (al zal ik de jobkorting al maar van mijn verlanglijstje schrappen: ik werk namelijk en alhoewel ik ook goed op mijn financien moet letten ben ik naar SP.A normen blijkbaar "rijk"). Dan had de te verwachten invloed van SP.A in de regering ook mathematisch wat realistischer geweest volgens de score van links in het algemeen. Nu gaan ze logischerwijze toch ongeveer 1/3 van de ministers hebben, terwijl links globaal gezien amper 20% scoort. Om die reden zal dit mogelijk ook de kop van Gennez redden. Als het echt niet blijkt te werken, dan laten we de democratie binnen een paar jaar zijn ding doen en stemmen we opnieuw. We staan op een kantelmoment in Belgie/Vlaanderen, het lijkt me niet ondenkbaar dat in deze omstandigheden 5 jaar een te lange rit zal blijken te zijn. |
|
![]() |