Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smokey
het "big brother" gevoel, daar hou ik gewoonweg niet van, je kunt niets doen je acties staan ergens in een database geregistreerd
|
Als gij en ik naast mekaar met ons lelijke gezichten op de bus zitten vuile moppen te vertellen tegen malkander, en wij worden gefilmd met 16 kamera's:
in welke database komen wij dan terecht?
Hoe is die database gestruktureerd?
Citaat:
op de autostrade met hun camera's en traject meeting, binnekort rijdt iedereen rond met een gps die berekend waar je rijd en hoe veel tax extra je moet betalen, overal hangen camer's, pasport controles,...
|
Bij mij is het begot al lang geleden dat ik een paspoort kontrol gehad heb. De laatste "private kontrol" was in Spanje, toen ik mijn hotel betaalde met mijn visa kaart. Ze kennen daar nog geen tsjip-lezers, en ze vergeleken dan de naam op mijn pas, met de naam op de visa-kaart. Middeleeuws !!
De Franse Staat weet nu natuurlijk ook waar ik de péage genomen heb heen en weer door hun land. Toch kies ik voor het gemak van te betalen met diezelfde visa-kaart.
Citaat:
stapje per stapje word je elk gevoel van vrijheid afgenomen
|
Als ik daar op de bus zit, of door een straat wandel met een kamera aan iedere winkel en bankkantoor, dan voel ik niks van mijn gevoel van vrijheid afgenomen.
Gij wel ??
Als ik geen goesting heb, dan loop ik toch naast het zebrapad om over te steken.
Citaat:
al deze info wordt bij gehouden en KAN EN ZAL misbruikt en gemanipuleerd worden
|
Geef eens een voorbeeldje hoe die info gestruktureerd en terug opzoekbaar bijgehouden kan worden; hoe misbruikt (gij zat op den bus naar 't Zuid vorig jaar tijdens de Gentse Fieste ..??) en hoe gemanipuleerd ??
Citaat:
"wij zijn vrijheid opgeeft voor veiligheid, verdient geen van beiden"
|
Dat is wel een zeer eenzijdige slogan. De waarheid ligt natuurlijk wel ergens in het midden.
De realiteit is ten slotte dat het veel eer de kriminelen zijn, die mijn vrijheid beperken: letterlijk wanneer ze me bedreigen met een mes om mijn €'s af te pakken, of onrechtstreeks wanneer ze vandalisme plegen op de bus - wat betaald wordt via mijn tiket.